• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil 9100

Po ilu km powinno być czuć efekty ar9100? Zalałem trochę (na oko 50-70ml) do wspomagania i resztę do silnika, przejechałem tylko 10km i różnicy w pracy wspomagania nie czuć. Zbyt niecierpliwy chyba jestem:)
 
Last edited:
No na pewno....
W silniku po kilkuset kilometrach. We wspomaganiu nie wiem.
 
A jakich spektakularnych efektów spodziewasz się po wspomaganiu? Wyła Ci pompa? Bo chyba tylko ewentualnie w tym aspekcie można by się doszukiwać jakiejś poprawy. Nie liczysz chyba, że przez dolanie jakiegoś specyfiku do wspomagania nagle zacznie Ci się lżej kierownica obracać, czy precyzyjniej samochód prowadzić? 🤣
 
Jak to jakiej? Autonomicznej jazdy. Po koleinach.

W Skodzie zalałem kiedyś, bez różnicy natomiast wlalem jako konserwacja uszczelnień.
 
A jakich spektakularnych efektów spodziewasz się po wspomaganiu? Wyła Ci pompa? Bo chyba tylko ewentualnie w tym aspekcie można by się doszukiwać jakiejś poprawy. Nie liczysz chyba, że przez dolanie jakiegoś specyfiku do wspomagania nagle zacznie Ci się lżej kierownica obracać, czy precyzyjniej samochód prowadzić? 🤣
Liczyłem na zniknięcie delikatnego buczenia pompy, wcześniej mi wyła ale wymiana zbiorniczka pomogła. Płyn świeży, dodany jakiś czas temu ceramizer do wspomagania od xado - bez efektów. Nadal ją słychać bardzo delikatnie. Czysta ciekawość, dużo osób chwaliło efekt po ar9100. Na lżejsze kręcenie nie liczę - Volvo V70 to czołg, ale każde 5% byłoby super:)
 
Last edited:
Czy ar9100 będzie się nadawać do skrzyni automatycznej aisin am6? Tak profilaktycznie

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
ceramizer do wspomagania od xado
To miałeś szczęście. U mnie ten dodatek spowodował wycieki których wcześniej nie było. Pompy nie wyciszyło. Dopiero 9100 zatamowało wycieki w co sam raczej nie wierzyłem. Pompa też się wyciszyła. Ale to nie od razu tylko po jakiś 1000 km. Ponad rok już minął i jak widać efekt się utrzymuje. Także śmiało mogę polecić. U mnie archoil fajnie się sprawdza
 
zastanawiam sie tylko czy nie zaczekać i nie wlac Oilem LL na 1k km i dopiero zmienić olej w skrzyni... ciekawe bo na stronach UK nic nie wspominają o potrzebie wymiany dynamiczniej po takim zabiegu gdzie na Polskiej stronie juz tak
 
Last edited:
dziękuję wlyszkow wleje z czystej ciekawości oczywiście podzielę sie spostrzeżeniami
 
@Seagull

Masz chorobę dwubiegunową?..
 

Attachments

  • IMG_20220717_060537.jpg
    IMG_20220717_060537.jpg
    87,4 KB · Odwiedzin: 217
Peugeot 508 HDI 2.0 / 163KM w silniku standard Total Ineo ECS do tego wlewać AR9100, AR9200 czy AR9400?
Obecnie dodany Ceratec
 
Jak masz Ceratec to już niby masz zredukowane tarcie i dodaną ochronę, więc ja bym nic nie dawał do tego.
 
Dokładnie taka sama konfiguracja auta jak u kolegi. Przebieg 147 tys. Wczoraj wlany total, zmieniam co 8-10 tys. Myślę nad dodatkiem ceratec, mannol ester albo coś z AR... Zaraz trasa 2600 km więc coś by się przydało. Do baku wleci ar6400 dmax.

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka
 
Jakiś czas temu przez jeden sezon miałem zastosowany Liqui Moly Ceratek. Specjalnej różnicy w pracy silnika, oraz mniejszym zużyciu paliwa nie dostrzegłem. Przerzuciłem się na AR9100. Silnik pracuje ciut ciszej, płynniej i zdecydowanie mniej się grzeje. Szczególnie widać to w silnikach benzynowych. Już wyjaśniamw w czym jest rzecz. We Fiacie 500 1.2 benzyna, którym jeździ moja żona w upalne dni często włączał się wentylator chodnicy. Uprzedzam pytanie odnośnie układu chłodzenia tego autka, że z silnikiem i układem chłodzenia wszystko jest OK. Doczytałem w ulotkach AR9100, że testowo środek był stosowany w pojazdach wyścigów serii Nascar i tam temperatury silnika były mniejsze o jakieś 10 stopni Fahrenheita (1 stopień F odpowiada mniej więcej 1 stopniowi C), więc coś na rzeczy musi być. Prawdopodobnie środek rzeczywiście obniża wewnętrzne tarcie w silniku, skutkiem czego są niższe temperatury osiągane przez silnik. Przekłada się to oczywiście na mniejsze zużycie paliwa i podzespołów pracujących w silniku. Zwłaszcza w silnikach mocno obciążonych, mocnych i oczywiście jak ktoś lubi zapier... ;-), to uważam, że stosowanie AR9100 ma jak najbardziej sens. Ja u siebie wymieniam olej co rok lub co 15tyskm (co nastąpi szybciej), płuczę płukanką Archoil tuż przed wymianą i zalewam nowy olej wraz z AR9100 w proporcjach (35ml na 1 litr oleju) i zmieniam filtry. Robię w ten sposób już chyba 6 sezon i żadnych problemów z silnikiem nie zauważyłem. W dieslu oraz małej benzynce 1.2.
 
środek rzeczywiście obniża wewnętrzne tarcie w silniku, skutkiem czego są niższe temperatury osiągane przez silnik. Przekłada się to oczywiście na mniejsze zużycie paliwa i podzespołów pracujących w silniku.
Coś podobnego - jakoś to zmierzyles?
 
Doczytałem w ulotkach AR9100, że testowo środek był stosowany w pojazdach wyścigów serii Nascar i tam temperatury silnika były mniejsze o jakieś 10 stopni Fahrenheita (1 stopień F odpowiada mniej więcej 1 stopniowi C), więc coś na rzeczy musi być.
Szkoda że nie doczytaleś że 1'C to ok 1.8'F ;)
 
Back
Top