• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A4 B5 1.8T

  • Thread starter Deleted member 83
  • Start date
D

Deleted member 83

Gość
Witam. Posiadam Audi A4 B5 1.8T. Oznaczenie silnika ANB moc 150KM + LPG. Średni roczny przebieg to okolo 15000km. Jazda głownie krótkie miejskie odcinki. Latem weekendowo trasa 2x100km . 2 lub 3 razy w miesiącu. Olej zmieniam co 10000km.
Obecnie zalany olejem Shell Helix Ultra 5W40. Wcześniej były:
Valvoline Synwer 5w40
Motul Xcess 5w40
Ravenol VST 5W40
Filtr stosuje Filtrona, Boscha lub Manna zależy co jest na stanie w sklepie.
Zauważyłem,że po Valvoline olej był bardzo przepalony. Motul i Ravenol OK. Po około 3000km na Shelu widzę, że olej ładnie czyści bo jest już brudny. Cena max 150 PLN, chodź wiadomo im taniej tym lepiej.
Jaki olej koledzy polecacie?
 
Zwykła Liqui Moly Engile Flush za 25 zł starszy. No chyba, ze jakoś mocno zawalony silnik masz.
 
No to jutro się ogarnie. Bezpieczniej plukanka niż np ropa. Bo nie chcę mi się miski ściągać bo w A4 trzeba kombinować
 
Jak masz dużo syfu, a nie chcesz ściągać miski, to możesz zalać olej czyszczący. XADO i Mitasu takie robią, chyba Amsoil też. Ale to już droga impreza, bo oleju trzeba tyle ile wchodzi normalnego, do tego 2x nowy filtr no i normalny olej.
 
Dziękuje Koledzy za pomoc. Dziś kupiłem Helixa Ultra 5w40 + filtr oleju Bosch oraz płukanka LM. Na dniach wymiana.
 
Olej miał być wymieniony za tydzień, ale z racji tego ,że olej już kupiony a wczoraj było troche wolnego czasu to świeża oliwa już zalana. Jak wyżej pisałem znów Helix Ultra 5w40 + filter Boscha. Olej był dość czarny.
Dzięki koledzy za rady.
 
Z racji braku wątku powitalnego chciałem się najpierw przywitać. Cześć Wszystkim.
Również posiadam B5 z motorem ANB. Też był Motul, Ravenol, Valvo a teraz jest Shell. Przejechałem na nim 5k km i widać,że olej jest już brudnawy, więc potwierdza się,że myje motor. Za tą cenę bardzo dobry olej. Przy następnej wymianie nie wiem co wleci.
 
Dobijam do 6kkm na Shellu i niestety wiecej go bierze niż innych olejów co były wcześniej zalane. Na 6k km dolałem już 800ml.
 
Z mojego (moich Klientów) doświadczenia : w 1.8T dobrze sprawdza się nasz krajowy hit Specol Gold 5W40 ale Eurol Super Lite 5W40 również został pozytywnie zweryfikowany w tym silniku. Z lepszych to wiadomo Meguin Super Leichtlauf 5W40 jest wręcz idealny do tego silnika. Generalnie w 1.8T sprawdza się lepkość 5W40 i warto poszukać jakiegoś dobrego full saps-a.
Wbrew wielu opinią 1.8T nie jest taki bezproblemowy i nieskomplikowany jak wielu sądzi. Miewa on swoje bolączki i mogą być one związane również z olejem a właściwie odpowiednią jego lepkością i ciśnieniem i tak na marginesie jest kila rodzajów silnika 1.8T różniących się nieznacznie konstrukcyjnie głównie osprzętem. Z doświadczenia wiem, że w tym silniku nie warto czekać z wymianą oleju zbyt długo.
 
1.8T wymiana max 10k km. I tak robię. Zazwyczaj jak już jest około 9k km to zamawiam olej i wymieniam. Chyba powrócę do Xcessa.
 
Panowie szybkie pytanie Shell Helix Ultra 5W-40 czy Eurol Super Lite 5W-40 ?
 
Back
Top