• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Auto Detailing

  • Thread starter Deleted member 925788
  • Start date
Czyli co 2-3 miesiące można nakładać nową powłokę i powinno być okey :)
 
Będzie widać czy fajnie kropelkuje czy już tworzą się całe tafle wody.


Jak ktoś często myje furę i robi to u siebie to fajne są szampony z woskiem jak Valet Pro Advanced Poseidon. Furka nabłyszona i nawoskowana podczas mycia i spokojnie starcza do kolejnego. Chyba kupię sobie go znowu, ale teraz go skiepścili bo carnauba została zamieniona na wosk syntetyczny i to już nie to samo.
 
No w końcu proces detailingu zakończony po ponad pół roku od rozpoczęcia. Robione było na 4 raty, bo inaczej musiałbym auto zostawić na 2 tygodnie, a nie mogę sobie na tyle czasu pozwolić bez auta. Koszt całkowity po rabacie: 12,5k zł. I weszło:
- folia ppf 10-letnia na 95% zewnętrze auta (pozostałe 5% to klamki, tylnie światła, relingi dachowe) w tym ściągnięcie napisów i ponowne nałożenie, tak więc folia jest także pod napisem Skoda
- folia ppf 10-letnia w newralgicznych miejscach w środku: progi, parę cm dołu drzwi, oraz także wewnętrzna część klapki do wlewu paliwa
- na folię nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na kołpaki nałożona tzw. 3-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H
- na resztę 5% auta na zewnątrz nieobłożonego folią nałożona trwalsza tzw. 5-letnia powłoka ceramiczno-grafenowa 10H

W gratisie doszła niewidzialna wycieraczka, oraz detailing kabiny pasażerskiej wraz z myciem tapicerki, oraz przeczyszczeniem komory silnika

Jaki jest dalszy plan dbania?
^ Co tydzień (a w półroczu ciepłym także po każdej trasie poza aglomerację - owady na przodzie) szybkie przemycie na myjce bezdotykowej, oraz przeczyszczenie ściereczką kokpitu
^ Raz w miesiącu dokładne mycie ręczne auta, oraz odkurzanie i przejechanie ściereczką także po fotelach, podłokietniku, itd.
^ Raz do roku pojechanie do salonu detailingu na bardzo dokładne detailingowe czyszczenie na zewnątrz i wewnątrz każdy zakamarek wraz z wyciąganiem foteli itd., oraz odświeżenie powłoki ceramicznej
^ Raz na 2 lata nałożenie nowej powłoki ceramicznej
^ Za 8 lat ściągnięcie folli ochronnej i nałożenie kolejnej

Z kolei jeśli chodzi o spód, to auto w profesjonalnym zakładzie blacharsko-lakierniczym zakonserwowane od spodu i 2x do roku przemycie spodu auta, w tym 1x z dokładną inspekcją spodu (sprawdzenie ubytków konserwacji itp.).

20240212_092850.jpg
 
No pewnie robi. Z drugiej strony jął ktoś kupi wóz i chce nim jeździć aż koła odpadną to przedłużanie życia ma sens. Koszt i tak mniejszy niż wymiany samochodu co 3 lata bo leasing trzeba odliczyć.

Żeby zostać w temacie zanim mi modzi posta usuną ;) to sprawdziłem działanie nowego szamponu rinseless od Autoglym. Jako szampon jest ekstra. Nie ma wosku więc jest tylko efekt mycia ale jak juz coś leży i nie chce się zakłócać wyglądu to ekstra szampon. Cenowo tak sobie, ale jakościowo fajnie.

Potem glinka, SRP, EGP i na koniec kolejna nowość dla mnie czyli wycieraczka od Shiny Garage. Drop Off i jest zdecydowanie off. Docieranie masakra w porównaniu z Soft99 Glaco. Trochę tłusta więc ciężko toto dotrzeć. Działanie identyczne jak Glaco jeżeli chodzi o prędkość zrzutu. Trwałość się zobaczy. Zadowolony na razie nie jestem, zobaczymy trwałość.

W sobotę pewnie nałożę jeszcze wosk, EGP powinno się przez tydzień dobrze utrwalić. Mam puszkę Wax Planet to powinno podejac.
 
Last edited:
Generalnie patrząc na ceny folii PPF to chyba wolę po tych 10 latach po prostu za te pieniądze polakierować maskę i zderzak.
Inwestowanie w auto jest fajne, ale równie dobrze następnego dnia ktoś ci wyjedzie z podporządkowanej i zostanie ci wrak do kasacji oklejony PPF, za którą żaden ubezpieczyciel ci nie odda pieniędzy.
 
Tylko nie ma informacji o powloki ceramicznej pod maską..czyli silnik,akumulator,przewody, chlodnica itd....
 
Miło to z tą folią będzie jak dojdzie do jej zdjęcia xD Głośno się o tym nie mówi, bo firmy robią na tym grubą kasę, ale u Hamburgerów są kłopoty z tym związane. Lakier potrafi odejść razem z taką folią. Nie trzeba daleko szukać, u nas w Polsce też już jest z tym ciekawie, ale to temat taboo ;)
 
To mówisz, że ten kilko mikronowy eko lakier może opuścić pokład razem z folią i cyk +20 koła na lakierowanie fury? :cool:
 
Owszem, zdarza się. Nie zawsze, ale jednak i to było na fabrycznych elementach. O ponownie lakierowanych z grzeczności nie wspomnę :).

Już po kilku latach trzeba się napocić by zdjąć taką folię z elementu. Idzie w ruch wszystko łącznie z opalarką. Ten kto miał wątpliwą przyjemność zdejmowania wie o czym piszę.
 
@JNC_946
Przemalowanie jest jak najbardziej alternatywą do przemyślenia. Ale jak pytałem się renomowanego jednego z drugim lakiernika, to profesjonalne przemalowanie całego auta wyszłoby mi o 50% drożej niż folia, i nigdy nie będzie to w 100% takie jak oryginalny lakier. Poza tym lakier to lakier, a folia to dodatkowa warstwa.

W razie kolizji jak najbardziej ubezpieczyciel ma mi wypłacić za uszkodzoną folię. A gdyby się opierał, to sprawa trafia do sądu i jestem pewien wygranej.

@Mr.Wolf Wolf
To bardziej starsze technologicznie folie, i które były trzymane długo ponad swój szacowany czas użyteczności. Np. folia założona w 2010 z gwarancją na 6 lat, a zdjęta dopiero po 12. Ja mam folię na którą gwarantowane jest trzymanie parametrów przez 10 lat, a którą zamierzam wymieniać co 8 lat.
 
Pochwal się jeszcze jakie powłoki kładliście.

ps. powłoką na kołpaki rozwaliłeś system
 
Ja tam zrobiłem mega hiper powłoke na plastikowe kołpaki. Szybki wosk moje auto popsikałem ,mikrofibrą dotarłem i zobaczymy czy łatwiej bród będzie schodził i mniej przywierał. Bo te klocki moje to tak pylą...że wszystko czarne 😅😅
 
@NRohirrim zapomniałeś o zapachu do środka. Wunder Baum albo pucha CS. 🤣
 
Jak puszka CS to koniecznie Cherry. Ewentualnie jak coś psikanego to inny klasyk - Stripper Scent od Chemical Gyus 😄
 
Back
Top