• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A8 D3 2007 4.2 TDI BVN DPF

plazgut

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Audi A8 D3
Budżet/ile litrów
budżet zależny od oleju / wymagane 10 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 TDI BVN
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 504/507
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP 5W30
Do tej pory lałem do silnika Mobil 1 ESP 5W30, ale jak się okazuje olej ten stracił swą wyjątkowość (bazuje na wiedzy z forum). Zastanawiam się nad przejściem np. na Shell'a ze względu na GTL, ale i tutaj jest już chyba "po ptakach", więc trzeba pozostać przy tej technologii Pure Plus, np. Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. Więc pytania mam dwa: jaki olej i o jakiej lepkości do tego konkretnie silnika? Audi zaleca 5W30, choć gdyby nie aprobata 504/507 dla ESP 5W30 to lałbym np. Mobila FS 0W40.

EDIT:
Jazda najczęściej jednak krótkimi odcinkami, tj. 15-25km w jedną stronę. Czasem się zdarzy przejazd lokalnymi drogami + trochę ekspresówki, tj. 120km w jedną stronę. I raz na 1-2 miesiące wypadnie trasa 600km w jedną stronę autostradą do Niemiec, więc wtedy raczej szybko i dynamicznie.
 
Polecę Texaco Havoline ProDs V 504/507 0W30, za b.dobry stosunek ceny do jakości i sposób użytkowania samochodu.
 
@Seagull mówienie innym co mają robić ze swoimi pieniędzmi i jak użytkować ich własność, na którą je przeznaczyli echh... świat się kończy
 
@sprajt2 i niestety jeszcze się nie skończył.
 
długa droga przed nami niestety...
wracając do tematu użytkowałem takie auto jakiś czas więc co nieco wiem i śmiało mogę powiedzieć ze bez znaczenia jaki olej wlejesz byle trzymać się interwału 10/15k i normy C3
sam smarowałem je najtańszym olejemm C3 jaki udało mi się dorwać w danym momencie silnik o skrzynia kuloodporne co nie zmienia faktu ze auto bardzo drogie i uciążliwe w utrzymaniu ( byle duperela dwa trzy dni roboty, np. silnik z budy trzeba rwać żeby czujnik DPF wymienic)
Auto bardzo oszczędne w trasie potrafi naprawdę miło zaskoczyć.
 
4.2tdi i jazda krótkie odcinki echh... świat się kończy
Właśnie na trasy głównie kupiłem ten samochód, ale napisałem też, że najczęściej robi krótkie odcinki, co nie znaczy wcale, że robi je często, bo większość jednak czasu spędza na parkingu pod blokiem.

długa droga przed nami niestety...
wracając do tematu użytkowałem takie auto jakiś czas więc co nieco wiem i śmiało mogę powiedzieć ze bez znaczenia jaki olej wlejesz byle trzymać się interwału 10/15k i normy C3
sam smarowałem je najtańszym olejemm C3 jaki udało mi się dorwać w danym momencie silnik o skrzynia kuloodporne co nie zmienia faktu ze auto bardzo drogie i uciążliwe w utrzymaniu ( byle duperela dwa trzy dni roboty, np. silnik z budy trzeba rwać żeby czujnik DPF wymienic)
Auto bardzo oszczędne w trasie potrafi naprawdę miło zaskoczyć.
Kosztów jestem świadomy, mam zaplanowane parę rzeczy choć chyba aż do Wa-wy będę musiał oddać auto :)
No a niestety mam to do siebie, że często zupełnie niepotrzebnie i nad wyraz chcę dbać o auto a jak już mam coś robić, choćby i olej wymienić, to wolę to zrobić dobrze.

Wracając do tematu, skłaniam chyba się najbardziej ku tym olejom:
Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
Mobil 1 ESP 0W-30 504/507 ACEA C3
LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAE 5W-30 ACEA C3

Zdaje sobie sprawę, że w gruncie rzeczy jeden ... co wleje, bo i tak nie wydłużam okresów wymiany, ale chciałbym wiedzieć któremu produktowi warto zaufać, który może przysłużyć się może trochę bardziej silnikowi. No sami wiecie... ;)
 
Możesz wziąć pod uwagę Fuchs GT1 5w30 C3 XLT, posiada aprobatę 507, w składzie jest dodatek PAO, receptura bogata w bor, niski Noack. Za dwie bańki 5 litrów zapłacisz 270-280 zł.
 
Biorąc pod uwagę ceny baz na rynkach hurtowych raczej nawet te ze starego przepisu starają się go posiadać w ilościach zbliżonych do zera :) Tak szczerze mówiąc spodziewam się obecnie w większości olejów olejów SAE 30 raczej przewagi grupy II niż III.
 
Back
Top