• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

@soszo krótko jeździłem na starym oleju, zmieniałem go jakoś po dwóch tygodniach od zakupu samochodu (w lutym). Zlałem wtedy około 2,2 l oleju. Odnośnie wlania zbyt dużej ilości oleju do tej skrzyni to mało jest informacji ile znaczy za dużo. Większość leje tyle żeby było 2,7-2,8 l w środku i nie narzeka. Trafiłem jednak na kilka postów, w których ludzie pisali, że przy zbyt dużej ilości oleju biegi haczą, jedna z osób określiła 2,8-2,9 l jako max (miał doświadczenie z przelaniem skrzyni do poziomu 5,8 l :O).
Chyba odciągnę 400 ml oleju i wleję 200 ml dodatku, w środku będzie 2,7 l. Zdam relację z efektów po zrobieniu paruset km.
 
Podobno tym biednym M32 służy olej ponad stan.
 
Najlepiej utopić w oleju to się nie zatrze. Ponoć przyjmuje i 3.15L jeśli naleje się więcej to wyrzuca odpowietrznikiem. Ja tam wlalem 2.2 czyli 2 4L było całej objętości. Tak zalecał BCS Sosnowiec.
No cóż ale nie o tym wątek wróćmy do AR9100. Tylko wątpię jakoś żeby pomógł na zgrzytajace biegi. Ale próbować można.
 
@wlyszkow jaki są różnice w działaniu, skutkach mos2, ar9100 i ceratec w przypadku skrzyń biegów manualnych? skład zapewne ma każdy inny
 
Pewnie zależy trochę od skrzyni, jej wieku/zużycia ale jeśli ma być precyzja zmian biegów także zimą to większość preferuje AR9100 nano i dodatkowo na estrach
 
Czy 9100 lub inny specyfik Archoil nadaje się do skrzynek VTG w BMW?

W moim przypadku jest to ATC 300 który właśnie remontuję.
Jest w nim sporo różnych łożysk ale i zestaw tarcz sprzęgłowych z przekładkami. Wchodzi ok. 0.5l oleju.

Będę wdzięczny za doradzenie czy i jeśli tak to w jakiej ilości go wlać.
 
Giulia 2.0 dziś 27.000km ostatnie 5.000km zrobiła na Shell C2 + AR9100. Co teraz? Dalej AR9100 czy coś zmienić?

Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
 
Czytam te tematy i sie gubie.
Auto nr2.
Volvo xc70 2.4t 200koni.

Zalac mu 9100 9200 ?

Auto robi trasy glownie. I tez sprawnie wykorzystuje pole obrotomierza.

W planach plukanki + wlasnie jakiegos PMO.

Jesli to pomoze/utrudnieni- w planach montaz lpg ale czy finalnie do tego dojdzie ?
 
@Jakub16 przy dużych przebiegach raczej 9200 ze względu na właściwości regeneracyjne. 9100 ma lepsze właściwości czyszczące
 
Orientujesz sie co bedzie mialo pozytywniejszy wplyw na temp oleju ? Bo do tej miski nie wchodzi zbyt wiele...
 
Last edited by a moderator:
Mam swoje podejrzenia, ale nie chciałbym wyrokować. To pytanie bardziej do @wlyszkow
 
Ja osobiście jeśli chodzi o temperatury nie widziałem spektakularnych efektów, można liczyć na te 3-4 stopnie i tyle, na pewno znacznie wolniej się nagrzewa, ale peak osiąga mniej więcej niższy o 3-4 st
 
Orientujesz sie co bedzie mialo pozytywniejszy wplyw na temp oleju ? Bo do tej miski nie wchodzi zbyt wiele...
Jeśli chodzi o zbijanie temp to 9100 i jeszcze lepiej w duecie z nanoC5 czyli competition mix
 
A ja mam pyt z innej beczki. Czy można użyć Ar9100 do broni?
 
Back
Top