• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Aral SuperTronic 0W-40

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Witam,

serdecznie dziekujemy anonimowemu darczyncy!

Wnioski: Bazuje wylacznie na PAO, nie mam zadnych watpliwosci. Jako ciekawostka spora dawka AO fenolowego oraz dodatkowo aminowego.

Z-165613-page-002.jpg
3.jpeg

2.jpeg

1.jpeg


AKTUALIZACJA 23.05.2021

Analiza ICP ufundowana dzieki: @bcdrm, @Jacek Cz, @analyzer64 ,@Kaban, @cristal_86 oraz @poziom1989

Specyfikacje/Aprobaty: API SN/CF, oficjalna aprobata MB-229.31/ 229.51 oraz spelnia zgodnosc Fiat 9.55535-S2

TDS
Z192392-Aral 0W40-page-001.jpg


Opis:
  • Olej spelnia wymogi klasyfikacji lepkosciowej SAEJ300 dla SAE XW-40 tzn. 12,5-<16,3 cSt
  • VI (indeks lepkosci) stwierdzilbym, ze nie jest wysoki. W zaleznosci od partii ta wartosc bedzie ulegac wahaniu, lecz mozna przyjac ca. 170
  • Pakiet jest nietypowy, lecz od lat stosowany w tym oleju. Dodatki przeciwzuzyciowe/przeciwzatarciowe (AW/EP) bazuja na klasycznym wielofuncyjnym zwiazku chemicznym ZnDDP, rowniez jako inhibitor utleniania (AO). Dodatkowo sa widoczne zwiazki chemiczne, rowniez wielofuncyjne czyli Mo oraz B. Zwiazki Mo z reguly modyfikator tarcia (FM) rowniez moze dzialac jako AO lub wspierac AW tzn. synergiczne kombinacje z ZnDDP, natomiast B procz wlasciwosci dyspergujacacych oraz AW, pomaga rowniez zrownowazyc negatywny wplyw na elastomery. Zwiazki Ca, klasyczny detergent prawdopodobnie salicynian.
  • TBN 7,2 mg KOH/g, wartosc wystarczajaca

Podsumowanie: Mamy stycznosc z jednym z ostatnich olejow w pelni syntetycznych PAO w tej klasie lepkosci. Opierajac sie o dane producenta czyli temperature zaplonu ca. 244°C oraz temp. plyniecia ca. -63°C. Twierdze, ze zastosowano mniejsze stezenie PAO 4 cSt, a w duzej mierze 6 cSt lub nawet prawdopodobnie nieco 8 cSt, dodatkowo nizszy NOACK moze o tym swiadczyc ca. 7 %. Ale jak juz wiemy, ma to swoje wady i zalety. To rowniez tlumaczy VI, nie zastosowano duzego stezenie wiskozatora. Wedlug mnie to jeden z najbardziej udanych formulacji stworzonych przez Arala (BP), w szczegolnosci jak ktos szuka oleju z nizsza zawartoscia popiolow siarczanowych tutaj ca. 0,7 % wt.

Olej po zamrozeniu 2,5 doby w temperaturze -23°C
1621754011549.png
 

Attachments

  • Z-165613-page-001.jpg
    Z-165613-page-001.jpg
    149,1 KB · Odwiedzin: 488
Last edited by a moderator:
Daleko idące wnioski po obejrzeniu "filmików". Możesz podzielić się wiedzą, który Castrol jest odpowiednikiem tego Arala?
Nie mam bladego pojęcia :) Ale jeżeli to jeden koncern, to chyba nie będą prochu wymyślać od nowa i utrzymywać trzy albo cztery bandy naukowców?
 
Nie, ale mimo wszystko produkty mogą się od siebie różnić. Również, jak zostało wspomniane, może być mu bliżej do BP, którego niestety u nas nie uświadczysz.
 
Ten BP to raczej kopia, ale w programie Castrola nie kojarze takiej formulacji.
 
Castrol jest niedoceniany tak naprawde, a krazy po forach sporo mitow. Mozesz bez zastanowienia kupic, mimo to, ze pochodzi z tego samego koncernu.

Dodatkowo poczytaj tutaj.
 
W ogólnym rozrachunku, lepsza pozycja niż Eurol Fluence 5w40?
 
To jest bardzo dobra alternatywa, jak ktoś szuka SAE 0W-40 (C3) i PAO.
 
Warto doprecyzować, że olej chyba jako jedyny na rynku (innego nie znam) oparty jest o PAO i może się pochwalić norma C3.
Saczi była na ten temat dyskusja i na pewno nie jedyny tak dla ścisłości.
 

Ten Aral bardzo fajny olej i przy takiej bazie to mocny gracz. Przydało by się więcej danych. Lepkość dośc niska jak na W40 co ma swoje dobre i złe strony. Patrząc na analizy od Rosjan to ten olej to raczej dobra alternatywa dla 5W30/0W30 wymagających normy C2/C3 niż dla typowych full sapsów 0W40 czy 5W40, w których lepkosci z reguły są w okolicach 14. Co nie znaczy, ze nie moze być dla nich alternatywą bo nie zawsze musi być wyższa lepkość w 100 stopniach. Cena bardzo atrakcyjna.
Repsol o moim zdaniem jednak nieco inny produkt bardziej pod mocniej wysilone jednostki i bardziej bezkompromisowy o bardziej unikalnym składzie. Droższy ale biorąc pod uwagę parametry i zastosowane bazy to cena jest i tak wg. mnie bardzo atrakcyjna. Ravenol RUP 5W40 jest sporo droższy tak samo jak PAO-estrowe full sapsy od Penrite czy Millersa.
Wracając do Arala to czekam na bardziej kompleksową analizę. Z tego co wiem to ten BP to jest/był jego odpowiednik 1:1.
 
Repsol nie posiada żadnego unikatowego pakietu, Motul również z niego korzysta.

A ten Aral się nie nadaje do wysilonych jednostek?
 
W ogólnym rozrachunku, lepsza pozycja niż Eurol Fluence 5w40?
Wg. mnie nieco inne oleje. Bazowo i parametrowo Aral jest na jeszcze wyższym poziomie ale cena też o ok. 60-70% wyższa, choć uważam, że cena Arala jest bardzo atrakcyjna. Eurol ma wyższą lepkość i nieco inne zastosowanie moim zdaniem.
Post automatically merged:

Repsol nie posiada żadnego unikatowego pakietu, Motul również z niego korzysta.

A ten Aral się nie nadaje do wysilonych jednostek?
Nadaje. Motul korzysta z tego pakietu w przypadku oleju 5W50 ale nikt poza tym tego pakietu nie stosuje i baza na pełnych PAO-estrach też jest bardzo ciekawa.
 
Do PAO nie musisz dodać obowiązkowo pewien rodzaj polarnych komponentów typu ester, są inne możliwości. Aral stosuje inną technologię.
 
Ja sobie poprzęglądałem informacje o Repsolu i wg mnie to ciekawe oleje. Z tym "wyczynowe" to bym nie przesadzał, Repsol współpracuje z drużynami sportowymi, ale po pierwsze chyba głównie z motocyklowymi, a po drugie to tak jakby twierdzić że Shell HU jest wyczynowy bo drużyna Ferrari w F1 stosuje oleje tej marki.

Czy Repsol może być alternatywą dla Arala - może, kwestia tego co się szuka i za ile.
 
Back
Top