• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Audi A8 D3 2007 4.2 TDI BVN DPF

plazgut

Nowy użytkownik
Marka samochodu
Audi A8 D3
Budżet/ile litrów
budżet zależny od oleju / wymagane 10 litrów
Styl jazdy
  1. Normalne użytkowanie
Silnik
4.2 TDI BVN
Data produkcji
2007
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
nie wiem
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5W30 504/507
Jaki olej masz obecnie
Mobil 1 ESP 5W30
Do tej pory lałem do silnika Mobil 1 ESP 5W30, ale jak się okazuje olej ten stracił swą wyjątkowość (bazuje na wiedzy z forum). Zastanawiam się nad przejściem np. na Shell'a ze względu na GTL, ale i tutaj jest już chyba "po ptakach", więc trzeba pozostać przy tej technologii Pure Plus, np. Helix Ultra ECT C2/C3 0W30. Więc pytania mam dwa: jaki olej i o jakiej lepkości do tego konkretnie silnika? Audi zaleca 5W30, choć gdyby nie aprobata 504/507 dla ESP 5W30 to lałbym np. Mobila FS 0W40.

EDIT:
Jazda najczęściej jednak krótkimi odcinkami, tj. 15-25km w jedną stronę. Czasem się zdarzy przejazd lokalnymi drogami + trochę ekspresówki, tj. 120km w jedną stronę. I raz na 1-2 miesiące wypadnie trasa 600km w jedną stronę autostradą do Niemiec, więc wtedy raczej szybko i dynamicznie.
 
Lej smiało mobila fs i brakiem aprobaty sie nie przejmuj.
Raczej 0w40 ESP, niż FS, ale bez problemu możesz go lać.
Inna sprawa, czy jest to uzasadnione.
 
Inna sprawa, czy jest to uzasadnione.
Jeśli chodzi o lepkość, to ze względu na styl jazdy raczej tak. Dodatkowo używam go w swoim Foresterze ze względu na wysoki TBN bo mam tam LPG, więc łatwiej mi manewrować jednym olejem niż martwić się czy mam na dolewkę ;)
Niemniej jednak stawiam dobro silnika nad własne ubzdurane wygody, dlatego też zależy mi na poznaniu waszego zdania.
 
Pamiętaj o normie 507. Generalnie jeśli wymienisz olej raz na 8tyś km to możesz zalać cokolwiek, dobry jest Shell Helix Ultra AV-L 0w30. 4.2TDI to silnik nie do zajechania, jeśli nie ma poboru oleju to tym bardziej taki olej wlej, nowa technologia. Jak to ktoś mądry napisał na tej grupie, że olejów takich nie należy się bać bo przepływa go więcej w jednostce czasu i jedyny efekt jaki możesz odczuć to minimalnie wyższą temp oleju przez to, że olej spełnia swoje zadanie i odprowadza ciepło.
 
Jeśli chodzi o lepkość, to ze względu na styl jazdy raczej tak.
Myslę, że bardzo dużo C sie wydaje, tym bardziej, że sam piszesz:
1704812022662.png


1704812084752.png

U Ciebie to raczej w kierunku C2 trzeba sie pochylić. Dla silnika będzie zdrowsze.
Generalnie granica lepkości poniżej której nasilają się procesy zużyciowe to dla benzyn 0w8-0w12, d;la diesli 0w16-0w20.
Nie będę Cię przekonywał do niskich lepkości bo mi sie to juz po prostu znudziło, ale Twój sposób eksploatacji jest raczej umiarkowany, niewymagający wysokich lepkości.
 
@nano jak wleje tego Shella 0w30 to będzie najlepsza opcja, ja wiem z doświadczenia że to bardzo dobre oleje, świetnie czyszczą silnik i są odporne na wysokie i niskie temp. potwierdzają to testy na róznych forach w tym na oilclub ru, sprawdzona receptura i produkcja GTL
 
A możesz mi powiedzieć jakie to testy potwierdzają tzw odporność na wysokie temperatury oaz świetne własności czyszczące?
 
Jeżeli ze swojej strony chciałbyś pozostać przy 5w30, to polecam Rowe Multisynth DPF VW 504/507. Olej spełnia także aprobatę API SP. Przez silniki przelałem bardzo dużo rónych 5W30 VW 504/507, na tym silnik przy katowaniu utrzymuje najniższe temperatury, raczej brak ryzyka trafienia na podróbkę, rozlewany tylko w jednym miejscu i uczciwa cena.
 
@screamaster, ja potrafię czytać i czytam różne fora, min oilclub.ru, oilclub.de oraz bitoga.
Nigdzie, ale to nigdzie nie znalazłem jakiegokolwiek testy, który sprawdzałby wymienione rzez Ciebie właściwości oleju.!
Dlatego ja napisałem, żebyś mi podlinkował te testy, bo może wydaje mi się, że czytać potrafię albo coś przeoczyłem.
 
Hej, mam swój temat który zakładałem prawie 2 lata temu jak chcesz to możesz do niego zajrzeć. Ten sam samochód. Generalnie od nowości jeździł na castrolu z norma 504/507, ja na pierwszą wymianę po zakupie zalałem również castrola 5w30 edge professional z normą 504/507. Od 2 wymian zalewam liqui moly top tec 4200 5w30, z różnic to jedynie na liqui silnik ładniej chodzi po zimnym starcie i tyle, staram się wymieniać co 8-10k. Pobór niezauważalny na bagnecie. Nie wiem czy jest sens iść w wyższe lepkości, po pierwsze brak normy, po drugie nawet w 35 stopniowych upałach jeżdżąc z podpiętym vcdsem (jedyny sposób żeby sprawdzić temperature oleju w tym samochodzie) nigdy nie zauważyłem żeby przekroczyła 100 stopni. Jak masz jakieś pytania co do auta to śmiało uderzaj. Pozdrawiam
 
A nie tylko 507 w przypadku diesla? Jeżeli już o ścisłość chodzi
@Asd890 podrzuć foto będzie jasność sytuacji
 
Tak 507, napisałem 504/507 bo nie pamiętałem która jest do diesla a która do benzyny. Jutro jak będę w domu postaram się podesłać zdjecie.
 
Nie potrafię edytować posta, jeśli można proszę o połączenie.

20240110_193413.jpg
 
Last edited by a moderator:
@Asd890
Widziałem twój temat, śledziłem go przez pewien czas aż w końcu zdecydowałem się jednak założyć swój ;)

Nie będę Cię przekonywał do niskich lepkości bo mi sie to juz po prostu znudziło, ale Twój sposób eksploatacji jest raczej umiarkowany, niewymagający wysokich lepkości.
Przekonywać mnie nie musisz, otwarty jestem na eksperymenty, choć miałbym problem żeby próbować schodzić poniżej 0W30 przy tym silniku i przebiegu ponad 400 tys. km ;)

Tym samym poniżej wytypowana lista:
1. Rowe Multisynth 5W30 DPF VW 504/507
2. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
3. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (ACEA C3)
4. Mobil 1 ESP 0W-30 504/507 ACEA C3
5. Mobil 1 LV 0W-30 ACEA C2

Któryś z nich nadawałby się lepiej od pozostałych?

Staram się wymieniać olej na czas, a nawet przed czasem. Do silnika wchodzi 9,5l, ale ze względu na DPF i krótkie odcinki wymiana następuję po średnio 10 tys., ewentualnie czasowo, czyli przed zimą i potem na wiosnę.
 
Ja tradycyjnie polecam Orlena i Lotosa.
Dalej, OEM VW, później eurol, Castrol i mobil 1.
Nie potrafię wskazać który lepszy, który gorszy
Jan50btys km zrobiłem na amsoil signature series, zmieniłem na Orlena i ... Gdybym nie wiedział, w ogóle bym się nie połapał.
 
No właśnie o Lotosie też myślałem, nawet dorzuciłem się do badania: https://www.oilclub.pl/index.php?threads/synthetic-504-507-5w-30-api-sp.4544/
No ale pozostałem wtedy przy Mobil ESP.

Jeśli jeszcze Lotos to:
1. Rowe Multisynth 5W30 DPF VW 504/507
2. Shell Helix Ultra ECT C2/C3 0W30
3. Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W-30 (ACEA C3)
4. Mobil 1 ESP 0W-30 504/507 ACEA C3
5. Mobil 1 LV 0W-30 ACEA C2
6. LOTOS SYNTHETIC 504/507 SAE 5W-30 ACEA C3
7. LOTOS QUAZAR C2+C3 SAE 5W-30 aprobata VW 502.00/505.00/505.01
8. LOTOS AURUM 504/507 SAE 5W-30 C3 - chyba taki biedniejszy brat synthetic'a
9. LOTOS QUAZAR DYNAMIC C2 SAE 0W-30 brak aprobaty VW
 
Back
Top