• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Alternatywa dla Valvoline 5w30 [M57]

Trynithy

Nowy użytkownik
Samochód
E36
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
20 litrów, jak najtańszy dobry olej
Styl jazdy
Silnik
M57
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
80 ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-04
Dzień dobry.
Od jakiegoś czasu przestałem stosować Synpower Xtreme XL-III C3 5w30, zacząłem lać zwykłe Synpower 5w30 bo doszedłem do wniosku, że nie ma sensu dopłacać za normę pod DPF skoro go fizycznie nie mam. Jestem zadowolony z tego oleju, zmieniam co około 12 tys. Szukam jednak tańszej alternatywy które spełnia normy tego Valvoline'a. Potrzebuję 20 litrów do 3 aut i to jednak boli zmieniając co 10-12 tys. Czy możecie polecić coś tańszego, ale równie dobrego? Mógłbym nawet skrócić interwały tylko do 10 tys. Głównie chodzi o E60 z M57, bez DPF. Rzuciły mi się w oczy oleje Revline lub Fanfaro, ale nie znam się zbyt dobrze, jest jakiś sens?
 
Last edited:
Właśnie się nad tą marką zastanawiam, mogę zamiennie stosować 5w30 i 5w40, widzę, że dużo osób leje właśnie 5w40. Czy specol Gold różni się znacznie od premium c2/c3?
 
Jak miałem BMW to stosowałem różne oleje Valvoline. Najlepsze wrażenie zrobił na mnie Valvoline Extreme MST C3, ale był krótko produkowany i pozostał potem tylko MST C3, potem stosowałem MST c3 i Synpower.

Bardzo miło zaskoczony byłem Lotosem Sytnethic plus 5w40. Silnik cicho i miło na nim pracował. Lekko odpalał. I ja bym się skłonił ku Lotosowi.
 
Producent nie przewiduje pracy tego silnika bez dpf, więc zmiana oleju na własną odpowiedzialność.
Ten silnik był produkowany z dpf jak i bez i po wyrzuceniu ekologii jak najbardziej odpowiednim jest LL01, a nawet i LL98.
A3/B4 w zupełności wystarczy.
 
A ja bym zaproponował Texaco Havoline ProDS M 5W30.
Myślę, że olej nie ma się czego wstydzić względem Lotosa czy Valvoline. Cenowo około 420 zł za bańkę 20 litrów na portalu aukcyjnym. U Rosjan jest analiza, wypadł bardzo dobrze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zdecydowałem się na specola gold który który spełnia normę LL01, trochę się boję bo nigdy nie miałem styczności z budżetowymi, mało znanymi olejami. Jeżeli panewki przeżyją to będę zadowolony :) chyba lepiej coś takiego i zmieniać co 12 tys, niż droższy olej i przeciągać i trwały?
 
Czy specol Gold różni się znacznie od premium c2/c3?
Auto nie posiada PDF więc nie ma większego sensu stosować oleje C2/C3 chyba że chce się przedłużać interwały wymiany oleju.
Jeżeli panewki przeżyją to będę zadowolony :)
Panewki bez problemu przeżyją nawet na najtańszych mineralnych olejach jeżeli nie są przedłużane interwały wymiany tych olejów i układ chłodzenia/smarowania jest w pełni sprawny
 
Ciężko powiedzieć. W każdym razie zaznaczają, że oleje są na bazie IV grupy olejowej PAO. Ponoć bazy z Kataru są jednymi z najczystszych.
Jeśli chodzi o czystość baz to się zgasza -są takie opinie na Rynku odnośnie baz z Kataru a także baz z Kuwejtu. Q8 to raczej będzie na bazach z Kuwejtu. Nie tylko Q8 korzysta powszechnie z tych baz. Z tego co wiem to inni producenci też ich używają szczególnie w Holandii. Eurol produkuje na ich bazach i nawet wiem, że na tych bazach jest np. Eurol Super Lite a także inne oleje bazujące na III grupie. PAO to trochę inna bajka i nie wierzę aby stosowali te bazy powszechnie mając swoje bazy III/III+. Raczej jak Kolega Poziom napisał w zależności od przepisu.
Post automatically merged:

Panowie zapytam jeszcze tylko o olej Mannol i Fanfaro, oba spełniają normę LL-01 i LL-04, co o nim myślicie?
Ja bym już osobiście wolał "iśc" w krajowych producentów.
 
Za niecałe 95zł masz 5L oleju Magneti Marelli Oiltek Performance od oficjalnego dystrybutora na pewnym portalu aucyjnym. Olej spełnia normę LL04. Jest to nowość na rynku, więc nie znajdziesz o nim wielu opinii, jednak chwalą się współpracą z koncernem Shell przy produkcji tych olejów.
 
Szczerze powiedziawszy to sceptycznie podchodzę do Magneti Marelli jako producenta olejów. Pierwsza sprawa to nie słyszałem aby byli producentem. Raczej zamawiają gdzieś gotowce. A gotowce w niskiej cenie to będą oleje o niezbyt wygórowanych parametrach i raczej standardowej jakości. Być może się mylę ale z grubsza wiem jak ten biznes działa i po prostu nie spodziewam się po tej marce zbyt wiele. Nie znaczy, że oleje są złe bo być może relacja cena/jakość będzie dobra tym bardziej, ze dopiero wchodzą na Rynek i jak widac prubóją przyciągnąć Klientów niską ceną. Inna sprawa, że spełnienie normy LL04 nie jest zbyt trudne i nie stawia przed olejem zbyt wygórowanych wymagań.
 
Nikogo nie namawiam na olej akurat MM, pokazuję tylko że jest taka alternatywa. Norma LL04 jest zalecana do tego silnika, dlatego jej spełnienie jest atutem, bez znaczenia czy jest ona wymagająca czy nie.

Mnie osobiście ta cena przekonuje do wypróbowania tego oleju. Jednak doskonale zapewne wiesz że to, że, zaleję go do mojego silnika i silnik nie rozpadnie się po pierwszym interwale niczego nie dowodzi.

Ciężko dyskutować o jakości tego oleju, podczas gdy znamy tylko jego cenę.
 
Back
Top