• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

KZFR - kiedy wymienić pierwszy raz? Tu na forum każdy ma inne zdanie.... Ja bym wymienił po ok 3 tys.... A na pewno już po 15 z zakładanych 30 tys. I wymienialnym minimum co 15 tys. Jakie to auto/silnik?
XC90, silnik B5 z dieslem 4 cyl. 235 KM. Zdecydowanie, interwał zostanie skrócony do 10-15 tys. km.

to nie jest nadgorliwa wymiana, olej przy docieraniu jest pełny żelaza, po 3k zmień potem po 8k. Dodatki ja bym stosował po 10tyś dopiero.
Brzmi bardzo rozsądnie, pierwsza wymiana zatem przy 3 tys. km, później ok. 8 tys. km, a następnie pomyślimy nad dodatkiem.
 
D5 ma co robić w ciężkim XC90. Jaki olej zaleca instrukcja Volvo?
 
Oj tak, ma co robić aczkolwiek jest wspomagany przez niewielki silnik elektryczny. 0W-20 z normą VCC RBS0-2AE
 
Last edited by a moderator:
ja w swojej Daci wymieniłem olej po 1500 km i okazało się że w filtrze było dużo opiłków metalu, a sam olej oprócz tego że był czarny to pięknie się mienił na srebrno 😊 póki co ma przejechane od tej wymiany 6 tys. km i powoli zastanawiam się nad kolejną wymiana. Zastanawiam się też nad dodatkiem do nowego oleju, w Fordzie zalewam mieszankę 9400 z 9200v2, ale fordem jeżdżę bardzo dynamicznie, natomiast Dacia to typowy rodzinny dupowóz 😊
 
Dawka 9200v2 nie zaszkodzi w takiej sytuacji
 
@KZFR Pamiętaj że w instrukcji sam pewnie producent wpisał że przy ciężkich warunkach eksploatacji należy zmniejszyć interwał wymiany oleju. Najlepiej zleć zmianę oleju w ASO jako dodatkową usługę, bo normalnie jak im powiesz że auto pracuje Ci w ciężkich warunkach to Ci skrócą interwały. W związku z tym mały i duży przegląd będzie Ci wypadał 2 razy szybciej=szkoda kasy
 
Ewentualnie wymiana poza ASO byle z filtrem oleju OEM, wiele osób tak robi kiedy ASO wyśmiewa ich troskę o silniki.
 
Hej!

Szukam czegoś, co trochę wyciszy i "ochroni" silnik w moim Volvo z silnikiem 2.0D PSA (2.0HDI DW10B) 136 po remapie na 170 koni.
Za niedługo wymiana oleju na Shell Helix Ultra 5W40 (brak DPF).
Zastanawiałem się nad dodaniem do tego Archoila 9200v2 - czy faktycznie podczas zimnych startów, jak i podczas wkręcania się na obroty silnik jest zauważalnie cichszy?
Może Ar9100 będzie lepszy?

Czytałem też, że 9200v2 wydłuża rozgrzewanie silnika - czy faktycznie jak jest? Przyznam, że jest to dosyć ważne dla mnie, by silnik dosyć szybko łapał temperaturę roboczą.
 
Last edited:
Nie zauważyłem żadnych zmian w silniku benzynowym jak chodzi o późniejsze nagrzewanie się płynu chłodniczego, oraz samego silnika.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Oj tak, ma co robić aczkolwiek jest wspomagany przez niewielki silnik elektryczny. 0W-20 z normą VCC RBS0-2AE
Mam kilka aut z tym silnikiem "pod opieką" wszystko XC60 albo XC90. Jestem ciekaw co będzie po większym przebiegu bo auta lekkko nie mają a jeden XC 90 robi długie interwały (bez dodatku) a 180 km/h na autostradzie to standard. 0W-20 z normą VCC RBS0-2AE to niestety są HC (może ciut wzbogacone PAO ale niekoniecznie). Eurol na razie daje radę ale zobaczymy. Dla porównania znajomy ma XC90 serwisuje tylko ASO na ich oleju i wg. ich interwałów. Ciekawy jestem ile ta motorownia wytrzyma.
Post automatically merged:

Hej!

Szukam czegoś, co trochę wyciszy i "ochroni" silnik w moim Volvo z silnikiem 2.0D PSA (2.0HDI DW10B) 136 po remapie na 170 koni.
Za niedługo wymiana oleju na Shell Helix Ultra 5W40 (brak DPF).
Zastanawiałem się nad dodaniem do tego Archoila 9200v2 - czy faktycznie podczas zimnych startów, jak i podczas wkręcania się na obroty silnik jest zauważalnie cichszy?
Może Ar9100 będzie lepszy?

Czytałem też, że 9200v2 wydłuża rozgrzewanie silnika - czy faktycznie jak jest? Przyznam, że jest to dosyć ważne dla mnie, by silnik dosyć szybko łapał temperaturę roboczą.
Czasami tak się zdarza (zbyt wiele osób to sygnalizowało aby uznac to za błąd w ich ocenie) ale nie są to po pierwsze jakieś duże różnice a po drugie to pewnie tego nie zauważysz tym bardziej w lecie. I dotyczy to raczej temperatury oleju wiec jak nie masz wskaźnika to tego nie zauważysz. Wpływ na temperaturę cieczy chłodzącej jest przy rozgrzewaniu raczej marginalny, choć są użytkownicy, którzy sygnalizowali takie zmiany po zastosowaniu AR9200V2 czy nawet AR9100.
 
Last edited:
Nawet jeśli te temperatury są niższe w niektórych jednostkach, szczególnie temperatury maksymalne to jest to jak najbardziej oznaka prawidłowego działania warstwy ochronnej. Nie należy się obawiać tych niższych temperatur pracy bo olej z nanocząstkami smaruje dobrze nawet w niższych temperaturach i nie wymaga osiągnięcia temperatury aktywacji zddp rzędu 50-60*C ani czasu tzw. rubbingu czyli odkładania/gumowania metalu powłoką zddp. To jest istotna zaleta nanotechnologii smarnej w porównaniu do tradycyjnych chemikaliów smarnych obecnych w powszechnie oferowanych olejach.
 
Dzięki za odpowiedzi. W takim razie z tych dwóch który będzie lepszy dla mojego silnika z Shellem? Który bardziej "wyciszy" silnik (o ile w ogóle są między nimi jakieś różnice). Słyszałem tez wiele dobrych opinii o LM Ceratec, ale to chyba inny rodzaj dodatku.
 
Mam kilka aut z tym silnikiem "pod opieką" wszystko XC60 albo XC90. Jestem ciekaw co będzie po większym przebiegu bo auta lekkko nie mają a jeden XC 90 robi długie interwały (bez dodatku) a 180 km/h na autostradzie to standard. 0W-20 z normą VCC RBS0-2AE to niestety są HC (może ciut wzbogacone PAO ale niekoniecznie). Eurol na razie daje radę ale zobaczymy. Dla porównania znajomy ma XC90 serwisuje tylko ASO na ich oleju i wg. ich interwałów. Ciekawy jestem ile ta motorownia wytrzyma.
Patrząc w karty techniczne, w zasadzie 0W-20 VCC RBS0-2AE i 0W-30 A5/B5 klasyfikowane również jako C2 to prawie to samo...

Ale koniec OT, to w końcu temat o dodatku. Reasumując, tak jak tutaj doradziliście, wykonam dwie wymiany oleju i dopiero przy trzeciej ewentualnie wpadnie AR9200v2.
 
Jeżeli mam już zastosowany dodatek AR9100 170ml w silniku BMW B47, 5.2 litra oleju, to czy warto dodawać 9200V2 i jeżeli tak to ile? Zastosowany olej to BMW Twinpower 0W30 LL04.
 
Mix lepiej dedykowany następnym razem albo wtedy 9200v2 jeśli chcesz spróbować.
 
Pytania do Wlyszkow.
1. Jaki jest maksymalny % dodatku jaki można zastosować w silniku?
2. W opisie masz, że przeszedłeś na 0W16 z 0w20. Mógłbyś napisać dlaczego? Jestem po lekturze:
https://oil-club.de/index.php?thread/3292-motoren-für-bestimmte-basisöldicke-xw-ausgelegt/.
Tam raczej jest tendencja do zwiększania lepkości w ramach widełek jakie dopuszcza producent niż zmniejszania. W dużym skrócie piszą, że producenci zmniejszają lepkość ze względu na normy spalania i CO2 kosztem trwałości silników dlatego zalecają stosować maksymalnie grube oleje lub oczko wyżej niż zaleca producent.
 
1. Kwestia indywidualna bo zależy jaki olej i silnik i jakie dodatki ale do 5% na ogół jest OK.
2. To szerszy temat, producenci silników na ogół wymagają min HTHS od oleju vs pasowanie oraz wykończenie powierzchni metalowych silnika. Jest to potrzebne dla uzyskania odpowiedniego ciśnienia oleju i odpowiedniej grubości filmu smarnego (oleju i dodatków).
Wg SAE jednak 70% zużycia silnika używanego codziennie na ulicach ma miejsce podczas rozruchów i wyższa lepkość temu nie służy.

Ja HTHS obniżyłem z 2.6 do 2.3 ale do najtańszego 0W16 dodałem pakiet ochronny w postaci AR9100 i odrobinę przeciwutleniacza. Jest to jednak silnik o przebiegu 20kkm i nowa konstrukcja.
Po ok 1000km, w tym większość baaardzo dynamicznie, same plusy, pobity Vmax a ubytku oleju zero, zmiany koloru oleju na bagnecie nie widać. Praca silnika super.
 
Swoją drogą tutaj w Toyocie 1.8 benzyna też był olej w klasie lepkości poniżej zalecanej i nawet bez innych dodatków typu zddp (tu było samo AR9100 w czystym oleju bazowym) i ilości metali zużyciowych były najniższe przy najniższej klasie lepkości i HTHS także ok 2.3cP.
 
@wlyszkow, czyli zrobiłeś sobie olej i silnik sypnął mniej metalem, niż na "gotowcach"?
 
Mnie to nie dziwi, że AR9100 działa lepiej. ;-)
 
Back
Top