imć
Użytkownik
- Samochód
- Giulia Veloce 2.0T, Spider 916 Twin Spark 1.8, Espace V 2.0 Blue dCi
- Marka samochodu
- Alfa Romeo
- Budżet/ile litrów
- 4.4
- Styl jazdy
- Silnik
- 1.8 TS 144KM
- Data produkcji
- 1998
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 10W40, 10W60
- Jaki olej masz obecnie
- Liqui Moly 10W60 API SJ
Patrzę na prognozę pogody i zbliża się ten moment kiedy trzeba będzie wyciągnąć prawie klasyka i rozpocząć sezon. Trzeba wymienić też olej i tu zonk, LM 10W60 którego używałem dotychczas ma obecnie API SN a nie SJ i cena zrobiła się zła (50% od ostatniego zakupu) oraz w aktualnych danych na stronie producenta nie widzę jasnego info o ilości ZDDP które jest niezbędne dla Twin Sparka. LM lałem przez 3 sezony ze względu na ZDDP właśnie i to że cena była ~200pln. Silnik miał remont 4 lata temu i przejechał od remontu ok 5kkm. Jeżdzony tylko jak jest ciepło (kabrio) i na chłodne miesiące chowany do garażu gdzie uruchamiany jest raz na kilka tygodni. Szukam oleju za rozsądne pieniądze, z dużo ilością ZDDP który znosi wysokie temperatury (czerwone pole to dopiero od 7k rpm, a skrzynia jedynie V biegów)... Lotos Semisyntetik 10W40, Sokolen Platinum 10W40, a może LM MoS2 bo widzę, że bańka poniżej 200pln? Coś innego warto rozważyć?