• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Benzyna -skład

Coś podobnego - powyżej 50% benzyny w benzynie 😉😁


dolewanie IPA jest najskuteczniejszą terapią na wodę w baku😎
Takiej, która służy do prac detailingowych, np?
Jakie proporcję?
 
IPA to by mogli dawać osobno w butelce. Ewę tualnie jakieś pastery

Wysłane z mojego M2101K9G przy użyciu Tapatalka
 
Takiej, która służy do prac detailingowych, np?
Chodzi o czysty izopropanol, np. coś w stylu Kontakt IPA Plus od AG TermoPasty, te detailingowe to zazwyczaj roztwory z wodą zdemi.

Dawkowanie 1:1000
 
Są, dlatego napisałem "zazwyczaj". Lepiej takie rzeczy sprostować i polecić coś sprawdzonego, niż żeby ktoś po przeczytaniu tego tematu kupił sobie jakiś 40% cleaner i napierdzielił wody do zbiornika ;).
 
Tylko i wyłącznie „czysty” tj 99,9% i lepszy
Względnie 99%.

IPA to IPA, żadnych cleanerów, rozcieńczalników izopropanowych itp.

Jest bardzo tani jak się dobrze poszuka wiec nie trzeba kupować rozkonfekcjonowanych w małych buteleczkach za ciężka kasę :)

Przyjęło się bezpiecznie dodawać 1:000 ale można więcej pod warunkiem szybkiego wypalenia baku i zalania nowego paliwa.

Alkohole są ciekawe ale powodują korozję jeśli nie dorzucamy innych kondycjonerów.

Bardzo ciekawa właściwość mnie kusi do sprawdzenia ale teoretycznie powinno działać.

Podczas spalania IPA powstaje woda. Dodatkowo wiąże wodę z paliwa wiec w cylindrze po spaleniu powstaje na chwilę woda a właściwie reakcja rodnikowa H* H- - H, HO* H-HO* itp szkoda czasu wymieniać obrazowe przykłady. Rodniki są bardzo reaktywne i agresywne do depozytów w cylindrze. Czytaj - po dolewce powinno być czysto.
Rodniki po prostu mogą łatwo żreć węgiel.

Może nie od razu ale po jakimś litrze przepalonego IPA (strzelam, każdy silnik jest inny i punkt reakcji może zostać przesunięty).

Im więcej IPA w oliwie tym więcej wody w wydechu - to również trzeba mieć na uwadze.

Tak czy inaczej z dna baku warto co jakiś czas pogonić wodę a nawet cięższe frakcje.

Oczywiście LO wzrasta w benzynie :)
 
A dawniej spirytus lali...

Wysłane z mojego 2109119DG przy użyciu Tapatalka
 
Nadal leją i to w rafinerii już 🙃
Etanol ma jedną wadę - nie da rady zrobić go bezwodnego. Wyższe alko - łatwiej utrzymać czyste, bez wody.
 
o ile mniej więcej i w jakiej dawce wzrasta LO? czy przyrost jest liniowy?
 
Ale co daje wzrost liczby oktanowej rownolegle z pomniejszejem kalorycznosci z litra? Lpg tez ma wyzsza liczbe oktanowa, ale kalorycznosc mniensza.
 
@Kaczorek79 owszem. Tak samo jak po ksylenie i toluenie.

Tylko trzeba dużo podlać żeby odczuć - ok 3%. Na pewno skład spalin jest lepszy. Następuje pełniejsze spalanie.
Post automatically merged:

@orzeszpole ciężko oszacować mając na uwadze, że w paliwie mamy już antydetonatory oraz chemicznie podnoszoną liczbę oktanową.
Post automatically merged:

@sprajt2 jak przyspieszysz zapłon to wyciskasz dodatkową moc z tego samego stopnia sprężania i oszczędzasz zawory wylotowe.
 
Ja zaczynam podejrzewać, że te tajemnicze piranie pożerające osady z reklamy paliw BP Active to właśnie IPA.
A tak z innej beczki: skoro IPA należałoby przepalić jak najszybciej, to dlaczego jest składnikiem stabilizatorów paliw?
 
ponieważ sa inne dodatki zapobiegające temu zjawisku dla projektowego stężenia.
Post automatically merged:

W Skodzie MPI mam dodane ok 400 ml na 15 benzyny (tyle jest obecnie w baku).

Spaliny są totalnie bezwonne👍
 
Przyspieszając zapłon oszczędza się gniazda i zawory wydechowe.
 
@sprajt2 jak przyspieszysz zapłon to wyciskasz dodatkową moc z tego samego stopnia sprężania i oszczędzasz zawory wylotowe.
Hmm, moze inaczej, efektywniej wykorzystasz paliwo i jego kalorycznosc, ale nie "wycisniesz dodatkowej mocy". Fizyki nie da sie oszukać.
 
Back
Top