• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

W silniku krąży już AR9200v2, będę jeszcze na dniach zmieniał olej w manualnej skrzyni. Tu wleci Elf NFP, wchodzi około 1.9L ile i czego nalać? AR9100 czy AR9200, czy może mix z koncentratu wybrać? Bo jest taka opcja na stronie Archoila. Kiedyś w Hondzie w skrzyni miałem mix jeszcze z AR9200 v1 i nawet robiło to robotę.
 
9100 da rade 8-10% ale jeśli jest taka potrzeba to oryginalny mix zrobi jeszcze więcej
 
rzeba by wybrać jakiś odcinek i sprawdzić na nim, rozpędzić auto do określonej prędkości i zanotować do jakiej prędkości zwalnia. Zrobić kilka prób i wyciągnąć średnią. Potem to samo z dodatkiem w silniku.
Jak będę bogaty, to zawsze będę kupował dwa takie same auta i dla forum robił takie testy :), a tymczasem na misie musi wystarczyć, skoro u znaczącej większości one królują.

@Zielony oszczędzasz na wszystkim, to stwierdziłem że zawsze ci szkoda i może fundnę.
@wlyszkow dzięki za reakcję, pewnie nie warto będzie ale .....
Hamowanie silnikiem nic nie niszczy, a w raz z tempomatem oszczędza paliwo i przydaje się w górskich warunkach, czy tfu tfu awarii.

poprawa znacząca kultury pracy jednostki na jałowym biegu, zimnym jak i rozgrzanym silniku
A badania masz ? No nie możliwe, tak dodatki nie mogą wpływać na silnik.
Lepiej napisać młockarnia ucichła :)
No ale, możliwe, że Toyota robi silniki "lepiej"
Czytaj tam dokładnie, zrozumienia nie trzeba by się zorientować że chodzi o Nissana, no ale jak się powiela to info ulatują 😆
Jak widać docinki moderacji są znane i stosowane, punktacja za odpowiedzi też. Nie pisz bzdur czytanych gdzieś indziej.
@analyzer64
Ja też mam TL4, oliwa wymieniona przy 100kkm, bez zmian normalna praca i nie narzekam.
@jedrek1980 ja też strzykawką brałem 9200 i to na dwa razy i się zgadzało 170+30ml, ale drugim razem wywaliłem plastikowy korek i do góry nogami puszka sobie postała. Używałem wężyka, ale on był nie wyjmowany z puszki, do silnika lałem samą strzykawką.

Dla wyjaśnienia, choć raczej nie warto, nie napisałem "wydaje mi się", nie napisałem "większe hamulce". W tych samych warunkach, a już z 9200 zaskoczyło mnie to z jaką prędkością doleciałem do stałego punktu, w którym konieczne jest radykalne zwolnieni. Hamowanie wtedy przy zaskoczeniu + jeszcze jedno bardziej ekstremalne i wzrokowy stan układu, skłaniały mnie do potwierdzenia konieczności zadbania o układ hamulcowy. Jednak jak widać z czasem i info w głuchym telefonie, twierdzenia innych są takie, jakbym do Aurisa chciał zakładać perforowane tarcze Zimmermann i to fi 320mm. 🤦‍♂️

Teraz już mogę to napisać, po 1000km z 9200 ucichła pewna przypadłość, a po 2000km rwie jak szalony. Przy bucie i 160km/h coś dziwnego się dzieje, ja odpuszczam a czuje po pedale jakieś ssanie na dawaj dalej. 🤷‍♂️🌪️🔥🏁
Zielony opieram się na badaniach, które pochodzą z tego samego lab co wyżej twoje.
 
@Skiper czy ja dobrze rozumiem, że sugerujesz iż nowa wersja AR9200v2 ma nanotechnologię zmieniającą opory powietrza cx, po przekroczeniu 160km/h? Czy tym razem wpłynęła na skądinąd znany przypadek w Toyotach, polegający na blokowania pedału gazu przez dywanik, który w pierwszej dekadzie tego stulecia wywołał falę pozwów w USA?
 
Ściągają na Ziemię.

Już jeden napisał, że prędkość maksymalna z dodatkiem wzrosła z 220 do 245 km/h. Po co te glupie inzyniery dokładają drugie turbo i żeby osiągać wzrost mocy o 35KM i prędkości maks. o 12 kmh? Przeciez można zastosować dodatek.
 
Do nowego silnika na pierwszy interwał ja bym nie wlewał NIC. Silnik musi się ułożyć i dotrzeć. Później AR9200v2.
 
Na okres docierania 25ml AR9100 na 1L oleju silnikowego. Po pierwszej wymianie oleju z płukanką już można AR9200V2
 
Jeżeli to jest nowe auto to przeczytaj co instrukcja obsługi mówi na temat dodatków do oleju. Chyba , że masz wyrąbane na warunki gwarancji.
 
Dziękuję za odpowiedzi.

Do nowego silnika na pierwszy interwał ja bym nie wlewał NIC. Silnik musi się ułożyć i dotrzeć. Później AR9200v2.
Na okres docierania 25ml AR9100 na 1L oleju silnikowego. Po pierwszej wymianie oleju z płukanką już można AR9200V2

Po jakim przebiegu, Waszym zdaniem, powinienem wymienić "fabryczny" olej? Myślałem zmienić go nadgorliwie po ok. 2-3 tys. km. ASO twierdzi, że nie ma takiej potrzeby i można na nim jeździć zgodnie z interwałami wymian, czyli rok / 30 tys. km.

Jeżeli to jest nowe auto to przeczytaj co instrukcja obsługi mówi na temat dodatków do oleju. Chyba , że masz wyrąbane na warunki gwarancji.

Hmm, rzeczywiście nie zalecają, ale czy ktoś będzie to w stanie udowodnić... Chcę zadbać o ochronę silnika, ale przemyślę.
 
KZFR - kiedy wymienić pierwszy raz? Tu na forum każdy ma inne zdanie.... Ja bym wymienił po ok 3 tys.... A na pewno już po 15 z zakładanych 30 tys. I wymienialnym minimum co 15 tys. Jakie to auto/silnik?
 
Hmm, rzeczywiście nie zalecają, ale czy ktoś będzie to w stanie udowodnić... Chcę zadbać o ochronę silnika, ale przemyślę.
W razie awarii silnika, pewnie nie poskąpią 100 zł na badanie oleju, żeby tylko znaleźć haczyk na użytkownika. Także tak, jeżeli będą chcieli, to będą to w stanie udowodnić.

Co do wymiany oleju, zobacz sobie w instrukcji co masz na ten temat. Możesz też napisać maila do centrali z zapytaniem. Bodajże w BMW była kiedyś akcja, że ASO wymieniało olej na normalnych interwałach od samego początku, a serwisówka zalecała chyba pierwsze dwie wymiany jakoś znacznie skrócone.

Nawet gdyby nie było takiego zalecenia, to pierwszą wymianę zrobił bym po 5-7 tysiącach, później interwały skrócił o połowę, czyli wymieniał olej co max 15 tysięcy, a jeżdżąc głównie krótkie trasy, nawet co 10 tys.
 
Udowodnić użycie dodatku nie oznacza dowodu awarii z tego powodu, to długa inna droga i życzę im powodzenia...
 
Nie potrzeba udowadniać wpływu dodatku na powstanie uszkodzenia. To jest złamanie warunków gwarancji.
 
Waszym zdaniem, powinienem wymienić "fabryczny" olej? Myślałem zmienić go nadgorliwie po ok. 2-3 tys. km
to nie jest nadgorliwa wymiana, olej przy docieraniu jest pełny żelaza, po 3k zmień potem po 8k. Dodatki ja bym stosował po 10tyś dopiero.
 
Archoil sprzedaje oficjalnie/formalnie także na drodze umów dodatki do olejów na świecie także na kolej i transportu morskiego gdzie odpowiedzialność jest setki jak nie tysiące razy wyższa i tej odpowiedzialności się nie boi. Nie znam ani jednego przypadku pociągnięcia Archoil do odpowiedzialności z tytułu awarii a np AR9100 jest na rynku ok 30 lat już.
 
Takie samo jak lanie innego oleju niż ten którego marka jest reklamowana w książce.

W mojej instrukcji zaleca się olej danej marki ale nie zabrania się innych marek. Natomiast stosowania dodatku do oleju jest wprost zabronione.
Za to można stosować dodatki do benzyny dostępne w ASO..
 
Back
Top