• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Benzyna -skład

Dokladnie, to tylko kwestia przyzwyczajen regionalnych. Tanten rynek i uzytkownicy sa przyzwyczajeni do "tamtych cyfr", a my do naszych.
Dla nas to dziwne, dla nich normalne i na odwrót.
 
Pewnie niedługo nasza liczba oktanowa, wzorem wyznaczników unijnych zniknie z dystrybutorów co wprowadzi pewien chaos. Jak ktoś nie jest przyzwyczajony do nazw to ciężko mu się w pierwszej chwili zorientować, a sama nazwa może być myląca. Najuczciwiej byłoby podawać oprócz LO, E i B (zawartości biokomponentów) podawać kaloryczność paliwa to pewnie paliwa E10 nie schodziłyby wcale.
 
@end mój Jeep, WG z silnikiem 4,7 HO wymagał europejskiego Premium czyli 98 (w przeciwieństwie do 4,7 PowerTech) a stopień sprężania był bodajże 9,7.
Śmiesznie to wygląda w porównaniu do mojego nowego Swifta z CR = 13 a wymagającego 'tylko' 95 :)
 
@wjarzab Może zdecydowały jakieś inne parametry jak podwyższona temperatura pracy silnika.
 
@end może, nie wiem. tak samo było z olejem. wszystkie 4,7 PT mogą latać na 5w30, a HO TYLKO 10w30. taki dziwny , wymagajacy silnik. Ale, nieważne, sprzedany rok temu
 
Back
Top