• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Komuś się Ceratec z MoS2 pomylił. Ceratec to spiek (ceramika), MoS2 to dwusiarczek molibdenu w nośniku (olej mineralny?).
 
To zależy jak dawno i czy nadal jest w silniku. Co do stosowania razem to niestety wszystkich kombinacji nie znam efektów, Archoil oraz Oilsyn bez problemu razem.
Zawsze można wypłukać.
 
Ale czy płukanie po tym ceramizerze go usunie ?? Skoro warstwa ceramiczna tak ładnie przylega do metalu.
 
To zależy od technologii zarówno zwanej ceramiczną jak i czyścika ale nawet AR2300 to potrafił a nie był specjalnie agresywny. Nafta raczej tego nie ruszy.
 
Zaczyna być słychać łożyska w manualnej skrzyni biegów. Archoil pomoże? 9200 czy 9100?
 
Primo: czy do skrzyni biegów został zalany właściwy olej pod kątem lepkości, klasy GL i spełnienia normy producenta ? Może swoje już przepracował albo stan jest bliski i/lub poniżej minimum ?

Secundo: może AR9100 plus Xado 1 Stage Transmission Maximum ? Ten drugi daje ochronę na 100 000 km no i powinien poprawić trochę kondycję łożysk o ile nie są mocno zużyte. Rzecz jasna najlepsze działanie byłoby w świeżym oleju, chociaż jeśli ten nie był dawno temu wymieniany (a jest gwarancja, że jest odpowiedni dla tej skrzyni) to również powinno być ok.
Alternatywnie chyba miks AR9100 z AR9200 można również zastosować. Jakieś właściwości regeneracyjne będą i w tym przypadku.

Tertio (i chyba powinno być jako secundo): aplikacja punktu drugiego może pomóc (szczególnie takowy tandem), ale nie musi. Rewitalizant działa po pewnym czasie (minimum 1000 km przebiegu musi nastąpić), poza tym jeśli łożyska są już mocno zużyte to pozostaje dobry chirurg plus nowe części.

Podsumowując: punkt pierwszy krytyczny, drugi można zaaplikować w ramach eksperymentu (jest szansa na poprawę), ale z zastrzeżeniem, że jeśli nie będzie poprawy po czasie no to i tak remont skrzyni czeka i tak.
 
Last edited:
Nic nie pomoże ,czasem nawet bardziej zaczynają wyć łożyska po wrzuceniu jakiegos dodatku. Dodatek ma sens jak skrzyni jest nowa lub zdrowa aby wydluzyć jej życie i żeby olej dłużej trzymał swe wartości i mniej się grzał np po AR9100 ,które utrzyma w czystosci ,zwiekszy tbn oleju i zmniejszy zuzycie cześci 🙂
 
Olej to ravenol na pewno zgodny z normą. Ma 20kkm. Samochód ma tylko 120kkm ale pierwsze 100kkm zrobił do Niemiec i z powrotem na 6 biegu z ciezką przyczepą. I tą szóstkę tylko słychać.
 
Jako wyciszacza spróbował bym dodatek penrite shift eze. Nie używałem ale gdybym miał taki problem to bym spróbował
Screenshot_20221116-153725_Samsung Internet.jpg
 
To mój pierwszy post na forum więc witam wszystkich. Mam pytanie: corolla 2007 r. 137 tys. km, VVT-i, 124 KM. Od kilku lat zalewana AMSOIL SIGNATURE 5W30. Jazda głównie po mieście. Co zastosować AR9100 czy AR9200v2? Z góry dziękuję za odpowiedź
Mam ten olej w Audi RS3 z mixem dodatków 9100/9200/NanoC5. Polecam.
 
Jakby co to na popularnym serwisie alledrogo jest AR9200V2 w niższej cenie na Blak Frajer 😉
 
Czesc Panowie,

Co wymiane dolewalem do oleju AR9200v2, robilem tez dwie plukanki raz Oilem kolejny AR2820
Przeczytalem o tych mixach AR9100 i AR9200v2 i kupilem oba choc w sumie pewnie ten 9200v2 by wystarczyl.
No dobra, juz nie bede cudowal i tego 9100 oddawal.
Pytanie jak to najlepiej zmieszac. Silnik raczej czysty bo interwalow nie przeciagam i dolewam uszlachetniaczy.

Moze zmieszam to 50/50 choc widzialem z mieszaja z wieksza proporcja 9100, z drugiej strony 9200 jakby lepszy byl.
Moze oba wleje :D

Doradzcie cos prosze.

Pozdro,
Kuba
 
Back
Top