• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Astra k 2019 1.4t 150km

Dawidr

Użytkownik
Samochód
Opel Astra K 1.4T 2019r GPF
Marka samochodu
Opel astra k
Budżet/ile litrów
4, brak limitu finansowego jeśli ma uzasadnienie
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
1.4t 150km
Data produkcji
2019 lipiec
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
0
Jakiego oleju wymaga instrukcja
0w20
Jaki olej masz obecnie
Gm 0w20
Marka samochodu Opel Astra K
2019r lipiec.
Budżet/ile litrów /brak limit zł jeśli na to uzasadnienie /4L
Styl jazdy - jeśli 0 to zawalidroga a 10 to wariat oceniam się na 7/10.
Mam 42km do pracy w jedną stronę, z czego 60% to trasa a reszta normalna droga przez wsie. Trochę świateł, trochę korków ale małych.

Silnik 1.4t 150km z GPF.
Wcześniej producent stosował 5w30, później 0w20 po wprowadzeniu GPF i taki też obecnie sugeruje.


Witam serdecznie,
Mam pytanie odnośnie oleju. Szukam najlepszego oleju jaki jest tylko możliwy bądź taki co jest na drugim miejscu a tańszy.
Silnik co ma problemy z lspi.
Zależy mi na łatwym dostępie do pewnego źródła.
Auto świeżo kupione, nie wiem czy bierze olej.
Planuje wymieniać co 5 tys bo tak po prostu lubię (czuję się komfortowo psychicznie z faktem że olej nie zdarzy się zestarzeć pod kątem trzymania swoich wlasciwosci).
Prosiłbym o radę przede wszystkim jaki typ oleju 0w20 czy 5w30 oraz jaki konkretnie modelowo olej wybrać. Nie chce bawić się w dodatki.
Dziękuję za pomoc!
 
Też mam Astrę z rocznika 2019 (czerwiec). Od nowości na 0W20. Na pierwszym przeglądzie ASO zalało Shell Helix Ultra SN Plus 0W20. Później Oplowski 0W20 C5, następnie 4 interwały na Havoline Pro DS MG 0W20. Teraz w silniku pływa ELF VCX 0W20. Spokojnie możesz zmieniać olej co 10 tys. Jeśli od nowości silnik zalany 0W20 to może wlej na początek taki i obserwuj czy ubywa. Po pierwszym interwale zobaczysz czy będziesz się dobrze czuć z 0W20, czy jednak lepiej będziesz spać z 5W30. Możesz sprawdzić moje analizy.


 
Dziękuję za odpowiedź.
Zweryfikowałem materiał.
Wybiorę 0w20.
Niemniej jednak prosiłbym o doradzenie jaki model konkretnie wybrać.
Podrzuć proszę dwa pewniaki które są bdb.
Dziękuję!
 
Po przejęciu Opla przez PSA pojawiła się norma OV0401547 i ja osobiście kieruję się tym przy wyborze oleju. Ale pewnie wystarczające są normy ACEA C5 i nowsza C6 oraz API SN Plus i nowsza SP. Moim zdaniem kupując olej spełniający te wymagania i pochodzący od któregoś z dużych producentów nie zrobisz silnikowi krzywdy.
 
Czyli świetnie wypada TOTAL QUARTZ INEO XTRA FIRST 0W20 C5 PSA 5L kierując się tylko spełnionymi normami. Teoretycznie Opel kupuje od Total swój oem produkt ale oem nie ma c6 np
 
Last edited by a moderator:
Hej,
Fuchs jest ok. Po 5000 km ściemniał dość mocno pomimo czystego silnika, poza tym innych objawów nie zauważyłem.
Dobije do 7 tys km i przejdę na Liqui moly 0w20 6600
 
Hej
Zrób kropkę na papierze do drukarki, pozostaw do wyschnięcia, zachowaj na pamiątkę. Powtórz to z kolejnym olejem po takim przebiegu. Potem porównaj.
 
Hej,
Jak ma się Eneos X prime względem normy OV0401547?
Mam astrę k 1.4t z gpf i bardzo dobrze zapowiada się ta oliwa lecz nwm czy nie zepsuje mi gpf …
 
Last edited by a moderator:
XPrime z zawartością popiołów siarczanowych mieści się w normie dexos1gen2 poniżej 1% ale już nie w gen3 poniżej 0.9%. Nie wiem jakie wymagania mają normy OV w tej kwestii. Jeśli silnik nie bierze oleju to nie zepsuje ci gpf
 
Dziękuję za przeniesienie wątku oraz odpowiedź.
wczoraj zmieniłem oliwę na LM 6600 0w20, będę obserwował i w razie czego przejdę na ww. Eneos.
Silnik konstrukcyjnie jest przystosowany pod 5w30 tyle że ma gpf, stąd trochę mam dylematy jaki olej stosować. Pozdrawiam
 
Dylematy normalna rzecz, z reguły każdy chce poprawiać fabrykę ale nie zawsze ma to sens.
 
jedyne co mnie zastanawia to ww. eneos względem liqui moly ma wskaźnik lepkości niższy od Liqui zaś wyższy indeks lepkości. Co jest ważniejsze?
 
Zrzut ekranu 2024-12-15 o 09.05.38.png
 
na przykładzie ravenol, wskaźnik lepkości ogólny a lepkość przy 40 i 100c i kwestia co ważniejsze ...
 
W danej klasie lepkości różnice w 100st można pominąć.
Teoretycznie im większy indeks lepkości tym lepiej. W praktyce wysokie indeksy mają swoich zwolenników jak i przeciwników. Nie ma na tak postawione pytanie prostej odpowiedzi "co ważniejsze". Jest o tym dłuuugi wątek na forum.

Jak chcesz zastosować xprime wybierz 5W30 będziesz miał wyższa lepkość i większy indeks lepkości 😉
 
lepkość przy 40 i 100c i kwestia co ważniejsze ...
Ważniejsze dla czego? Ogólnie klasa SAE "letnia" określa lepkość kinematyczną w 100C i dynamiczną w 150C - to decyduje o wyeliminowaniu ryzyka przytarcia pod maksymalnym obciążeniem w ekstremalnym upale silnika zużytego do granic eksploatacyjnych. Natomiast lepkość w 40 - im niższa, tym lepiej, olej idealny miałby lepkości we wszystkich temperaturach równe.
 
Cześć,
wracam z taką tabelką.
1735456106084.png


Czy na podstawie ww. danych jesteście w stanie zasugerować który olej będzie pod moje trasy najlepszy?
Niestety konkretnych testów nie ma jeszcze przeprowadzonych, być może sam zlecę testy gdy przejdę na inną oliwę.
Kilka słów ode mnie:
Silnik jest podatny na LSPI więc pod tym kątem najbardziej by mi zależało aby olej był dobrany (domyślam się że bez testu składu brak techicznych możliwości na komentarz).
Jeździłem na Fuchs który jako jedyny ma testy przeprowadzone na oilclub - jedyne co z negatywnych rzeczy zauważyłem to na zimnym silniku słychać było rozrząd ok 2,5 sekundy oraz po przejechaniu 4,5 tyś km olej był bardzo spieniony.
Obecnie jeżdżę na ww. Liqui Moly gdzie na zimnym łańcuch słyszę ok 1,5-2 sekundy.Na ten moment innych obserwacji brak.
Generalnie jest to stara konstrukcja opla od bodajże 2016 roku tylko poprawiona pod kątem walki z LSPI. Wcześniej (do 2018) stosowano 5w30, przeszli na 0w20 ze względu na dorzucenie GPF.

Moje odczucia po weryfikacji oilclub per producent oleju ale na innych modelach:
Motul - zazwyczaj HC który ma zbyt wygórowaną cenę
Liqui - Lepszy od Motula ale nierozsądnie drogi. Model 6600 to syntetyczna technologia więc ... HC.
Millers - Drogi olej który leci na hype z dawnych lat, obecnie średniawka
Elf + Total + OEM GM = To samo tylko w różnych opakowaniach, Basic mass olej.
Fuchs - Olej po którym można oczekiwać więcej
Czy zgadzacie się z tym co napisałem? Oczywiście w tym momencie generalizuje i być może konkretny olej który mnie interesuje jest wybijający się na tle produktów innej marki?

Jeżdżę dość długie odcinki, nie ma problemów z zagrzaniem oleju, bardziej bym upatrywał chęć ochrony od nadmiernej temperatury aniżeli niższej. Dajcie proszę znać na co Waszym zdaniem warto przejść zamiast Liqui i jeśli nic nie będzie działo się dziwnego to dam ten nowy, zaproponowany olej na próbkę.
PS. Nie zamykam się na tylko ww. marki lecz wole trzymać się znanych oraz koniecznie z normą OV 040 1547.
 
Back
Top