• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A5 3.0 TDI

greg1969

Użytkownik
Samochód
VW UP 1.0 MPI 75KM AUDI A5 3.0 TDI 245KM
Wiem, wiem, że już było kilka wątków o doborze oleju do podobnego typu silnika ale może będzie jakiś powiew świeżości ;). Silnik nie modyfikowany. Przebieg rzeczywisty 150kkm, ostatnio jeździłem na Red Line 5w30 ale oleum dosyć drogo wychodzi przy krótkim interwale (10kkm) i nie wiem czy nie jest to przerost formy nad treścią. Przebieg 20kkm rocznie. Jeżdżę dosyć spokojnie. Już nie ten wiek aby haczyć o czerwone pole :), raczej cenię sobie auto za jego komfort. Szukam oleju, który między innymi dobrze myje. W tych silnikach często napinacze hydrauliczne rozrządu fiksują jak układ olejowy jest brudny. Zastanawiam się nad Eurol Syntence 5W30 + AR9100. Proszę o wszelkie sugestie za które dziękuję. Pozdrowienia dla Wszystkich.
 
Jak Eurol to nie Synthence 5W30 tylko Synthence FS 0W30. Altermantywnie na pewno Ravenol VMP 5W30 będzie dobrym wyborem. Jak chcesz zadbać o czystość to Archoil AR9100 jest jak najbardziej trafionym pomysłem.
 
0w30 od Eurola jest na najnowszym pakiecie dodatków pod VW 504/507 od Infineum, dodatkowo 0w30 Eurol FS ma lepszą bazę, około 50% PAO w porównianiu do 5w30 Eurol który ma około 20% PAO i jest na starym pakiecie od Lubrizola.
 
Ok, Panowie, dzięki za wyjaśnienie. Co jeszcze oprócz byście zaproponowali? Każdy po jednym, swoim faworycie :)
 
Rowe 5w30 DPF który sam teraz testuję, Fuchs 5w30 XTL, Total ineo Long Life 5w30, i oczywiście Mobil 1 ESP, ale tylko od oficjalnego dystrybutora, Shell 0w30 AV-L (lub bliźniak ECT). Wszystkie te oleje wymienione tutaj to oleje pod normę VW 504/507 i na najnowszym pakiecie dodatków (poza tylko Rowe który bazuje na starszym pakiecie od Lubrizola, ale ma "wyróżniającą" się baze).
 
Lotos Aurum 504/507
 
Tomku dlaczego Fuchs dla Ciebie jest słaby, mógłbyś jaśniej? Przecież ten Fuchs to czołówka pod VW504/507.
 
Czołówka pod względem jakości oferowanego produktu do ceny.

Cytat:
"
1) Olej jest zgodny ze standardem lepkości SAE i może być określany jako 5W-30.
2) Lepkość w 40 ° C = 62,73 musi oszczędzać paliwo.
3) Lepkość w 100 ° C = 11,49 - spełnia wymagania normy SAE.
4) Podstawowa liczba 8,6 mg KOH / g zapewnia dobre właściwości czyszczące / neutralizujące.
5) Popiół siarczanowy = 0,92% tutaj olej wychodzi poza podane limity (wydaje się, że jest to trend w pakiecie dodatków Infineum, jak widzieliśmy to już w przypadku innych olejów)
6) Temperatura zapłonu (236C). Termostabilny, utlenia się powoli w wysokich temperaturach.
7) Temperatura krzepnięcia - 46 ° C, ma stosunkowo niską temperaturę krzepnięcia.
8) NOACK - 8,3% nieźle powiedziałbym.
9) Wskaźnik lepkości jest bardzo wysoki (180), obszar roboczy jest bardzo duży z olejem.
10) Olej ma dużo boru

Widmo w podczerwieni mówi, że olej jest oparty na HC + trochę PAO, może zawierać kroplę estru "


I CCS -30 w tym oleju to 4920 w analizie.

Czy nie jest to super olej?:)
 
Last edited:
Przeciez ten Fuchs jest prawie identiko z tym Texaco oba pakietey Infineum, mam nadzieje ze tomek opiera sie na jakiejs starej analizie inaczej musze sadzic ze poleca to co ma w ofercie...
 
Czyli ten olej wchodzi do czołówki bo z wszystkich marek produkujących oleje z normą VW 504/507, ilu jest takich których robi na Infineum z borem? Ja znam tylko tych:
Shell, Mobil 1, Eurol (ale ten z 0w), Texaco, Total, częsciowo Ravenol, Amsoil i właśnie ten fuchs. Na 3ch forach olejowych jest masa analiz olejów z 504/507, ale tylko te się wyróżniają najnowszym pakietem i bazą (mam nadzieję że nie przeoczyłem żadnej marki, jeżeli tak to mnie poprawcie).


Pawelus, ja bym nawet napisał że ten fuchs może być ciutkę lepszy od Texaco, pakiet dodatków ten sam, ale Fuchs rosjanie opisali że ma trochę PAO i może kapkę estrów, a texaco mimo fenomenalnych parametrów opisali jako HC.
 
Mniej więcej jak piszesz, jest tam jeszcze parę mniejszych firm korzystających z tego pakietu i nie zapominajmy o Specolu :)
W niektórych 504/507 na starszym pakiecie też potrafią się pojawić estry w analizie.
 
Specol 504/507 nie ma się czego wstydzić w tym gronie.
 
Jeszcze pytanie o jakim Fuchsie rozmawiamy. Wg. karty Fuchs Titan GT1 PRO C3 5W30 ma zupełnie inne parametry niż podane plerez Kolegę Bochcio.
Post automatically merged:

Przeciez ten Fuchs jest prawie identiko z tym Texaco oba pakietey Infineum, mam nadzieje ze tomek opiera sie na jakiejs starej analizie inaczej musze sadzic ze poleca to co ma w ofercie...
Fuchsa też mam w ofercie.
 
Back
Top