• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Auto Detailing

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Odżelazianie :p
 
hehehe niech będzie :-D najlepsze, że człowiek czasem ma już dość tych ditajlingów, ale jak później spojrzy na samochód, a jeszcze pod sklepem raz czy dwa usłyszy "łooo Panie, co robić, żeby się tak błyszczało" to aż się robi ciepło na sercu :D
 
Ja sobie odpuściłem na wiosną. Jeszcze na ostatnią zimę sam pastowałem, ale wiosną machnąłem ręką na samodzielną robotę i oddałem do detailera. O ile z wiaderkiem na bezdotyk to jeszcze chce mi się co jakiś czas pojechać, to potem pastować na parkingu pod biedrą to już niekoniecznie :D A tak dwa razy w roku wydam równowartość próbnika dobrego wosku na to żeby ktoś za mnie się narobił :)
 
no to nie wiem co za ceny macie u siebie (nie wiem z jakiego rejonu Polszy jesteś) ale u nas za wosk z korektą to trzeba 600-800 dać, o ceramice (którą kładę raz w roku lub jak mam kaprys 2x) nie wspominam bo razem z korektą to koszt 2500-4000 zł, także jednak trochę siana zostaje w kieszeni :) u mnie znajomy prowadzi studio, także jak ładnie poproszę udostępni przy sobocie halę na cały dzień i od bladego świtu mogę działać :)
 
Z korektą to tak, ja mówię o naszmalcowaniu na zimę/lato. Jakbym miał co pół roku robić korektę to po dwóch latach tego nowomodnego dalekowschodniego lakieru by już nie było ;)

Ceramika to wiem ile kosztuje, miałem na Alfie. Ale nie podobało mi się, jakiś taki zabawkowy połysk taka ceramika daje. Wosk, nawet syntetyk, jednak jakoś ociepla wygląda samochodu.
 
Z korektą to tak, ja mówię o naszmalcowaniu na zimę/lato. Jakbym miał co pół roku robić korektę to po dwóch latach tego nowomodnego dalekowschodniego lakieru by już nie było ;)

Ceramika to wiem ile kosztuje, miałem na Alfie. Ale nie podobało mi się, jakiś taki zabawkowy połysk taka ceramika daje. Wosk, nawet syntetyk, jednak jakoś ociepla wygląda samochodu.


w przypadku czarnych/ciemnych metalicznych lakierów ceramika fajnie siada :) jak zrobisz raz pełną korektę to później spokojnie co sezon lekkościerny cleaner zrobi robotę, może 1 um zdejmie lakieru, choć wątpię. Muszę zmierzyć kiedyś
 
Ja właśnie zastanawiam się, jak zabezpieczyć folię na wiosnę, w jaki wosk zainwestować i czy dawać jakaś powłokę ceramiczna/kwarcowe, może ktoś mi rozjaśni myśli w temacie dbania o samochód oklejony folia, póki co to standardowo bezdotyk jest, gąbka i płyn do czyszczenia foli oraz lecę QD z K2
 
@Plywak pochwal się co tam za maszyny do korekty lakieru kitrasz:D
Przeniosłem tutaj aby nie śmiecić w drugim temacie. Rotacja to "legenda budżetowego detailingu" czyli Silverline z Amazona swojego czasu bardzo popularna bo była to pierwsza w miarę podrzędna rotacja za przyzwoitą cenę (jakieś 10 lat temu). Druga to budżetowe DA firmy FOBO (klona polecanego na forum KA Euroteca)

qpnRWNu.jpg


Tutaj efekt na starej masce, która kilka lat stała na zewnątrz. Użyta właśnie to DA plus żółty pad flexi plus Megs UC. Pasta oczywiście wymyta IPA do fotki.

DlTcLIa.jpg
 
Pytam, bo sam na wiosnę chcę zakupić maszynę DA.

Ładnie wycięło rysy jak na DA muszę przyznać. Kojarzysz z jakiego auta ta maska? Mam wrażenie, że lakier raczej nie był zbyt twardy.
 
Mega miękki przez to kupiłem DA. Nero 601 z Alfy Romeo rysuje się od samego patrzenia ;)
 
No musi być mega miękki skoro megs uc to ogarnął, a to bardziej cleaner lekkoscierny
 
Megs UC to pasta ścierna, a nie żaden cleaner. Na twardym padzie i rotacji potrafi mocno przyciąć jak na one-step. Przetestował wiele rożnych past one-step i zawsze wracam do UC bo jest najbardziej uniwersalna.

Tutaj fajne zestawienie past

7PcOn7o.jpg
 
Idąc za stroną producenta "Ultimate Compound to środek przeznaczony do czyszczenia lakieru, który usuwa niedoskonałości, zarysowania, hologramy, oksydacje, odbarwienia po ptasich odchodach i sprawia, że powierzchnia lakieru staje się zadziwiająco przejrzysta." Ja stosuję jako cleaner i odswiezenie po zimie, choć rzeczywiście można narobić bałaganu, szczególnie na rotacji, czego sam producent nie zaleca :)
 
No bo to pasta ścierna dlatego zalecają DA aby niedoświadczony nie zrobił sobie kuku bo w USA Megs to taka marketówka dla początkujących. Mity o tym, że UC to cleaner powstały bo rzesze ludzi używały tego ręcznie, a ręcznie to faktycznie bardziej cleaner w dodatku z wypełniaczami niż pasta do korekty. Używanie tego ręcznie uważam osobiście za masochizm. Natomiast na DA i średnim padzie bardzo fajny onestep i przygotowanie pod wosk. W dodatku Megs dopuszcza nakładanie wosku bezpośrednio po UC bez wymywania. Co prawda osłabia to trwałość wosku ale i tak nie jest źle w porównaniu do innych niewymytych past.
 
Tutaj megs zrobiony pod blokiem na osiedlu na rotacji od Masnera, gąbka nat czarna i jechane :-D
 

Attachments

  • IMG_20190616_080106_compress75.jpg
    IMG_20190616_080106_compress75.jpg
    784,9 KB · Odwiedzin: 415
Odważnie, jechać maszyną na zewnątrz i liczyć na farta, że nic z wiatrem pod gąbkę nie wpadnie :D

Rozumiem @lukaszewski, że UC potem nie wymywałeś? Jeśli tak to kładłeś coś jeszcze na niego czy zostawiłeś solo?
 
Tutaj megs zrobiony pod blokiem na osiedlu na rotacji od Masnera, gąbka nat czarna i jechane :-D
Wiecej tu dał HDR niż Megs na czarnym padzie NAT. Polecam żółtego Flexi lub co najmniej czerwonego NATa
 
Żólty lub czerwony pad + rotacja nie narobiłyby bałaganu na lakierze? W sumie na BMW lakiery są twarde z tego co się orientuję, więc może nie byłoby tragedii.
 
Żółty flexi niby oznaczony jako "finishing" ale to tak naprawdę średnio miękki pad tak samo jak czerwony NAT. Jest to minimum aby UC cokolwiek z lakieru zebrało tym bardziej w BMW. UC na czarnym miękkim padzie działa bardziej jako cleaner czy glaze podbijający look bo też ma wypełniacze. Jak miałem rotacje i obawy aby nie popsuć lakieru to właśnie zaczynałem od czarnego wykańczajacego i było to głaskanie lakieru. Z rotacją zawsze trzeba uważać w dodatku ciężej się pracuje dlatego kupiłem DA i rotacji używam tylko jak trzeba coś mocniej przyciąć jakąś pojedynczą rysę itp. a tak żółty lub czerwony pad i Megs UC ewentualnie Sonax EX 04-06
 
Back
Top