• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Jako, ze moj ostatni post zostal usunięty jako Off Topic, post uzytkownika @Kizashi również. Pozwalam sobie zadac pytanie, ktore mam nadzieję nie jest OT.
Czy ar9100 zmniejsza lepkość oleju, fo ktorego jest dodawany?
 
Zależy, czy olej, do którego został dodany ma niższa, czy wyższą od r9100 kv ,😉
 
W kalkulatora ze strony widman.biz w przypadku z filmu R2D AR9100 powinien obniżyć lepkość o 0.15mm2/s a obniżył chyba o 0.3mm2/s.
 
Last edited:
Przed
IMG_20230129_200530.jpg

Po
IMG_20230129_200546.jpg
 
W sumie jeśli wziąc pod uwagę błędy pomiarowe, tolerancje to nie ma tematu. AR9100 ma KV100 ok 7.6 więc jakiś ułamek w oleju SAE30 ta lepkość ma prawo spaść.
 
W kalkulatora ze strony widman.biz w przypadku z filmu R2D AR9100 powinien obniżyć lepkość o 0.15mm2/s a obniżył chyba o 0.3mm2/s.
Dlatego, że był dodany w ilości 40 ml/1 L oleju, czyli nieco więcej do tego co zaleca producent.
 
Ja jezdze 90 procent interwalu miasto. Kiedys przy 11tys km interwalu, w lato na rozgrzanyn silniku na czerwonym swietle zapalila sie kontrolka cisnienia oleju. Doczytalem, ze w moim silniku tak sie zdarza jak juz olej jest na wykonczwniu. Teraz zmieniam olej co 7,5tys km. Wiec dodajac ar9100 de facto skracam jeszcze bardziej interwal?
To normalne pytanie. Moze nie rozumiem wszystkiego, ale chce sie dowiedziec. Bez złośliwości.
 
Normalnie zadalem pytanie, bez złośliwości i szukania afer.
 
Bez przesady. Błąd pomiaru to kilka procent. Nie wiem czy 3, 5, a może 7% wg ASTM .....
 
Pisałem kiedyś ,powtórzę jeszcze raz ,to jest od lat sztandarowy najlepiej przebadany produkt Archoil ,stosowany też przez userów w USA .
Dla mnie pewniak.
 
@wlyszkow .
Moj post z filmem był usuniety, to twoja sprawka? Masz długie rączki?
Dlaczego 4% zmienia lepkość, a na stronie u ciebie pisze jak byk że nie wypływa na parametry oleju!?
Mam olej 0w20 to po wlaniu jaka lepkość wychodzi? .
4% to jakies 4 tys przebiegu idzie w pis du !
Honda nie zaleca stosować oleje poniżej 0w20.
@Triumphator

W co wy gracie tutaj ?

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
Nie wiem czyja 'sprawka' i o co chodzi. AR9100 do podaniu do tego oleju na filmie nie wpłynął na klasę lepkości jego, ani jej nie obniżył ani nie podwyższył. Jeśli tylko lepkość jest akurat dla Was ważna to polecam doktorki tzw. one zrobią z 0W20 Wam 5W40 albo wyżej, tak przy okazji popsują CCS i temp krzepnięcia co przyczyni się do wzrostu zużycia silnika po zimnym rozruchu, niestety CCS i PP już darmo nikt Wam nie zmierzy.
Dlaczego NIKT z Was nie zauważył pozytywnego wzrostu VI na tym samym ekranie mimo braku podwyższania lepkości??? Nie widać, nie przeszło przez oczy zaślepione hejtem czy nie wiecie po tylu latach nabijania liczników co to za parametr i że obniża dynamikę spadku lepkości w wysokich temp i poprawia także przepływ w niższych temp??? Same plusy... no tak, dlatego najlepiej zamazać. 😁
Ciśnienie zależy od lepkości dynamicznej a nie tylko kinematycznej, czyli także od ciężaru właściwego (także wzrósł) i lepkości w danej temperaturze pracy, którą to temp AR9100 obniża dzięki nanoboranom, redukcji tarcia, co było nawet pokazane na yt po dodaniu do 10W60 w Nissanie i wielu opinii użytkowników. Temperatury w szczycie spadały, wpływu na ciśnienie brak.
Jeśli 0W20 zmieszasz z 0W20 to skąd ma być jakaś zmiana lepkości? Litości...
W mieście to paliwo w oleju obniża lepkość a nie AR9100...
 
@wlyszkow A co powiesz o danym urządzeniu które stosuje R2D . Czy jest takie nieomylne jak twierdzi autor filmu? Nie ma żadnego dopuszczalnego błędu, tolerancji pomiaru?
 
Każde urządzenie ma błąd pomiaru, wymaga serwisu, kalibracji itd inaczej się rozjedzie i po to są akredytacje.
W tym przypadku zupełnie nie o to chodzi, sam olej ma lepkość znacznie poniżej deklarowanej ale to jest pewnie OK bo nadal jest w klasie a to dodatek zmienił lepkość i co z tego że kilkukrotnie mniej. 🤣
Sorry, nie wierzę w taki brak wiedzy, brak szukajki, brak okularów itp itd żal czytać, szkoda czasu na odpowiedź bo jest bezcelowa.
 
Pomijając już tego specola który się rozjechał z deklaracja ( ale to specol więc chyba już się do tego zdążyliśmy przyzwyczaić)
Zastanawia mnie jak ktoś kto czyta to forum nawet bez zagłębiania się w głębsze szczegóły nie zdawał sobie sprawy że wlanie dodatku nie zmieni parametrów oleju? Przecież wiadome jest że dodatek ma jakąś lepkość i inaczej wpłynie na olej sae30 a inaczej na sae50. Chyba jeszcze nie wymyślili cieczy która dostosowuje się do innych lepkości. Strach pomyśleć co to będzie jak część osób odkryje że po zalaniu oleju do silnika jego lepkość się też zmieni bo w misce zostało jeszcze ze 100ml starego zdegradowanego oleju. Jednym zdaniem można stwierdzić że producenci dodatków go znienawidzą(R2D) bo odkrył ich najbardziej skrywany sekret 🤣. nie ma co wypłynęła grubsza afera w którą zagmatwany jest @jerseyAdmin i wszyscy moderatorzy bo oni wiedzieli że dodatek o lepkości sae 20 wpłynie na olej o lepkości sae40 ( czego przeciętny użytkownik nawet nie mógł podejrzewać)
Zaraz dotrze do nas że oleje w w klasie lepkości sae40 też mogą różnić się od siebie lepkością i zacznie się polowanie na prawdziwego grubasa ;)
 
Nie ma to jak afera na miarę elit brukselskich;) Spadek lepkości/wzrost lepkości: na przykładzie tego specola rzeczywiście większe różnice są na karcie vs. wynik badania. Notabene lepkość "40" i "100" na tym urządzeniu wyszła bardzo blisko analizy forumowej, czyli jak A5-ka:) Potwierdza się więc przynajmniej lepkość.

Dla mnie osobiście ar9100 jest warty polecenia. Co do odczuć subiektywnych ciężko się wypowiadać. Każdy może mieć inne.
 
Ciśnienie zależy od lepkości dynamicznej a nie tylko kinematycznej, czyli także od ciężaru właściwego
Takie mam pytanie nie związane z AR.
Czy jeśli mamy oleje o takiej samej lepkości kinematycznej to olej o większym ciężarze będzie miał wyższą lepkość dynamiczną (HTHS)

Lepkość kinematyczna ν (ν = „Ny”) jest lepkością dynamiczną medium η podzieloną przez jego gęstość ρ

Równanie: ν = η / ρ

Czyli: η =v × q

Wchodzi , że tak. Tylko czy można z tego wyciągać wnioski np porównując oleje tej samej klasy ACEA. Taki Total HKS G-310 5W30 ma większy ciężar od Totala NFC co za tym idzie wyższy hths?
 
Last edited:
Mnie o to chodzi , że w opisie AR dodatków , czy płukanki pisze , że nie wpływa na parametry nowego oleju.
Jest jednak inaczej .
Bo nie wpływa. Wpływa na właściwości fizyczne cieczy, ale nie zmienia klasyfikacji oleju. Zmiana lepkości poniżej błędu dla standaryzowanego badania nie wpływa na klasyfikację lepkościową oleju przecież.
 
Back
Top