• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 530D LCI 360PS

Slusar

Użytkownik
Samochód
Bmw e60
Witam.
Opisze swój temat,od początku miałem oleje 5w40, we wrześniu 2019r. wleciała hybryda od peruna i moc poszła do góry na 360ps 730nm (manual) chciałem wypróbować ravenol RSP 5w30 wiec kupiłem i zalany od montażu hybrydy, póżniej program i wszystko hulało aż do dziś kiedy zaświecił się czujnik o dolaniu oleju po przebiegu 8k, wczoraj sprawdziłem dolot, wycieki blok silnika >>sucho, i zastanawiam się czy, do wysilonego silnika w30 to nie mało ? gdy miałem w40 nie dolewałem od wymiany do wymiany >>10k km. nie kopci przy odpaleniu, nie widze w lusterku przy pełnym bucie, aby dymił. Po prostu, gdy zrobiło się ciepło zaczoł znikać olej przez zimę trzymał normę sprawdzałem co jakiś czas na bagnecie. Chce wrócić na 5w40 i obserwować czy też znika, interesują mnie oleje i nie do końca wiem który wybrać.
Proszę o doświadczonych użytkowników forum o doradzenie dobrego oleju, którzy by sami wlali na moim miejscu. Samochód nie posiada dpf, egr zaślepiony, wyprogramowany, przy robieniu wydechu zamontowany został katalizator sportowy 100CPSI. Czytam i wybrałem 3 oleje, ale nie jestem zdecydowany na jaki, proszę o pomoc.
1>>MEGUIN Super Leichtlauf 5w40
2>>RAVENOL VST 5w40
3>>AMG XTREME VR2 5w40 GTC

Byłem nastawiony na VST, ale czytałem ,że ravenol dobrze wypada na papierze a w praktyce różnie bywa.
Druga sprawa czy mając kata 100CPSI olej z wiekszą ilością siarczanów będzie miał na niego wpływ ???

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam !
 
U mnie również po przejściu na 5w30 zaczął się pobór oleju w tym silniku, dokładnie w m57n2 231km na aluminiowym bloku. Wcześniej lane 5w40 i nie było problemu. Samochód po programie na ok 270-280km, DPF off.
Myślę że full sapps nie będzie miał żadnego negatywnego wpływu katalizator z metalowym wkładem.
Ja u siebie wrócę na 5w40, myślę że Meguin 5w40 będzie najlepszą opcją cena/jakość.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
u mnie wygląda tak, że w "zime" chociaz do zimy było daleko :) nie brał oleju ,ale jak sie pojawiło ciepło zaczęło :)
czyli MEGUIN 5w40 sobie poradzi przy bardziej wysilonym silniku ?
 
Last edited by a moderator:
Olej ten zebral przez lata (od co najmniej 20-stu) dobre opinie. Ale zeby sie przekonac musisz sam przetestowac.
 
Olej ten zebral przez lata (od co najmniej 20-stu) dobre opinie. Ale zeby sie przekonac musisz sam przetestowac.
hmm zastanawiam się ,czy nie lepiej wziąć "mocniejszy" olej niz MEGUIN, czy ja w złe myślenie wchodzę ? ew. chodzi mi po głowie jeszcze M1 FS 0w40 czy on będzie dobry na trasy i przy mocniejszej jeździe względem 5w40 ? chce po prostu dobrą oliwę do silnika
 
Inny silnik, ale żadnego problemu nie widać ani z Ravenolem VST ani z tym że został dodany AR9100:
 
Tańszym wyborem będzie sprawdzony Meguin. Co chcesz osiągnąć dopłacając do Ravenola, czy Extreme?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Tańszym wyborem będzie sprawdzony Meguin. Co chcesz osiągnąć dopłacając do Ravenola, czy Extreme?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Lepsza ochrone silnika? Chociaż ważna jest regularna wymiana, czytałem że MEGUIN jest taki mid spas, z czytania różnych źródeł każdy pisał że najlepiej full spas do brak dpf +silnik bardziej wysilony modami. VST nie sprawdzi sie coś lepiej niz MEGUIN?
 
Last edited:
Gdzie takie bzdury wyczytałeś, że Meguin Super Leichtlauf to mid saps?

Druga kwestia - co by się stało złego, gdybyś zalał olej C3?

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
Gdzieś na forum rzuciło mi sie w oczy, ale wien teraz to ktoś pisał głupoty, co do C3 zapewne nic.
Chodzi mi co ma lepsze parametry vst czy meguin bo kazdy przewaznie poleca vst, ale bede musiał sam sprawdzić te 2 oleje i sie przekonać, który będzie lepszy.
 
Z pewnoscia nie tutaj na forum. To sa dwie rozne formulacje. Pod katem stosunku ceny do jakosci lepiej wypada Meguin.
 
Zrobisz, jak uważasz, ale ja sam jeżdżąc na Meguinie mogę ci go polecić z czystym sumieniem.

Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
 
To nie lepiej wybrać MEGUIN Super Leichtlauf Driver 0w40 niz 5w40 skoro 0w jest rzadszy przy rozruchu a w temp 90 maja taką sama "rzadkość"?
 
0W40 ma bazę PAO 4 cSt, więc aby mieć lepkość w 100 stopniach zbliżoną do wersji 5W40 musi zostać dopakowany wiskozatorem który degraduje się z czasem. Generalnie 5W40 będzie dłużej trzymał wyjściowe parametry.
 
Kiedyś Meguin podawał na kartach stabilność na ścinanie po 30 cyklach lepkość spadła 0,2 cSt. Więc to dobry wynik. Ten 0W-40 nie ma tylko PAO 4 cSt.
 
Back
Top