• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Proszę o radę czy tok rozumowania chociaż trochę prawidłowy. Pacjent to 0.9 Tce. Poprzedni właściciel wymieniał olej po 20k z racji tego jest już dosyć mocno przepracowany. Myślałem żeby zrobić plukanke (jeżeli tak to jaką?) i wymienić olej na 5w40 (producent zaleca elfa) + dodać ar9100. Ma to sens? Czy w razie przyszłości jeżeli ar9100 nie byłby już stosowany to trzeba wykonywać jakieś dodatkowe czynności przy wymianie oleju? Z góry dzięki
 
Przy każdej wymianie oleju stosuj płukankę postojową, np. AR2820, lub mocniejszą Oilsyn Power Flush, interwał max 10 tys. km, wrzuć sobie do nowego oleju na pierwszy raz Oilsyn Power Cleaner LL, a potem możesz np. dodawać sobie AR9100 do świeżego oleju jeśli masz ochotę.

A jeżeli chcesz pomocy w doborze oleju to załóż swój temat w odpowiednim dziale.
 
Czyli do obecnego oleju plukanka, następnie wymiana na nowy + Power Cleaner LL i po 10k następna wymiana oleju?
 
tak, do tego oleju co jest płukanka postojowa, wymiana na nowy + Oilsyn LL, po 10 tys. płukanka postojowa (tak do tego oleju z LL płukanka postojowa też), wymiana oleju i do nowego oleju albo nic, albo np. AR9100.
 
Czyli wymiana była przy 20 k i obecny olej ma 22k i jesteś przed wymianą?
Przy tym przebiegu możesz zrobić jak napisał kolega powyżej, ale wg. mnie nie ma aż takiej potrzeby.
Przy najbliższej wymianie wlej dobrą płukankę na której możesz delikatnie pojeździć (Oilsyn Flush, Archoil 2820, Xenum któraś). Pojeździj do godziny przed wymianą unikając gwałtownego przyspieszania i obrotów powyżej 3000rpm). Zlej jak najdokładniej się da, i wlej nowy olej. Przy każdej następnej wymianie płukanka postojowa.
 
Od 3 lat przy każdej wymianie oleju co 10.000 km wrzucam jakiś dodatek - wczesniej AR9400 a ostatnio 9100. Docelowo zostaję przy 9100. Jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa - zarówno dodatki do paliwa jak i do oleju w zasadzie nic nie zmieniły.
 
Od 3 lat przy każdej wymianie oleju co 10.000 km wrzucam jakiś dodatek - wczesniej AR9400 a ostatnio 9100. Docelowo zostaję przy 9100. Jeśli chodzi o zmniejszenie zużycia paliwa - zarówno dodatki do paliwa jak i do oleju w zasadzie nic nie zmieniły.
Pomimo stosowania od kilku lat mam te same odczucia co do tych dodatków. Używam już z przyzwyczajenia i nadzieji ze nie będzie gorzej tylko lepiej 😀
 
@Hub, a czego Ty się spodziewasz po dodatkach?
Ich zadaniem jest zmniejszenie zużycia mechanicznego współpracujących części.
Skowo więc olej bez dodatków zapewnia prawidłową pracę silnika, dajmy na to na dystansie 250 tys km, to z dodatkiem stosowanym regularnie, dojedzie do 300 tys km.
Cudów nie oczekuj!
 
Koledzy, ja na ten moment jestem z 9100 zadowolony. A podejście mam takie, że nie oczekuję cudów. Różnice można poczuć w starszych autach, gdzie do ideału trochę brakuje i działanie dodatku jest po prostu bardziej zauważalne. W nowych lub tych w dobrym/b.dobrym stanie różnicy nie wyczujesz🙂
 
Powtórzę się bo już to gdzies pisałem. Nie odczuwam w żaden sposób dodatków AR w silniku czy 9100 solo czy 9200 czy nawet ich miks + 6900pmax. Tarcie pewnie jest mniejsze ale na spalanie w żaden sposób się to nie przełożyło na skali 30-40 tkm, dźwięk silnika jest identyczny jaki był bez dodatków. Po wymianie oleju każdy silnik przez jakiś czas pracuje aksamitnie i ciszej, później wraca do normy. Cudów nie oczekuje a na razie jeszcze testuję.
 
Będę zmieniał olej w swojej Alfie na lotos synthetic plus 5W40, myślałem żeby dodać jakiegoś dodatku i z pośród produktów Archoila chyba najbardziej wpasowuje się w 9100.

Dawka zalecana przez producenta to 35ml na litr oleju, czyli puszka 200ml wystarcza na ok. 5,7l oleju.

Do mojej alfy wchodzi ok. 4,2l oleju. Ma jakiś sens podzielenie tej puszki na dwie wymiany oleju, czyli wtedy zastosowania 100ml na te 4.2 l oleju?

Jednak te dodatki nie należą do najtańszych, no ale jak takie "rozmajanie" mija się z celem to zaleje tak jak trzeba 🤷‍♂️

@wlyszkow ?

Nie robię dużo kilometrów, rocznie ok. 7-8 tys więc takie są moje interwały wymian oleju
 
@kivoPL kup puszkę 500 ml i daj dawkę 40ml na litr oleju to Ci starczy idealnie na 3 wymiany.
 
Czy do dobrego oleju pokroju mobil 1 fs 0w40 warto dodać ar9100? Z ciekawości chciałbym dodać jakiś dodatek żeby wyciągnąć własne wnioski. :) Główne założenie to wyciszenie diesla, bo to się najczęściej przewija w komentarzach na alle.
 
Last edited:
Czy do dobrego oleju pokroju mobil 1 fs 0w40 warto dodać ar9100? Z ciekawości chciałbym dodać jakiś dodatek żeby wyciągnąć własne wnioski. :) Główne założenie to wyciszenie diesla, bo to się najczęściej przewija w komentarzach na alle.
Nie sprawdzisz, to się nie dowiesz...
 
Zawsze można spróbować. Pytanie tylko co chcemy osiągnąć. Do tak dobrego oleju 9100 już raczej niewiele pomoże. Choć wyciszyć może, zmniejszyć wibracje itp.
 
Wg producenta może pomóc i to dużo nawet w takim oleju.

AR9100 w proporcji 3,5% (35ml na 1L oleju) dostarcza aż ponad 1100ppm nano boru do oleju silnikowego a w proporcji 10% w oleju przekładniowym aż ponad 3300ppm nano boru – to wielokrotnie więcej niż oferuje jakikolwiek olej (nawet klasy racing/motorsport) dostępny w sprzedaży w postaci znacznie mniej skutecznego mikro boru!
 
@se7en mam Archoil 9100 dolany do Mobil 1 ESP X3 0W40, FS jest podobnym olejem (chyba). Generalnie po dodaniu AR silnik chodził dużo głośniej, dopiero po przejechaniu iluś tam kilometrów praca zmieniła się na bardziej aksamitną. Czy dużo lepiej niż na samym Mobilu? Raczej nie, chociaż Mobil to baza GTL więc też inaczej na takim oleju "słychać" silnik. Jestem zadowolony z tego połączenia ale drugi raz bym go nie zastosował. Mobil jest na tyle solidny (i drogi), że nie według mnie nie ma sensu go dopakowywać aż tak, choć patrzę na to przez pryzmat prawie 9 litrowego układu smarowania.
 
Back
Top