• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alternatywa dla Valvoline 5w30 [M57]

Trynithy

Nowy użytkownik
Samochód
E36
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
20 litrów, jak najtańszy dobry olej
Styl jazdy
Silnik
M57
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
80 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04
Dzień dobry.
Od jakiegoś czasu przestałem stosować Synpower Xtreme XL-III C3 5w30, zacząłem lać zwykłe Synpower 5w30 bo doszedłem do wniosku, że nie ma sensu dopłacać za normę pod DPF skoro go fizycznie nie mam. Jestem zadowolony z tego oleju, zmieniam co około 12 tys. Szukam jednak tańszej alternatywy które spełnia normy tego Valvoline'a. Potrzebuję 20 litrów do 3 aut i to jednak boli zmieniając co 10-12 tys. Czy możecie polecić coś tańszego, ale równie dobrego? Mógłbym nawet skrócić interwały tylko do 10 tys. Głównie chodzi o E60 z M57, bez DPF. Rzuciły mi się w oczy oleje Revline lub Fanfaro, ale nie znam się zbyt dobrze, jest jakiś sens?
 
Last edited:
Producent nie przewiduje pracy tego silnika bez dpf, więc zmiana oleju na własną odpowiedzialność.
Jak chcesz 5w30 "nie do DPF", lej shela helix ultra 5w30. Nie wiem, czy ma normę BMW, ale olej na pewno jest solidny.
Z jeszcze tańszych, Orlen max expert V i XD - oleje pod dpf u raczej tego bym się trzymał.
Mit głosi, że oleje pod dpf są "wykastrowane", więc i własności przeciwzuzyciowe słabsze. Rzeczywistosc jest taka, że wymagania norm dla midsaps i fullsaps pod względem własności przeciwzuzyciowych są takie same.
Jak silnik może pracować na midsaps, nie ma się czego obawiać i być mądrzejszym od producenta.
 
Ja bym wybrał chyba orlena XD, zwłaszcza przy takich interwałach
 
Jak potrzebujesz taniego i dobrego oleju to ja bym poszedł w oleje Q8. Za 110 zł masz 4l 5W30. Ostatnio słyszałem wiele dobrego o tej marce. Podobno są na PAO. Ja na pewno spróbuję przy kolejnej zmianie oleju.

Q8 FORMULA VX LL PAO 5W30 C3/C2 504/507​

 
Last edited:
Panowie dzięki za pomoc, ale z tego co piszecie to chyba wolę zostać przy sprawdzonym Valvoline którego kupuję 5l za 120, wszystkie z powyższych wychodzą podobnie cenowo albo drożej
 
Możesz spróbować coś z cyclone magma cena dobra.
 
Tak, ale tutaj mowa o grupie III. Odnosnie PAO to jak pisalem, predzej stosuja w niektorych przepisach dodatek tej bazy jak praktycznie kazdy, opierajac sie o oficjalne przepisy np. Q8 Formula Exclusive V 0W-30.
 
Może Gulf ULE? Mam w rodzinie Focusa 2017r jeżdżącego na olejach Gulf i nie sposób narzekać a są to oleje z dobrym stosunkiem jakość - cena. Znalazłem w sieci listę olejów posiadających aprobatę LL-04 i osobiście tą lista bym się kierował.
Ewentualna fajna opcja to również Orlen MaxExpert V 5W30
 

Attachments

  • BMW LL-04 Approved Oils.pdf
    675,1 KB · Odwiedzin: 109
Last edited:
Dokładnie o takie alternatywy mi chodziło, 5 litrów w cenie 92 zł. jedyny problem jest taki, że Spec premium c3 5w30 nie spełnia żadnej normy BMW, 5w40 np już tak
 
Last edited by a moderator:
Jestem w szoku, że nikt nie poleca Specola. Chyba najtańsza, sensowna opcja - Spec Premium C2/C3, cenowo poniżej 100 zł za 5L
Popatrz na analizę tego specola, orlen XD albo lotos C2+C3 wypadły lepiej. Więcej dodatków, bardziej klarowne po zamrożeniu.
 
Skoro nie, to wszelkie dodatki tracą sens... A żeby nie było offtopu to, moim zdaniem jeśli pozbędziesz się dpf to nie znaczy, że musisz zalewać olej z większym popiołem, zostaw ten sam, silnik i tak jest zadowolony z wywalenia ekologii. :)
 
Last edited by a moderator:
No traca...w duzym skrocie: olej ma byc odpowiednio zrownowazony, wysokie stezenie P rowniez jest wada, optymalnie od 600-800 ppm, co juz daje ca. 150-180 nm grubosci tribofilmu, wysokie stezenia moga prowadzic do Micropittingu itp. Po to sie stosuje kombinacje ZnDDP (rowniez kilka typow) i FMs. Istotne, zeby oleju nie "przeciazyc" dodatkami, bo tutaj trzeba juz wiedziec jak taki olej zrobic z glowa. Wiele dodatkow o polarnej budowie czasteczki konkuruje miedzy soba. To samo dotyczy detergentow czy dyspergatorow itd.
 
Dokładnie o takie alternatywy mi chodziło, 5 litrów w cenie 92 zł. jedyny problem jest taki, że Spec premium c3 5w30 nie spełnia żadnej normy BMW, 5w40 np już tak
Bo patrzysz na zły olej. Spec Premium C3 a Spec Premium C2/C3 to dwa różne oleje, ten drugi jest ciut droższy, ale spełnia normę LL-04

Popatrz na analizę tego specola, orlen XD albo lotos C2+C3 wypadły lepiej. Więcej dodatków, bardziej klarowne po zamrożeniu.
Dlatego też jest tańszy. Co nie zmienia faktu, że nadal godny polecenia
 
Back
Top