• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alfa 1.8 TwinSpark 144KM

imć

Użytkownik
Samochód
Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8, Espace V 2.0 Blue dCi
Marka samochodu
Alfa Romeo
Budżet/ile litrów
4.4
Styl jazdy
Silnik
1.8 TS 144KM
Data produkcji
1998
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
10W40, 10W60
Jaki olej masz obecnie
Liqui Moly 10W60 API SJ
Patrzę na prognozę pogody i zbliża się ten moment kiedy trzeba będzie wyciągnąć prawie klasyka ;) i rozpocząć sezon. Trzeba wymienić też olej i tu zonk, LM 10W60 którego używałem dotychczas ma obecnie API SN a nie SJ i cena zrobiła się zła (50% od ostatniego zakupu) oraz w aktualnych danych na stronie producenta nie widzę jasnego info o ilości ZDDP które jest niezbędne dla Twin Sparka. LM lałem przez 3 sezony ze względu na ZDDP właśnie i to że cena była ~200pln. Silnik miał remont 4 lata temu i przejechał od remontu ok 5kkm. Jeżdzony tylko jak jest ciepło (kabrio) i na chłodne miesiące chowany do garażu gdzie uruchamiany jest raz na kilka tygodni. Szukam oleju za rozsądne pieniądze, z dużo ilością ZDDP który znosi wysokie temperatury (czerwone pole to dopiero od 7k rpm, a skrzynia jedynie V biegów)... Lotos Semisyntetik 10W40, Sokolen Platinum 10W40, a może LM MoS2 bo widzę, że bańka poniżej 200pln? Coś innego warto rozważyć?

1646317987732.png
 
Problem z panewkami był głównie w 2.0, niższe wersje trzymały się całkiem nieźle (jak na TS) i zalecenie zwiększenia lepkości dotyczyło chyba tylko tych silników. Pablogarage, który zajmuje się tymi silnikami (zajmował?) chyba nigdy nie polecał specjalnie wysokich lepkości, raczej 5W-40. Za moich czasów na Alfaholikach kojarzę też pucharowe 156 2.0 chyba też schodziło z lepkością, bo 10W-60 był wiecznie niedogrzany i nawet na torze tak średnio to wychodziło.

Generalnie masz spory rozrzut możliwości, mocno dopakowany będzie Penrite HPR, ale to tak na styk z budżetem. LM MoS2 jak najbardziej.

Ale tak szczerze to jeżeli silnik ma nowe bebechy, to możesz spokojnie lać tańsze oleje - Orlen, Lotos, Gulf.
 
Ja polecam od siebie Texaco Havoline Extra 10W40. Jeżdżę już drugą wymianę w swoim TS. Ubywa go mniej niż innych w tej lepkości, a nawet mniej niż Selenii Racing, na której zrobiłem jeden interwał. Silnik bardzo ładnie odpala na zimno, zupełnie jak na Agipie 5W50, którego też miałem przez jedną wymianę.
Jeśli chcesz mieć "lepsze" 10W40 to szukaj tych które spełniają API SN i MB 229.3. Będą to oleje o wyższym udziale baz syntetycznych niż starsze API SL i MB 229.1.
 
Valvo MaxLife 10w40.
 
Olej wybrałem Orlen Classic 5W40. Na razie nie zauważam różnicy w pracy silnika pomiędzy tym co było a tym co jest.
 
Back
Top