• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

A co mogę wlać do skrzyni żeby biegi lżej wchodziły ? Który AR lub coś innego ?
 
A co mogę wlać do skrzyni żeby biegi lżej wchodziły ? Który AR lub coś innego ?
Możesz też dodać molibden Liqui Moly mają dodatek do skrzyń.
 
@wlyszkow
Czy dodatki z serii D-max i P-max jak i 9200, 9200v2,9400 są to produkty zrobione przez Archoil z UK bo rozumiem że 9100 został stworzony w usa?
 
Archoil to jedna firma i wszystkie technologie są wspólne jednak oferta na rynek USA i EU trochę się różni. 9100 jest to samo ale 9200v2 to wersja 9200 na rynek EU.
W USA jest 6400-G (gasoline) oraz 6400-D (diesel) a w EU jest 6400-P Max i 6400-D Max i skład jest dostosowany do odpowiednich paliw.
W USA nie ma serii 6900 gdyż tam nadal preferują koncentrat 6200 16oz na 250gal a w EU Klienci preferują dozowanie 1:1000.
 
Dziś zakupiłem AR9200v2 + 5l Eurola który wyszedł mnie 60zł, dzięki Archoil. :rolleyes:

2020-01-05_21h35_17.png
 
Last edited:
Zastanawiam się nad dodaniem ar9200V2 do oleju klasy C3, ale chciałbym wlać połowę butelki (100ml) przy wymianie oleju na lato i potem drugą połowę przy wymianie oleju na zimę. Czy to będzie OK? Jak długo otwarty ar9200V2 utrzymuje przydatność do użycia?
Drugie pytanie: w składzie ar9200V2 jest siarka, czy wobec tego dodanie tego dodatku nie podnosi poziomu SAPS oleju?
Czy mógłbym prosić o linka do jakiejś analizy VOA lub UOA z dodatkiem ar9200V2?
 
Odnosnie skladu to moze @wlyszkow cos nieco zdradzi ;>

Analiza zuzyciowa nie ma sensu, bo juz kilka krotnie byla mowa, ze tego typu analizy nalezy interpretowac indywidualnie.
 
Jeśli chodzi o analizę, to na jej podstawie chciałem zobaczyć ile wolframu jest w oleju z dodatkiem ar9200V2 w porównaniu do olejów, które już zawierają wolfram, takich jak: Ravenol RUP czy Ravenol RCS.
 
Roznica polega na tym, ze to dwa rozne dodatki W. Ravenol stosuje W-324 natomiast Archoil dwusiarczek Wolframu (WS2). Te ilosci ktore stosuje Ravenol sa predzej uzupelnieniem nizszej zawartosci ZnDDP oraz dziala dodatkowo jako antyutleniacz.

Szczegolowo moze to opisac @wlyszkow
 
Dzięki za odpowiedź. A czy wiadomo jak długa jest przydatność do użycia ar9200V2 po otwarciu opakowania? Czy ktoś wie czy zawartość popiołów podnosi się po dodaniu dwusiarczku wolframu (w końcu w dwusiarczku jest siarka...)? Może ktoś robił analizę świeżego oleju z dodatkiem ar9200V2?
 
Siarka nie podnosi SAPS. AR9200v2 nie szkodzi DPF.

Zamknięte bez ekspozycji na temp ponad 40*C czy na słońce może stać kilka lat spokojnie.
 
Trochę to dla mnie niezrozumiałe - przecież skrót SAPS odnosi się do popiołów, fosforu i siarki...To jak to może być, że siarka nie podnosi poziomu SAPS...
 
Witam
Czy jest sens wlać do silnika VAG 1.4 16V z objawami "piston slap " silnik najbardziej klepie na zimno , po rozgrzaniu nie znacznie tylko pod obciążeniem .
Nie oczekuje że dzwięk się wyciszy sie po wlaniu ba nawet może sie zwiększyć
Oczekuje lepszej ochrony już zmęczonych tłoków , patrzyłem na zdjęcia i filmy z remontów i wygląda to nie ciekawie , wytarty cały bok tłoka i zapolerowana tuleja , były to juz przypadki krytyczne gdzie bralo olej na potegę
Mój silnik bierze mało oleju około 50-100ml na 1000km , remont jest nie opłacany ze względu na przewidywany przebieg pojazdu 7 tyś rocznie , w tym bardzo duzo zimnych starów i krótkich dystansów
Chciał bym utrzymać obecny stan silnika , oprócz klekotu nic mu nie dolega , zalany olej to helix u 5w40
Druga sprawa jak te estry preparatu wpływają na uszczelnienia ??
 
9200v2 powinno pomóc w pewnym stopniu a estry stosowane są bezpieczne dla uszczelnień
 
Zamówiłem z oficjalnego sklepu . ciekaw jestem odczuć jak i tego jak będzie sprawował się silnik w funkcji bardziej czasu niż przebiegu ,
tak jak napisałem przebiegi 7-8 tyś i dużo jazdy odpal zgaś , jazda miedzy małymi miastami
Raczej wątpię w wyciszenie klekotu ubytku 0.15-0.20mm na tłokach nie nadbuduje , jak samo jak źle zaprojektowanego układu korbowego i ujowego materiału :)
Ale może przy odpowiednim traktowaniu i suplementach olejowych te 3 lata sie pokręci
 
Back
Top