• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

benzyna czy diesel. Co bardziej degraduje olej i dlaczego

  • Thread starter Deleted member 205494654
  • Start date
D

Deleted member 205494654

Gość
Witajcie, mam takie pytanie:
Dlaczego oleje z normą 229.51/52 mogą być w moim silniku tylko max 15,000km a olej 229.50 max 25,000km ( chodzi o silnik benzynowy z wtryskiem bezpośrednim MB )
Przecież te same oleje 229.51/52 w dieslu wytrzymują interwały LongLife czyli do 25-30,000. A diesle bardziej brudzą olej wizualnie, zaraz jest czarny a w mojej benzynie nawet po 20,000 miał normalny kolor oleju.
Każdy "dobierz olej" na stronach producentów tak wskazuje, że mogę wlać 51/52 ale interwał max 15K. Doradźcie czym to jest spowodowane. Benzyna bardziej degraduje olej?
 
No to wychodzi, że oleje 229.51/52 w tym ten Mobil 1 0w40 x3 średnio nadaje się do benzyn ;/
Tylko który parament/dodatek ma na to wpływ?
 
A w czym akurat winne są tutaj normy MB?
To raczej właściwości benzyn i produktów ich spalania powodują, że oleje szybciej są/mogą być degradowane.
Niech się chemicy wypowiedzą, bo moja wiedza na ten temat nie jest zbyt szeroka (@wlyszkow , @Pedros , @poziom1989).
 
Last edited by a moderator:
Wystarczy pomyśleć o temperaturach panujących w obydwu silnikach. W dieslu jeszcze nigdy nie udało mi się rozgrzać turbiny i kolektora do czerwoności... W benzynie tak 😎
 
Tak ale olej 229.50 też jest w tym samym silniku i wytrzymuje 25K
a 229.51/52 max 15K

No i nie wiem jak to dokładnie działa, ale ja mam turbinę chłodzoną cieczą
 
Tak w temacie to zmienialem oleje teraz w obu autach. Ravenole, oba z AR9100, oba z interwałem ok 15 k. W suzuki olej dalej bardzo klarowny, pomiędzy bursztynowym a brązowym, wyczuwalna woń benzyny, mało lepki w palcach.
W Audi ciemny jak smoła, dosłownie czarny ale dalej gesty i na palcach bardzo gruby i tłusty. Tyle mogę powiedzieć po ocenie fizycznej na wzrok, węch, dotyk. Oba oleje lecą jutro do testu to zobaczymy co wyjdzie w analizie
 
@cristal_86
Czy Suzuki jest eksploatowane głównie w mieście, a Audi w trasie ? Może to wyjaśni rozrzedzenie paliwem. Ciekaw jestem, czy w Suzuki poziom oleju się zwiększył, czy też były konieczne dolewki.
Czy jest jakaś chemia, która jest w stanie zniwelować skutki rozrzedzania oleju paliwem, czy też pozostaje wyłącznie zmiana trybu eksploatacji samochodu ? Może baza olejowa ma jakieś (mniejsze lub większe) znaczenie dla odporności na tego typu problem ?
 
Właśnie nie. Suzuki praktycznie cały interwal służy mojej damie na odcinku 19 km rano i powrót po pracy 19 km. Warunki świetne, 3 skrzyżowania, bardzo płynna jazda praktycznie bez zatrzymywania pojazdu. W weekend zakupy 10 km i powrót do małego miasteczka. Olej już po 1000 km czuć było paliwem, zresztą zawsze tak było. Stan oleju przez cały interwal nawet nie drgnął.
Audi chyba ma ciężej jak na diesla. Dojazdy do pracy 8 km i powrót 8 km. Prosta droga bez zatrzymań. Reszta to już raczej kursy powyżej 30-40 km i trasy. Dolewka około 11000 km około 300 ml.
W suzuki interwal 15 tys to około 16 miesięcy.
W Audi to rok i kilka dni.
 
Last edited by a moderator:
Świetny projekt. Jestem bardzo ciekawy co wyjdzie przy Audi. U mnie w 1.6 tdci po około 9400 km jazdy miejskiej Ravenol FDS miał równie dosyć jak Fanfaro ;) oba bez dodatków.
Spróbuj dodatkowo oszacować sobie ilość godzin pracy silników.
 
3908E3E9-BC1B-4C1D-8744-00A43F6F4565.jpeg
W Audi wiem dokładnie bo drugi komp zawsze kasuje przy wymianie oleju😉
Dodatkowo będę miał porównanie do poprzedniego interwału bo też robiłem badanie.
 
dlaczego świeci Ci się check w Audi?
 
Adblue złapało jakiś błąd😑. Jutro jadę to ogarnąć.
 
Tak w temacie to zmienialem oleje teraz w obu autach. Ravenole, oba z AR9100, oba z interwałem ok 15 k. W suzuki olej dalej bardzo klarowny, pomiędzy bursztynowym a brązowym, wyczuwalna woń benzyny, mało lepki w palcach.
W Audi ciemny jak smoła, dosłownie czarny ale dalej gesty i na palcach bardzo gruby i tłusty. Tyle mogę powiedzieć po ocenie fizycznej na wzrok, węch, dotyk. Oba oleje lecą jutro do testu to zobaczymy co wyjdzie w analizie
Ropa jest tłusta, benzyna nie, na palcach zawsze będzie różnica, szczególnie w oleju.
Mi raz w dieslu BMW lała pompa CR, ropa szła prosto do oleju. Przejechałem tak 200km autostradą i poza wymyciem silnika od środka, nic złego się nie stało. A tej ropy musiało być znacznie bo nie kapnąłem się wcześniej i upuszczałem oleju myśląc że było go dużo za dużo.
 
Wiem skąd się to bierze😉 ciekaw jestem analizy. Dzisiaj już nadałem paczke z próbkami, jutro będzie ją pewnie miał wlyszkow. Mam nadzieję że do świąt się wyrobią
 
I jedno i drugie mocno degraduje olej w zależnosci od stężenia ale już zawartość ok. 4% potrafi niekiedy ładnie zmienić lepkość oleju.
Niemniej nowoczesne oleje często w swoim składzie mają takie spoecjalne dodatki które mimo dużej zawartości paliwa nie ulegają degradacji lepkościowej !
 
SHELL HELIX ULTRA 5w40 to nowoczesny olej z tymi dodatkami? Bo wg specyfikacji srednia to 40 :D
 
Back
Top