• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

AR6900P-Max

Zgodnie z obietnicą moje spostrzeżenia dotyczące tego dodatku. Przejechana prawie cała butla, dawkowanie "pi razy oko". Jak przy tankowaniu było co najmniej pół zbiornika to jedna miarka (25ml), jak poniżej połowy to dwie. Co 3 tankowanie połowa dawki żeby się wyrównało. Stosowane paliwo to czyste Pb95, głównie Lotos, czasami Orlen. Żadnych paliw reklamowanych "z dodatkami".

Co do działania:
- układ paliwowy chodzi "ciszej" niż na czystym PB95, jest porównywalnie z AR6200 jeżeli chodzi o pracę układu zasilania

- wpływ na proces spalania, tutaj już gorzej niż w wypadku AR6200, silnik wrócił do narowów z czasów używania czystego paliwa, czyli pracuje jak diesel na luzie. Praktycznie nie widać wpływu dodatku w porównaniu z AR6200. Za to "czuć nosem", bo spaliny z tym dodatkiem mają charakterystyczny zapach

Korekty etc nie zmieniły się, zużycie paliwa podobne jak w wypadku AR6200 i czystego paliwa więc na te parametry dodatek w żaden sposób nie wpływa.

Wg mnie jakieś działanie jest, w moim silniku. W innych może być różne, może go nie być. Warto spróbować, to jeden z niewielu dodatków do paliw które dały jakiś zauważalny, odczuwalny w dłuższym czasie skutek. Ja osobiście bardziej zadowolony byłem z AR6200.

Jeżeli ktoś chce żebym jeszcze jakiś dodatek do paliwa przetestował to możecie się zgłaszać, jak mnie coś zainteresuje to spróbuję.
 
Tak, wiem. I gdyby nie to że na 98 jest ok to bym się zastanawiał co taniej najpierw wymienić, lambdę czy MAF ;) A tak mam zagwozdkę.
 
@wlyszkow niby nie podnosi, ale producent i Ty na swojej stronie o tym wspominasz 🫠 co prawda oczywiście nie bezpośrednio, lecz napisane jest :

"przy jednoczesnym zmniejszeniu skłonności do przedwczesnego zapłonu / spalania stukowego."
Post automatically merged:

Chociaż w sumie znalazłem
 

Attachments

  • Screenshot_20240419_074715_Firefox.jpg
    Screenshot_20240419_074715_Firefox.jpg
    421,4 KB · Odwiedzin: 40
To było jeszcze przed wejściem E10 i nie mam pewności czy w przypadku admina auta chodzi to o samą liczbę oktanową . Dzisiaj 98 to jest inne paliwo jednak nie tylko z wyższą liczbą oktanową. Nie wiem czy admin miał w zeszłym roku takie cyrki na 95.
 
Nie, nie miałem. Lałem 95 podczas testu spalania na Oilsynie, a jeszcze wcześniej na Hybrogenie i nie było problemów. Zresztą to samo o dodatkach bo lałem w kombinacjach alpejskich z różnymi paliwami i też zero problemów.

Nie wykluczam że lambda była w stanie przedzawałowym i E10 ją dobiło, Kijanka najmłodsza już nie jest, ale jeżeli tak to i tak podtrzymuje że jak E10 ma zrobić kuku, to AR6900P temu nie zaradzi.

Pojeżdżę na czystej 98 i zobaczymy co będzie. Jak błąd nie wróci to zostanę na paliwach E5, jak wróci to odszczekam co napisałem :) Chociaż testowałem 95 vs 98 przez ostanie tygodnie i na 98 nigdy nic mi nie wyskoczyło.
 
Back
Top