• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Bizol oil life+ o91

  • Thread starter Deleted member 931
  • Start date
D

Deleted member 931

Gość
IMG_20211006_200249.jpg

Post automatically merged:

Witam, czy ktoś używał i może się podzielić opinią? Dodatek niedrogi w granicach 20 zł. Głównie składa się z molibdenu.
 
Nawet i po 11,49 "cebulionów". Pytanie, co za taką cenę dostajemy? Chciałbym wierzyć, że produkt pełnowartościowy 😉 no ale realia tego świata są jakie są
 
No właśnie używam go w dieslu od ok. 7 tyś. Dodatek pracuje z Lotosem Aurumem 507.00. Niestety czy coś daje to trudno powiedzieć bo silnik chodzi akustycznie cały czas tak samo lub porównywalnie (w granicach błędu). Tak czy siak przy następnej wymianie również go wleję bo zrobiłem zapasy :) Najlepsze w tym jest nie to czy silnik chodzi ciszej czy głośniej ale to że dostał coś gratis, ponad normę - dla polepszenia mojego samopoczucia. Z drugiej strony choćbym napisał że silnik chodzi ciszej, inaczej to i tak by nikt nie uwierzył, że w takiej cenie można cokolwiek dostać wartościowego. Niektórzy nie czują różnicy przy dodaniu dużo droższych dodatków więc coż można pisać o dodatku za kilkanaście złotych. Tak czy siak warto przetestować bo cena niska.
 
Nie wiem jak się to dawkuje ale zakładam, że 5% objętości oleju. Trochę podbije KV100 o ok 0.8. Molibdenu w mieszaninie z olejem będzie tylko ok plus 50ppm, za to jest sporo siarki. Dziękuję ja wysiadam.
 
Właśnie znalazłem informację że poziom siarki jest wysoki w tym dodatku
 
Czy siarka jest bardziej niewskazana niż pożądana zarówno w takim dodatku do oleju czy to w oleju napędowym?
 
Niektórzy tęsknią za siarką, szczególnie widać to we wątku o dodatkach do ON. Ja uważam, że dodając specyfik z taką ilością siarki cofamy się do poprzedniej epoki.
 
Jeśli lejesz do oleju C2,C3 siarkę w takiej ilości to już będzie full saps i szlag trafi normę producenta i ACEA :)
 
Rozumiem że jak dolał bym do full sapsa, to już może być za dużo ;)
 
Last edited by a moderator:
Trzeba by dokładnie policzyć, generalnie wlewając dodatek do oleju zmieniasz skład fizyko-chemiczny, Lepiej już kupić wypasiony gotowy olej niż ma nam wyjśc mieszanina no właśnie, dokładnie jaka?
 
A jeszcze lepiej kupić olej sredniej/dobrej ,jakosci i skracac interwały wymiany.
 
Last edited by a moderator:
Czasem trzeba najpierw kupić, żeby było sprawdzone :p
 
Małe podsumowanie po zalaniu Bizola OIL Life+ (chyba i tak mało kto uwierzy w poniższe ale zanotuję żeby później mieć punkt odniesienia przy następnych pomiarach). Ten sam tekst wrzuciłem do mojego wątku o doborze oleju ale tutaj jest wątek o tym dodatku więc również wklejam.
Sam nie wierzę w co piszę ale pomiary pokazały że dźwięk silnika jest niższy, jest ciszej.
Punktem wyjścia pomiarów był wcześniejszy Texaco (pomiar przy przebiegu ok. 7 tyś, poprzednie lato).
Potem tego lata zalany Lotos (pomiar przy przebiegu ok. 200 km, solo).
Potem wlany Bizol (pomiar przy przebiegu ok. 7 tyś, obecne warunki).
Każda wymiana oleju poprzedzona płukanką postojową (każda inna).
Wszystkie pomiary były robiony po tej samej trasie (ok. 12 km, powiedzmy że "po mieście", przyjazd z pracy, silnik spokojnie łapał temperaturę płynu).
Wszystko robione tym samy telefonem, w tym samym punkcie (chyba nie ma znaczenia jaki to był) i trzema takimi samymi aplikacjami (nie wiem czy coś to wniesie).
Różnica pomiary jest na wszystkich trzech aplikacjach i waha się między 1-2 dB. Tak, tutaj to taką różnicę mi pokazało.
Zaznaczam, że pomiary solo Texaco i Lotosa były "prawie takie same", w granicach błędu bo aplikację lekko przy pomiarze się "wahają", nie podają jednego najniższego pomiaru itd.
Teraz pomiary jest niższy choć chcę zaznaczyć, że na moje ucho silnik pracuje "tak samo", jednak do diesla o dziwo nie mam wyczucia takiego jak do benzyny (to mój pierwszy i chyba ostatni diesel :)).
Oczywiście za jakiś czas powtórzę pomiar, żeby mieć pewność że to nie przypadek.
Następna wymiana będzie znowu na Lotosie i tutaj znowu zrobię pomiar.
Jeśli ktoś testuje ten dodatek to może podzieli się podobnymi pomiarami, fajnie by było poczytać ?
Na koniec nie mniej istotna informacja: tego typu dodatek do oleju zalałem pierwszy raz w życiu, nie forsuje jego super właściwości (bo jakim cudem można w śmiesznej cenie dostać cokolwiek oprócz oleistego płynu), kupiony był dla zwykłej ciekawości bo była fajna cena (i chyba dalej jest promo na all...), nie porównuje do żadnych innych produktów i nie mam profitów ze sprzedaży takich specyfików !
Czy go zaleje ponownie....hm.. nie wiem, bo z analiz (ktoś wrzucił powyżej) wynika, że to raczej mieszanka nie do aut z DPF, FAP. Więc nie wiem czy lejąc go do C3 nie robię mu gorzej ?
Czy w dłuższej perspektywie nie będę zapychał Fapa?
 
Last edited:
Mannol ze swoimi estrami ,chyba że chcesz dodatek z poprzedniej epoki podnoszący lepkość oleju to wybierz Bizol.
 
No to wybieram mannol bardziej interesuje mnie molibden ;)
 
Last edited by a moderator:
Back
Top