• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Zawsze mozesz dodac
 
Olej jest dobrany właściwie ale powodem jest raczej już w jakimś stopniu zużyta skrzynia.
 
Last edited by a moderator:
Skoro te dodatki są takie świetne, to dlaczego najwięksi gracze nie stosują podobnej technologii lub nie powstają oleje z podobnymi parametrami(tylko lm molygen kojarzę)? W analizach widać duże dawki potasu i boru, czy z drugiej strony taki wysoki poziom nie wpływa jakoś negatywnie na silnik? Jak ten dodatek działa w skrzyni manualnej na dłuższą metę, jakaś rozbiórka skrzyni po długim przebiegu? Synchronizatory czasem poddają się w przypadku użycia oleju gl-5 zamiast 4, a tu też mamy właściwości czyszczące.
 
Bo olej musi być konkurencyjny na rynku. Każdy producent tnie koszty jak to możliwe. Dodatek kosztuje ok 100zł, więc trzeba by do ceny oleju doliczyć jeszcze te 100zł lub coś koło tego.
 
Synchronizatory czasem poddają się w przypadku użycia oleju gl-5 zamiast 4,
Bo gl5 nie jest przeznaczona do przekładni z synchronizatorami, jeżeli w oleju nie ma inhibitorów korozji.
 
Skoro te dodatki są takie świetne, to dlaczego najwięksi gracze nie stosują podobnej technologii lub nie powstają oleje z podobnymi parametrami(tylko lm molygen kojarzę)? W analizach widać duże dawki potasu i boru, czy z drugiej strony taki wysoki poziom nie wpływa jakoś negatywnie na silnik? Jak ten dodatek działa w skrzyni manualnej na dłuższą metę, jakaś rozbiórka skrzyni po długim przebiegu? Synchronizatory czasem poddają się w przypadku użycia oleju gl-5 zamiast 4, a tu też mamy właściwości czyszczące.
Molygen to nie jest nanotechnologia.

GL5 bywa niebezpieczne z powodu ryzyka korozji a AR9100 przeciwnie - jest silnie antykorozyjne.

AR9100 jest na rynku prawie 30 lat i nie stwierdzono problemów z silnikami, nawet w lokomotywach o bardzo wymagających chemicznie wobec środków smarnych.

Archoil nie udostępnia żadnej firmie zewnętrznej swojej nanotechnologii ani nawet praw do jej produkcji albo kopiowania.
 
Witam. Od kilku lat stosuję AR9100 jako dodatek do oleju silnikowego. Zawsze była to zakupiona odmierzona dawka dodatku. Ostatnio kupiłem oryginalną butelkę o pojemności 200ml. Mam pytanie odnośnie tego, jak długo po otwarciu można przechowywać AR9100. Zapewne było już gdzieś na tym forum to poruszane, ale po przeczytaniu kilku stron tego wątku postanowiłem zapytać o to osoby zorientowane w temacie.
 
kilka lat spokojnie, pod warunkiem że szczelnie zamknięte, w miejscu zacienionym w stabilnej temperaturze (najlepiej w domu).
 
Z uwagi na to, że przeważnie eksploatuje auto po mieście, krótsze odcinki bardzo sporadycznie dłuższa trasa to który dodatek AR będzie najlepszy ?? Czytałem opinie, że ar 9400?? proszę o konkretną poradę.
 
A jakie to auto bo AR9400 to bardziej do wolnossącego benzyniaka?
 
Czyli lepiej do Fiacika 1.4 16v 90 km ar9400 niż ar9100? Aktualnie mam 9100 ale przy kolejnej wymianie zastanawiam się co dolać.
AR9100 zasadniczo ma więcej zalet od AR9400 ale w benzyniakach NA działa także AR9400
 
Witam posiadam Golfa V z silnikiem 1.6 MPI BSE niedługo wymiana oleju się zbliża ;) teraz był wlany Ceratec aczkolwiek chcę zrobić porządną płukankę czyli Xado Vital flush na 500km i oilem flush na postojowe płukanie zalać Shell helix ultra 5w40 i dać dodatek Archoil i tu rodzi się pytanie... który wybrac dla tego silnika? 9100 czy 9200V2? a może mix?
 
mógł byś mi jeszcze podać różnice tych dwóch środków? który do jakich silników?
 
9100 nadaje się do wszystkich, 9400 jest głównie do wolnossacych benzyniaków.
9100 lepiej myje i chroni pod obciążeniem
9400 lepiej obniża tarcie pod niskim obciążeniem
 
Back
Top