• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A6 C6 '07 4.2 FSI BVJ LPG

cr2032

Użytkownik
Samochód
Audi A6, C6, 4.2 FSI BVJ
Marka samochodu
Audi A6 C6
Budżet/ile litrów
170/5L chociaż nie sztywno ;)
Styl jazdy
Silnik
4.2 FSI BVJ
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
0.06 - 0.1
Jakiego oleju wymaga instrukcja
VW 502.00 503.00 504.00
Jaki olej masz obecnie
Synpower Xtreme XL-III C3 5W-30
Hej, pomóżcie dobrać coś sensownego...
Był Motul 8100 X-Clean+ 5w30 <-- zalany przez poprzedniego właściciela. Osobiście jakoś motulowi nie ufam...
Po zakupie zalałem Valvoline Synpower Xtreme XL-III C3 5w30 <-- na tym pojawiły mi się wycieki oleju, a po za tym pod koniec interwału (10kkm) słychać klepanie popychaczy przy porannym starcie.
Wg. mechanika z niejaką renomą ;) te silniki podobno lubią "smarowanie" (cokolwiek by to nie znaczyło) i osobiście polecał przynajmniej 5w40.

Gazownia jest też na pokładzie.

Polećcie proszę jakiś dobry olej tak coby silnik przetrwał jak najdłużej ;)
Thx.
 
Last edited:
Wygląda na to, że Shell helix Ultra to taki benchmark stanu technicznego silnika!
Gdy pracuje jak pszczółka - stan ok, jak stuka - już trochę mniej ok ten silnik... 😉
 
Shell 5W40 to wyjątkowo "chuda" 40.
Rzadko ktory silnik wymaga oleju z HTHS > 3.1 cP. Nawet jak wezmiesz SAE 0W-20, przegrzejesz go do 150°C, uwzgledni sie naprezenia scinajace, obecnosc paliwa czy zanieczyszczenia, osiagnie KV100°C min. 3 cSt. I to jest naprawde trudne, trzeba sie postarac, aby KV spadlo do ca. 5 cSt. To silnik (lozyska, pierscienie, hydraulika itd.) powinien pracowac poprawnie, jezeli nie potrafi to oznacza jedno...ma jakies "niedociagniecia".
 
Wiecie co, od razu przepraszam za głupie pytania... Ale z tym olejem chyba coś nie tak, jak po 1 kkm zlatuje taki syf... Czy raczej myślicie, że to wina silnika ? Od razu zaznaczę, że żadnych innych niepokojących objawów, typu spadek mocy, kopcenie itp. itd. nie było... po prostu zaczą klekotać jak na filmie...
Fakt, że zdarza mi się wpadający w podłogę pedał gazu ;), ale większość przelotów (90%) mam w trasie i to raczej z prędkościami 130-150 km/h także silnik nie jest jakoś specjalnie obciążony...
Przy zlewaniu olejów przed Helix'em wszystkie inne nie były w takim stopniu "zjarane" jak Shell. Na pewno to zweryfikuję przy kolejnej wymianie oleju, ale już w tej chwili widzę na bagnecie, że ten olej nie jest tak zasyfiony jak poprzednik.
 
Bardzo możliwe że są jakieś "niedociągnięcia" które maskuje wysoka lepkość. Spotkałem się jednak z kilkoma przypadkami, że z jakiegoś powodu 5W30 się nie sprawdzały najlepiej w tym silniku a po zmianie na wyższą lepkość było ok. Te silniki mają opinie tych co się mocno "grzeją" i olej dość szybko traci parametry. Tyle, że nie po 1 tys.
 
Bardzo możliwe że są jakieś "niedociągnięcia" które maskuje wysoka lepkość. Spotkałem się jednak z kilkoma przypadkami, że z jakiegoś powodu 5W30 się nie sprawdzały najlepiej w tym silniku a po zmianie na wyższą lepkość było ok. Te silniki mają opinie tych co się mocno "grzeją" i olej dość szybko traci parametry. Tyle, że nie po 1 tys.
No cóż zobaczymy co wyjdzie z czasem ;)
 
ja bym na Twoim miejscu sprawdził czy układ chłodzenia jest na 100% sprawny, a dwa że napisałeś w opisie filmu na YT że stosowałeś płukankę, nie dziwne więc że olej może być innej barwy niż bez płukanki bo związała ona zanieczyszczenia i zostały one wyprowadzone wraz z olejem przy jego spuszczaniu, czyli zadziałała tak jak powinna. Na kolejny interwał spróbuj może coś na PAO, taki olej powinien mieć większą odporność na wysokie temperatury. Najtaniej obecnie to chyba wciąż Meguin Super Leichtlauf 5w40.
 
gdzieś tutaj na tym forum kiedyś czytałem tylko nie pamiętam kto to pisał, ale wydaje mi się że ktoś z tych mądrzejszych, że oleje na PAO sprawdzają się w tych bardziej wymagających jednostkach i wcale nie chodziło o tzw. zimny rozruch, który oczywiście zapewniają na wyższym poziomie z uwagi na niższą temp. płynięcia.
 
I trzeba w końcu z tym skoczyć. Ja również na początku posiadałem mniejszą wiedzę w tym zakresie. Z czasem czytając w wolnym czasie różne publikacje, badania lub uzyskując informacje z pierwszej ręki. Już wielokrotnie pisałem ta grupa olejowa posiada szereg wad. W tych wymagających jednostkach (nie wiem dokładnie co masz na myśli), możesz nawet stosować w okresie letnim mieszaninę gr. II+ lub całorocznie, bez ostrych zim jakie występują w niektórych regionach w Rosji III+ np. Yubase, Nexbase czy nawet GTL reologicznie zachowuje się lepiej wysokich temp. niż PAO, który wymaga wielu "ulepszaczy". Niektóre wady tej bazy można obniżyć zmniejszając lepkość, poprawia się m. in. Hildebrand.
 
Jak ze dwa lata temu użytkownik, którego nie ma już nawet w bazie, chyba Cosmo miał nick i ewidentnie dużą, być może insiderską wiedzę, uświadamiał, że PAO to nie tylko nektar i fiołki, to na taczkach go prawie wywieźli. Forum nie było wtedy jeszcze na to gotowe :)
 
PAO jest super tylko jak się je stosuje z głową i do konkretnych zastosowań. Największe uzasadnienie ma jego stosowanie w olejach o niskich lepkościach. Moim zdaniem często najlepszym rozwiażaniem jest mieszanina III i IV grupy a jak już IV grupa i wyższe lepkości to lepiej się sprawdzi w połączeniu z estrami czego dowodem są PAO-estrowe oleje "sportowe". Problem z PAO jest taki, że przepis musi być odpowiednio "zbalansowany" i czasami lepiej jak jest tylko 30% PAO niż jak jest go zbyt dużo bez odpowiedniej kompozycji całości składu. Są gotowe sprawdzone przepisy wykorzystujące PAO pod konkretne normy, które były/są powszechnie używane i PAO znalazło sie tam z jakis konkretnych powodów. Natomiast na pewno nie jest tak, żę obecność PAO z automatu czyni olej lepszym od tego opartego na III/III+ grupie bo obecnie te bazy pod wieloma względami są lepszym wyborem. Każda grupa baz olejowych ma swoje wady i zalety a bardziej to specyficzne cechy, które dobrze wkomponowane w całość bedą pozytywnie wpływać na szeroko pojęta jakośc oleju. PAO ma pewne słabości, które należy umiejętnie zrównoważyć i często dla producenta lepszym wyborem jest zastosowanie baz gr. III, które pod pewnymi względami mogą wykazywać gorsze parametry od baz PAO ale pod wieloma innymi sa po prostu lepsze i mniej problematyczne jeśli chodzi o całość składu.
 
Myślę jednak ze zaproponowany przeze mnie Meguin 5w40 na PAO jest dobrze skomponowanym olejem i jest to dobra propozycja dla tego auta 😉
 
Ja też wyleczyłem sie z Helixa Ultra 5w40. Po kilku kkm silnik pracował tak jakby sie mial rozlecieć. Na Eurolu SL przejechane lekko ponad 6000 i nadal jest spokój.
Pomijam już fakt że nadal jest koloru miodu a nie smoły jak ultra.
 
Last edited:
Back
Top