• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Archoil AR9200V2

Po prostu koszt wyszedł praktycznie tak samo, minimalna różnica w cenie. Potrzebuje 6L na wymianę, więc wybór padł na 4L Mobil 1 FS 0W40 plus udało mi się taniej kupić 3L ESP X2 0W20. Oba mają praktycznie ten sam pakiet dodatków i oba to GTL, PAO i Estry. ESP 0W30 ma już mieszanke HC. Ja tam nie widzę problemu, moje auto, moje pieniądze, mój wybór i decyzja.
 
@STREAM-HD Sądząc po mieszankach baz i dodatków plus odpowiednia dawka AR9200V2 40 ml/1L powinien wyjść fajny mix oleju. Takie tłuściutkie 0W30 na bogato. Ot taki miałem kaprys. Te 250 zł mogę przeznaczyć na interwał olejowy a puchę 500 ml AR9200V2 będę miał na dwa interwały.
 
Honda City, przebieg 50.000km - auto jeździ wyłącznie po mieście na zimnym silniku - na krótkich dystansach do 3 km. Odpalane jest kilkukrotnie dziennie. Olej Specol wymieniam co 5-8 tys km. Akurat taki jest mniej więcej przebieg przez okres 10-12 miesięcy więc wychodzi jednak wymiana na rok. Teraz będę wymieniał olej i chcę dodać tym razem AR9100 (już kupiłem). Czy pozostać przy wymianie oleju co 5-8 tys km, czy mogę dzięki temu dodatkowi do oleju wydłużyć interwał do np. 10-12 tys km - czyli co póltora roku mniej więcej? Teraz auto przejechał 8 tys km na długodystansowej Oilsyn i przed spuszczeniem oleju doleję jeszcze Power Cleaner. Więc silnik czysty.
 
akurat przy takim sposobie eksploatacji auta to odpuściłbym sobie wszelkie dodatki, a interwał zmniejszył na 4-5 tys. Olej możliwie najtańszy spełniający normy, lepkość zimowa 0w dla ułatwienia zimnych rozruchów. Płukanka postojowa oczywiście przy każdej wymianie.
 
Czemu to akurat w aucie eksploatowanym w mieście dodatek nie ma sensu?
Wręcz przeciwnie, częste starty, paliwo w oleju to warunki gdzie dodatek może się wykazać.
Czy można sobie pozwolić na wydłużenie interwału o 50-100%? Nie można z pełną odpowiedzialnoscia udzielić odpowiedzi na takie pytanie. Na moje "widzi misie" pozwoliłbym sobie na wydłużenie o ok 25% z uwagi na zastosowanie AR9100.
 
Do takiej eksploatacji, to 0w20, a nawet 0w16 są wręcz obowiązkowe!
Olej i tak będzie miał lepkości, jak jakiś SAE50 w 100C.
 
przed spuszczeniem oleju doleję jeszcze Power Cleane
Power Cleaner to płukanka długodystansowa. Przed wymianą stosujemy tzw. szybkie płukanki (max do godziny na gorąco).
 
@Schmidtke, jaki silnik i rok samochodu ?
Honda City, silnik 1,4, rok produkcji 2010.

przed spuszczeniem oleju doleję jeszcze Power Cleane
Power Cleaner to płukanka długodystansowa. Przed wymianą stosujemy tzw. szybkie płukanki (max do godziny na gorąco).

Miałem na myśli płukankę wlewaną zaraz przed wymianą oleju - teraz jeździ na długodystansowej.



Do takiej eksploatacji, to 0w20, a nawet 0w16 są wręcz obowiązkowe!

Olej i tak będzie miał lepkości, jak jakiś SAE50 w 100C.
Dzięki - na razie wymieniam na 5w30. Kolejna wymiana wypadnie pewne w październiku 2023 - ale nie jestem jakoś przekonany do 0W20. W końcu jakby nie było auto jest z 2010 roku - mimo tego, ze jest to Honda, to jednak wyprodukowana w Malezji czy jakimś innym Tajwanie - nie wydaje mi się, żeby 0W20 był dobrym pomysłem dla tego silnika. Jednak żeby mu ułatwić życie dolewam Archoil 9100. Chciałem tylko się zorientować, czy olej nadal wymieniać po kilku tysiącach, czy jednak dzięki dodatkowi AR9100 mogę wydłużyć interwał. Z drugiej strony przy tak niewielkich przebiegach jest to dywagacja czysto teoretyczna - bo na stan silnika przy tej ilości zimnych rozruchów i eksploatacji w zasadzie na zimno raczej nie wpłynie to w żaden pozytywnie, nawet jakbym zlewał olej co 500km. Przy tym sposobie użytkowania sens miałaby wymiana na auto elektryczne - jednak nie ma szan, że to się w moim przypadku wydarzy.

Dzięki za odpowiedzi i wesołych Świąt Wam życzę.
 
Miałem taką Hondkę i śmiałem na oleju z aso 5W30. Płukankę stosowałem LM2662
 
Chciałem tylko się zorientować, czy olej nadal wymieniać po kilku tysiącach, czy jednak dzięki dodatkowi AR9100 mogę wydłużyć interwał
Nie wydając pieniędzy można spróbować zrobić test jednokroplowy. Nie jest to jakaś precyzyjna informacja, ale można coś tam się dowiedzieć.

 
Honda City, przebieg 50.000km - auto jeździ wyłącznie po mieście na zimnym silniku - na krótkich dystansach do 3 km. Odpalane jest kilkukrotnie dziennie. Olej Specol wymieniam co 5-8 tys km. Akurat taki jest mniej więcej przebieg przez okres 10-12 miesięcy więc wychodzi jednak wymiana na rok. Teraz będę wymieniał olej i chcę dodać tym razem AR9100 (już kupiłem). Czy pozostać przy wymianie oleju co 5-8 tys km, czy mogę dzięki temu dodatkowi do oleju wydłużyć interwał do np. 10-12 tys km - czyli co póltora roku mniej więcej? Teraz auto przejechał 8 tys km na długodystansowej Oilsyn i przed spuszczeniem oleju doleję jeszcze Power Cleaner. Więc silnik czysty.
Po przejechaniu 1 roku pobierz próbkę 100ml do analizy to zobaczymy czy można jeszcze pół roku a może kolejny rok jeździć na tym oleju z AR9100 w tym cyklu użytkowania.
 
Albo kupić taki gadget do pomiaru zużycia oleju

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Zaczynam przygodę z 9200. "Gęstość " tego dodatku jest mega i ciężko się miesza. Nie wiele na razie km zrobione, ale braku hamowania silnikiem nie odnotowałem tj. kolega Skiper😋
 

Attachments

  • 20230111_191836.jpg
    20230111_191836.jpg
    1,5 MB · Odwiedzin: 147
Przerobilem prawie cale tematy o 9100/9200.
I ciezko o jakies wnioski.

Do benzyniaka wchodza az 3l oleju. Jako ze jest to już gruz to obrotomierz czesto odwiedza wyzsze partie. Zaraz zacznie sie sezon wyjazdowy gdzie na esce/autobanie przez kilka godzin bedzie trzymanie 4-4.5k obrotow przez X godzin.

Wlac 9100/9200?

W aucie siedzial ceratec. Ale mam tez zapas 2820, plus pewnie dokupie plulanke oilsyn postojowa zeby to zrobic porzadnie.
 
Zalecenia indywidualne były zmienne ale ogólne to 9200 do olejów fullsaps, a 9100 do mid/low saps.

Napisz PW do @wlyszkow dostaniesz poradę indywidualną
 
Back
Top