• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 '07 4.2 FSI BVJ LPG

cr2032

Użytkownik
Samochód
Audi A6, C6, 4.2 FSI BVJ
Marka samochodu
Audi A6 C6
Budżet/ile litrów
170/5L chociaż nie sztywno ;)
Styl jazdy
Silnik
4.2 FSI BVJ
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.06 - 0.1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502.00 503.00 504.00
Jaki olej masz obecnie
Synpower Xtreme XL-III C3 5W-30
Hej, pomóżcie dobrać coś sensownego...
Był Motul 8100 X-Clean+ 5w30 <-- zalany przez poprzedniego właściciela. Osobiście jakoś motulowi nie ufam...
Po zakupie zalałem Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30 <-- na tym pojawiły mi się wycieki oleju, a po za tym pod koniec interwału (10kkm) słychać klepanie popychaczy przy porannym starcie.
Wg. mechanika z niejaką renomą ;) te silniki podobno lubią "smarowanie" (cokolwiek by to nie znaczyło) i osobiście polecał przynajmniej 5w40.

Gazownia jest też na pokładzie.

Polećcie proszę jakiś dobry olej tak coby silnik przetrwał jak najdłużej ;)
Thx.
 
Last edited:
Z mojej strony Mobil ESP 0W30/5W30, ewentualnie jeśli chcesz xW40 to ESP x3 0W40 albo może jakieś 5W40 C3 np. Havoline Ultra S albo jak masz większy budżet to Millers EE Performance C3 5W40.
Zasadniczo, przy krótszych interwałach można stosować oleje z normą 50200, więc w sumie w grę wchodzi tez A3/B4.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 
Shell Helix Ultra
Maxlife bym odpuścił w twoim przypadku.
 
A co np. z Eurolem SL 5W40, zauważyłem, że jest chwalony na forum, no i polski produkt.
Tyle, że widzę, że helix ma aprobaty VW 502.00, 503.01, 505.00 a eurol tylko 502.00.
 
Mimo że nazwa brzmi swojsko, Eurol to firma z Holandii.
Pewnie pomylił Ci się ze Specolem :). Eurol to Niderlandy. 505.00 też posiada. W porównaniu z innymi olejami tej klasy nie ma jedynie MB 229.5.
 
A co np. z Eurolem SL 5W40, zauważyłem, że jest chwalony na forum, no i polski produkt.
A kto Ci powiedział, że to nasz produkt?
Wg. mechanika z niejaką renomą ;) te silniki podobno lubią "smarowanie"
Natomiast mózg tego mechanika też woła o smarowanie, bo ewidentnie go brakuje. Co to w ogóle znaczy? Masz się poruszać w obszarze lepkości zalecanej przez producenta. Bywają sytuację, że ktoś chcąc poprawić fabrykę, zamiast 0W30 stosuje 5W40, bo tak mechanik od "smarowania" powiedział i po pewnym czasie zdarzają się różne kwiatki.

Pod maską latem robi się masakrycznie gorąco...
Bardzo dobrze, ma być gorąco. To, że Tobie jest ciepło, nie znaczy, że silnik, czy olej na tym cierpią.

Jeśli dobrze zrozumiałem, że pobór masz od 600ml do 1L na 1000km, to możesz próbować skróconych interwałów na byle czym i solidnie płukać silnik, ale ja tu wróżę raczej remont.
 
Bardzo dobrze, ma być gorąco. To, że Tobie jest ciepło, nie znaczy, że silnik, czy olej na tym cierpią
Nie ma być. 4.2 FSI akurat miewają problemy z temperaturami ze względu na ciasne wypełnienie komory silnikowej i ograniczoną jej wentylację.
Jeśli dobrze zrozumiałem, że pobór masz od 600ml do 1L na 1000km
Patrząc na miejajsca po przecinku, raczej 60-100ml.
 
Patrząc na miejajsca po przecinku, raczej 60-100ml.
Też się nad tym zastanawiałem, pewny nie byłem, bo tak skrupulatne obliczenia w poborze oleju to miał chyba tylko jeden.... Jeśli 60-100, to nie ma czym sobie głowy zawracać.
 
Też się nad tym zastanawiałem, pewny nie byłem, bo tak skrupulatne obliczenia w poborze oleju to miał chyba tylko jeden.... Jeśli 60-100, to nie ma czym sobie głowy zawracać.
600 ml do 1l w interwale, czyli na 10000 km a takie obliczenia stąd, że tabelka mówi "Pobór na 1000 km"... no więc... podzieliłem ;)
 
Do tego silnika proponuje jakieś mocne 5W40 lub 0W40. Wg. mnie 5W30 to może być zbyt niska lepkość tym bardziej, że te silniki lubią podlewać paliwem. Może być klasyczny full saps ale olej z normą C3 też nie musi być zły. W budżecie PAO-syntetyka nie kupisz ale nieco naginając już tak. Np. Meguina, Ravenola albo PMO. Z tańszych z C3 masz np. Eurola Fluence 5W40 czy Meguin Low Emission 5W40.
 
Bardzo dobrze, ma być gorąco. To, że Tobie jest ciepło, nie znaczy, że silnik, czy olej na tym cierpią.
Ale tu jest naprawdę gorąco... Latem po przejechaniu 10 km nie idzie dotknąć kolektora dolotowego.
te silniki lubią podlewać paliwem.
True, olej daje benzyną.

Ok, z waszych odpowiedzi i możliwości budżetowych, skompilowałem taką listę:
RAVENOL Turbo VST SAE 5W-40
Millers EE Performance C3 5W40
Havoline Ultra S 5W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
EUROL Fluence 5W40
Meguin Low Emission 5W40
PMO 5w40 C3

to teraz pytanie, który będzie najlepszy ?
 
Relacja ceny do jakości -> Shell HU 5w40. Baza Gtl i bogaty pakiet. Zmieniać co dyszkę i będzie Pan zadowolony.
 
Ok, więc został zalany Shell Helix Ultra 5W-40. Nie wiem czy to nie moja auto sugestia, ale silnik jakby bardziej "miękko" pracował. Pan mechanik od "lubi smarowanie" wybór pochwalił 😁, wspomniał coś tam nawet, że ktoś na takim jeździ i mu spalanie oleju spadło. Tak więc zrobię trochę km i dam znać czy faktycznie coś w tym jest.
 
Dobry wybór.

Nie tylko Twoja sugestia z tą praca silnika.. U mnie w megane 2 RS na shellu Helix ultra silnik pracuje mega przyjemnie dla ucha i właśnie jakby „bardziej miękko” :)
 
Hej, no więc muszę opisać swoje doświadczenia po ponad roku użytkowania i przejechanych circa 15kkm.

OLEJ MASAKRA - na pewno więcej go nie zaleję... nie wiem czy się zepsuł czy o co chodzi.... ale do rzeczy ;)

Pierwsze zalanie oleju - prawie cały interwał (10 kkm) silnik zachowywał się dobrze, pod koniec interwału, tak gdzieś okołu 8500 - 9000 km pojawiły się w silniku dziwne stuki... I jak pisze dziwne to uwierzcie mi naprawdę były dziwne, narastająco, znikające ;)
O takie...
Pomyślałem, że pewnie stracił właściwości i szybko trzeba go wymienić...
Drugie zalanie oleju - olej zmieniony, ja zadowolony ;) silnik ładnie chodzi... do czasu... 1000 km na nowym oleju i masakryczne dźwięki wróciły ;( No powiem, że nie podejrzewałem oleju o takie ekscesy... Rozpocząłem wędrówki po warsztatach i generalnie wszyscy mechanicy u których byłem robili wielkie oczy, i nie wiedzieli co tam tak może stukać, i to w dodatku w taki sposób...
Po jakimś czasie przypomniałem sobie wymianę oleju, i to, że w podczas zlewania wydawało mi się, że olej jest jakby "zbyt zjarany" znaczy się czarny. Może to olej... wpadła myśl... ;) stwierdziłem, a kij tam remont całkowity zdążę zrobić, najwyżej będę w plecy o olej...

Pojechałem na wymianę, a tu olej po 1000 km wygląda tak...

I teraz nie wiem, czy zmieniło się coś z tym olejem w ostatnim czasie, czy co....

W każdym razie w tej chwili zalałem Valvoline VR1 5W-50 przejechane już 3 kkm i... (tfu tfu ;) ) silnik pracuje jak zegarek ;)
 
5W50 to przesada. Te silniki generalnie raczej chyba "lubią" wyższe lepkości bo znam przyoadki złej pracy czy nawet awarii na 5W30 choć niekoniecznie musiało to byc z winy oleju i też tak może być w tym wypadku. Być może 5W50 maskuje obecnie jakąś przypadłość silnika. Shell 5W40 to wyjątkowo "chuda" 40. Te silniki lubią podlewać paliwem i być może tu jest jakiś problem. Shell robi naprawdę dobre oleje, choć czasami się nie sprawdzają jak w tym wypadku ale jesli już to bym winił za niską w tym przypadku lepkośc a nie sama jakośc produktu (swoją drogą dobrze, ze to nie Specol bo by wtedy olej na pewno był winny).
 
Back
Top