• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B5 1.8T

  • Thread starter Deleted member 83
  • Start date
D

Deleted member 83

Gość
Witam. Posiadam Audi A4 B5 1.8T. Oznaczenie silnika ANB moc 150KM + LPG. Średni roczny przebieg to okolo 15000km. Jazda głownie krótkie miejskie odcinki. Latem weekendowo trasa 2x100km . 2 lub 3 razy w miesiącu. Olej zmieniam co 10000km.
Obecnie zalany olejem Shell Helix Ultra 5W40. Wcześniej były:
Valvoline Synwer 5w40
Motul Xcess 5w40
Ravenol VST 5W40
Filtr stosuje Filtrona, Boscha lub Manna zależy co jest na stanie w sklepie.
Zauważyłem,że po Valvoline olej był bardzo przepalony. Motul i Ravenol OK. Po około 3000km na Shelu widzę, że olej ładnie czyści bo jest już brudny. Cena max 150 PLN, chodź wiadomo im taniej tym lepiej.
Jaki olej koledzy polecacie?
 
Przy Twoim stylu jazdy podjąłeś słuszną decyzję wybierając SAE 40.

Pozostałbym także przy tym interwale. Odnośnie konkretnego oleju podjąłeś także dobrą decyzję, swobodnie mozesz przy nim zostać.

Alternatywy w tej kategorii cenowej:
Meguin Megol Super Leichtlauf 5W-40
Gulf Formula GX 5W-40
Total Quartz 9000 Energy 5W-40
 
Duzo osób chwalitego Motula. Czyli można śmiało zostać przy Shellu?
A co do filtrów czy Filtron jest taki zły jak o nim piszą? W sieci dużo złych opinii a pare razy miałem fitron i nie mam do niego zastrzeżeń.
 
Według mnie jak najbardziej.

Odnośnie filtra oleju, nie jest tak od pewnego czasu, że Filtron należy do Mann-a? Coś kojarzę. Więc jakość nie powinna być zła, ale chętnie poczekam na opinie innych użytkowników, nie znam dobrze polskich filtrów. A jakie złe opinie czytałeś?
 
Ja bym został przy Shell Helix Ultra 5W40. Za jakiś czas może uda się skończyć zbiórkę na analizę tego oleju. Wtedy będziemy wszystko wiedzieć ;)
 
Wystarczy wejść na forum Audi tam tylko Motul i Knecht. Tak jak kolega poziom1989 pisze Mann wykupil Filtrona. Co do Filtrona to podobno filtry puszkowe mają problemu z zaworek i jest słabe ciśnienie oleju. Ja ostatnio mialem Filtrona i nic się nie działo. Obecnie Mann.
 
1.8T miewały problemy ze szlamem olejowy dlatego do tego silnika polecam dobry olej na czystych bazach oraz mocno pilnować interwałów. Jak najbardziej polecany przez kolegów wyżej Shell może zostać plus płukanka przy wymianie. .

Co do filtrów to Mann wykupił Wixa, a ze Filtron należał już do Wixa od wielu lat to również przeszedł do koncernu Mann+Hummel

Filtron je jest zły wręcz przeciwnie robią nawet filtry do VAGa na pierwszy montaż.
 
Dobre opinie o Motulu biorą się z zamierzchłej przeszłości, gdzie faktycznie oleje bazowe były wysokiej jakości. W tej chwili to poza wyczynowym 300V który do twojego stylu jazdy się średnio nadaje Motul robi normalne oleje ze średniej półki. Złe nie są, ale żeby się przesadnie zachwycać to nie ma czym.

Dla odmiany ja mam złe wspomnienia z zalania Shella Helix Ultra (wersja Diesel) 5W-40 do Alfy. Zaczęło mi wariować ciśnienie na zimnym silniku, motor zaczął chodzić jak stary gruchot (ok, ma 18 lat, ale to była przesada). Może to jednostkowy przypadek, ale od tamtej pory nie mam zaufania do Shella.

Co do Filtrona to tylko raz do swojej Alfy założyłem inny filtr niż Filtron (bo Filtrona akurat nie było). Na tyle, na ile je po wymianach oglądałem to nie mają się czego wstydzić, zresztą jak pisze Plywak - nawet Niemcy doceniają naszą produkcję.
 
Pisałem Ci swego czasu na AH, ze używałem również tego Shella (miedzy innymi tez w jtdku) w sytuacjach awaryjnych gdzie potrzebowałem olej na już na miejscu i ja właśnie żadnych negatywnych skutków nie odnotowałem więc ciekawe co było przyczyną u Ciebie takiego zachowani silnika.
 
Generalnie ten temat można podpiąć po wybór do Laguny. Silnik starej generacji, który potrzebuje wysokiego poziomu ZDDP ze względu na konstrukcję i LPG. Oleje full saps to spełniają z definicji ale warto szukać tych bardziej tłustych. W dobrej cenie Eurol Super Lite (znowu) ale jest też Wolf Vital Tech dostępny.
 
AGRA bierze z LM Polska wiec cena na stronie wróciła do absurdalnych 180zł, w dobrej cenie mają jedynie Meguin Super Driver 0W40. kolegaberlin ciągnie z Niemiec wiec cena jest dobra niemiecka :)
 
O tym pisałem: https://www.sklep.arga.com.pl/meguin/715-olej-silnikowy-meguin-super-leichtlauf-sae-5w-40-1l-promocja--4015838048083.html?search_query=5w40&results=22
Trzeba tylko sprawdzić rocznik i dostępną ilość.
 
Hah a 5l mają po 180zł. Fuck logic ;) Co do rocznika to się nie zdziwię jak będzie z początku zeszłego roku. Właśnie tak robi dystrybucja w PL, najpierw cena zaporowa i nikt nie kupuje, a później wypychają leżaki w promocji. Oczywiście roczny olej jest w pełni ok, nawet sam tak rok temu kupiłem Meguina Super za 120zł. Właśnie rocznego leżaka bo LM zrobiło promocje :D
 
Moim zdaniem od ropy lepiej sprawdzi się nafta z marketu budowlanego czyli główny składnik wielu płukanek. Chociaż przy cenie dedykowanych srodków nie wiem czy jest sens kombinować.
 
W przyszłym tygodniu wymiana wiec na 99% Shell tylko teraz jeszcze jaka płukanka. Raz zalałem Millersa.
 
Back
Top