jerseyAdmin
Administrator
- Samochód
- Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
Liqui Moly M0S2 Leichtlauf 10W-40
Analiza udostępniona przez użytkownika @Luuk . Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
products.liqui-moly.com
Opis:
Podsumowanie:
Bardzo nietypowy olej, co potwierdza brak jakichkolwiek aprobat producenckich. Olej był przez długi czas "klejnotem koronnym" koncernu Liqui Moly który z niego czerpię nazwę. Obecnie do stosowania raczej w starszych jednostkach dopuszczających lepkość 10W-40. Szczególnie zalecany do diesli w których MoS2 pełni rolę także czyszczącą nie dopuszczając do powstawania osadów. Dla nowoczesnych silników, nawet jeżeli instrukcja dopuszcza użycie lepkości 10W-40 i normy A3/B4 raczej nie polecany. Osobom koniecznie chcącym mieć MoS2 w silniku do nowoczesnych jednostek lepiej zastosować dodatek firmy Liqui Moly.
Opakowanie:


Analiza udostępniona przez użytkownika @Luuk . Serdecznie dziękujemy!
Jakość:
- ACEA A3/B4
- API SL

MoS2 Leichtlauf 10W-40
Semi-synthetic low-friction motor oil with extra wear protection through solid lubricant MoS₂. MoS₂ forms a high-load lubricating film on all rubbing and sliding metal surfaces. The fastest oil penetration when starting and minimum friction while driving ensure an extremely long engine service...
Opis:
- Olej spełnia kryteria SAE 40, pod względem lepkości w 100 stopniach Celsuisza jest po środku wymaganego przedziały
- Indeks lepkości VI: 164 - dość nisko, olej nadal zapewni odpowiednia ochronę. Biorąc pod uwagę skład i modyfikatory tarcia zawarte w oleju taki VI powinien być wystarczający nawet do bardziej wymagających jednostek
- Pakiet dodatków bardzo bogaty. Dużo wapnia (ponad 3000 ppm), ponadprzeciętna, bo zbliżająca się do 500ppm ilość boru i molibdenu. Oba pierwiastki mają uniwersalne zastosowanie, tutaj jednak Molibden na 100% pochodzi z modyfikatora tarcia: MoS2 będącego głównym wyróżnikiem oleju. Bor prawdopodobnie uzupełnia Mo jako dodatek EP/AW oraz detergent. Sporo krzemu jako środka antypiennego, niewielka ilość antymonu sugerująca użycie SbDTC, uniwersalnego dodatku pełniącego podobną rolę co ZDDP.
- TBN – 10,5 mg KOH - w normie dla ACEA A3/B4
- Wg FTIR olej bazuje na HC, możliwe że z dodatkiem niższych grup.
Podsumowanie:
Bardzo nietypowy olej, co potwierdza brak jakichkolwiek aprobat producenckich. Olej był przez długi czas "klejnotem koronnym" koncernu Liqui Moly który z niego czerpię nazwę. Obecnie do stosowania raczej w starszych jednostkach dopuszczających lepkość 10W-40. Szczególnie zalecany do diesli w których MoS2 pełni rolę także czyszczącą nie dopuszczając do powstawania osadów. Dla nowoczesnych silników, nawet jeżeli instrukcja dopuszcza użycie lepkości 10W-40 i normy A3/B4 raczej nie polecany. Osobom koniecznie chcącym mieć MoS2 w silniku do nowoczesnych jednostek lepiej zastosować dodatek firmy Liqui Moly.
Opakowanie:

