• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Pytanie do Wlyszków. Czy jak jest zalecane na 1l oleju 35ml ar9100 czyli ja leje 4 litry oleju to mam zalać max 140ml tego dodatku czy mogę np całą puszkę czyli 200ml, będzie to miało jakiś negatywny wpływ na uszczelnienie silnika czy jest obojętny do uszczelek ten archoil?
Wiem, że zadałem to pytanie wcześniej ale koledzy na forum insignii mówią, że jak 35ml bo tyle można zalać i więcej nie powinno się bo tak jest zalecane..
 
Ja leje cała butle 200 ml i nic się nie dzieje
 
Nic się nie stanie złego ale jakoś dużo lepiej niż dawka 35ml nie będzie
 
Ja trzymałem się mniej więcej zaleceń a to co zostało zaleję przy okazji dolewki oleju. Choć jeśli zalejesz wszystko to krzywda stać się nie powinna
 
@wlyszkow To i ja mam pytanie. Wlewam ten dodatek do benzyny która robi krótkie odcinki 2-3km. Do pracy i spowrotem, zakupy itp.
Olej bazowy to Ravenol VST od kilku wymian. Czy to jest dobry dodatek do tego zastosowania czy lepiej 9200. Chodzi o ochronę oczywiście. Silnik jest w idealnym stanie.
 
To ja również mam pytanie odnośnie stosowania tych dodatków.

Na oilclub.de jest temat opisujący szkodliwy wplyw Molibdenu na turbinkę, więcej powiedział o tym @poziom1989 w temacie : https://www.oilclub.pl/index.php?threads/bmw-f30-335i-n55.1654/page-2#posts

Nie które oleje takie jak np. Redline mają same w sobie dużą zawartość Mo (300-500 mg/kg), jednak posiadają dyspergatory/detergenty które ograniczają powstawanie depozytów węglowych w turbosprężarce

Jak wygląda sytuacja w przypadku stosowania takich dodatkow jak Ar9200 który oparty jest głównie na Mo z olejami ktore same w sobie nie zawierają Mo jak np Ravenol VST. Domyslam się ze skoro olej sam w sobie nie ma dużej zawartości Mo to nie posiada również wszelkich dodatkow ktore niwelują powstawanie tych depozytów weglowych

Czy w przypadku takiego oleju nie lepiej stosować tylko Ar9100 ?
 
@Kayo VST zawiera moly (wolfram przy okazji też), kto Ci powiedział, że nie? ;-) 9100 jest na pewno bezpieczny dla samochodów z turbo, przy okazji utrzymuje wszystko w czystości.
 
To ja również mam pytanie odnośnie stosowania tych dodatków.

Na oilclub.de jest temat opisujący szkodliwy wplyw Molibdenu na turbinkę, więcej powiedział o tym @poziom1989 w temacie : https://www.oilclub.pl/index.php?threads/bmw-f30-335i-n55.1654/page-2#posts

Nie które oleje takie jak np. Redline mają same w sobie dużą zawartość Mo (300-500 mg/kg), jednak posiadają dyspergatory/detergenty które ograniczają powstawanie depozytów węglowych w turbosprężarce

Jak wygląda sytuacja w przypadku stosowania takich dodatkow jak Ar9200 który oparty jest głównie na Mo z olejami ktore same w sobie nie zawierają Mo jak np Ravenol VST. Domyslam się ze skoro olej sam w sobie nie ma dużej zawartości Mo to nie posiada również wszelkich dodatkow ktore niwelują powstawanie tych depozytów weglowych

Czy w przypadku takiego oleju nie lepiej stosować tylko Ar9100 ?
W AR9200V2 jest śladowa ilość Mo jedynie jako grafter nano WS2, który jest głównym modyfikatorem tarcia w tym produkcie
 
@Kayo VST zawiera moly (wolfram przy okazji też), kto Ci powiedział, że nie? ;-) 9100 jest na pewno bezpieczny dla samochodów z turbo, przy okazji utrzymuje wszystko w czystości.
No tak, tyle że z tych analiz które widze to zawiera Mo w przedziale 50-100 mg/kg, to prawie 3-4 razy mniej,
A co do Ar9100 no to ten napewno powędruje do mojego N55, tutaj bardziej zastanawiam się czy warto dodać Ar9200
 
Wg mnie nie warto dawać jeszcze 9200, aczkolwiek to moje prywatne zdanie.
 
No tez myślę że dopakowane oleje bardzo dobrze sobie radzą bez dodatków, trochę przerost formy nad treścią.
 
Lepiej postawić na jeden środek i użyć go zgodnie ze sztuką .
 
Taka ciekawostka ,tutaj testowali ar9100 na hamowni 45min trochę na szybko go robili i bez żadnej wiedzy.
 
Ja trzymałem się mniej więcej zaleceń a to co zostało zaleję przy okazji dolewki oleju. Choć jeśli zalejesz wszystko to krzywda stać się nie powinna
Tu nie chodzi o stanie się krzywdy tylko dawka 35 ml/1l została uznana jako optymalna pod kątem efektywności licząc ilość dodatku w stosunku do oleju. Jak dasz podwójną dawkę to nie będzie to miało negatywnych konsekwencji ale tarcie nie spadnie x2 tylko np x1,2. Inna sprawa to właściwości czyszczące i tutaj faktycznie wyższa dawka się przydaje.
 
No to jednak coś daje w jakimś stopniu
 
🙈😂 umarłem
 

Attachments

  • IMG_20201106_155809.jpg
    IMG_20201106_155809.jpg
    79,3 KB · Odwiedzin: 365
Różnica w tym filmiku marginalna. A według zapewnień producenta ma istotnie redukować tarcie. Nie wiem, może musi się ułożyć? Ale wtedy zmienią się już warunki pomiaru.
 
producent deklaruje :

"ARCHOIL® AR9100 – niezależny test wykazuje przyrost mocy o prawie 2% i momentu obrotowego o 2,5% "

co pokrywa się z pomiarem, z 340 koni robi się okolice 347.
 
Back
Top