• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW 530D LCI 360PS

Slusar

Użytkownik
Samochód
Bmw e60
Witam.
Opisze swój temat,od początku miałem oleje 5w40, we wrześniu 2019r. wleciała hybryda od peruna i moc poszła do góry na 360ps 730nm (manual) chciałem wypróbować ravenol RSP 5w30 wiec kupiłem i zalany od montażu hybrydy, póżniej program i wszystko hulało aż do dziś kiedy zaświecił się czujnik o dolaniu oleju po przebiegu 8k, wczoraj sprawdziłem dolot, wycieki blok silnika >>sucho, i zastanawiam się czy, do wysilonego silnika w30 to nie mało ? gdy miałem w40 nie dolewałem od wymiany do wymiany >>10k km. nie kopci przy odpaleniu, nie widze w lusterku przy pełnym bucie, aby dymił. Po prostu, gdy zrobiło się ciepło zaczoł znikać olej przez zimę trzymał normę sprawdzałem co jakiś czas na bagnecie. Chce wrócić na 5w40 i obserwować czy też znika, interesują mnie oleje i nie do końca wiem który wybrać.
Proszę o doświadczonych użytkowników forum o doradzenie dobrego oleju, którzy by sami wlali na moim miejscu. Samochód nie posiada dpf, egr zaślepiony, wyprogramowany, przy robieniu wydechu zamontowany został katalizator sportowy 100CPSI. Czytam i wybrałem 3 oleje, ale nie jestem zdecydowany na jaki, proszę o pomoc.
1>>MEGUIN Super Leichtlauf 5w40
2>>RAVENOL VST 5w40
3>>AMG XTREME VR2 5w40 GTC

Byłem nastawiony na VST, ale czytałem ,że ravenol dobrze wypada na papierze a w praktyce różnie bywa.
Druga sprawa czy mając kata 100CPSI olej z wiekszą ilością siarczanów będzie miał na niego wpływ ???

Dziękuje za pomoc i Pozdrawiam !
 
Witam.
Zbliża się wymiana oleju, obecnie mam zalany Ravenol vst 5w40 i mam pytanie czy zmienić na jakiś inny olej?? Zastanawia mnie np Mobil 1 esp x3 0w40 czy będzie lepszy niż VST ??
Pozdrawiam
 
mam pytanie czy zmienić na jakiś inny olej??
Tak naprawdę to Ty powinieneś nam tą informację podać!
My nie wiemy, jak silnik na nim pracował, jakie było zużycie oleju, jak wygląda UOA oleju (o ile zrobiłeś), itd., itd
Ja CI mogę napisać, żebyś z Ravenola uciekał jak najszybciej, ale wiadomo, że osobiście nie przepadam za tą marką ... ;)
 
Oba będą podobnej jakości. Mobil to inny rodzaj formulacji niż Ravenol, możesz sprawdzić z ciekawości, ale jakościowo to ten sam poziom.
 
Jak chcesz coś nietypowego Meguin Super Leichtlauf 0W-40, Aral SuperTronic 0W-40 lub Mobil 1 FS 0W-40.
 
@Slusar oba będą zapewniać podobny poziom ochrony. Po prostu firmy podchodzą inaczej do formulacji oleju. Inne mieszaniny baz, dodatki i tak dalej.

Spróbuj Mobila jeżeli jesteś go ciekawy, jak ci nie będzie odpowiadał zawsze możesz wrócić do Ravenola.
 
Jeśli Mobil esp x3 0w40 jak ma dopuszczenie do filtra dpf to porównanie go do Mobila FS który nie może być stosowany do dpfa nie będzie coś słabiej chronił silnik? , czy to już nie ma znaczenia?
Którego Mobil wybrać
Esp x3 0w40
FS 0w40?
 
Dość długo miałem M57 zrobiony na prawie 300ps i zalewałem go Ravenolem SSL 0w40. Oczywiście dpf out. Wymieniałem co 10tys km i od wymiany do wymiany nie było potrzeby dolewania.
 
Jeśli Mobil esp x3 0w40 jak ma dopuszczenie do filtra dpf to porównanie go do Mobila FS który nie może być stosowany do dpfa nie będzie coś słabiej chronił silnik? , czy to już nie ma znaczenia?
Którego Mobil wybrać
Esp x3 0w40
FS 0w40?
A DPF jest ?
 
Jak sa normy w bmw LL04 i LL01 to dawniej mowili wszyscy ze lepsza ochronę da olej z normą LL01, czy w przypadku Mobil FS który jest LL01 a Mobil ESP to LL04 też tu tak będzie?? Czy w ochronie to już nie ma znaczenia jak kiedyś? Proszę o wytłumaczenie tej kwestii 😉
 
@Slusar, wymagania "ochronne" dla olejów A3/B4 i C3 są takie same, więc to mit, że nieskopopiołowe oleje słabiej zabezpieczają silnik przed zużyciem.
 
Tak Ci odpowiem, żeby nie odpowiedzieć ;)
Porównanie minimalnych wymagań omawianych norm:
1622987895066.png
 
Widzę, że ciężko z dostępnością jest Mobil 1 ESP x3 0W-40 🤔więc chyba bede musiał iść w coś innego, a jak to jest z tymi popiołami FS ma 1.34 inne dużo mniej, pewnie ma wpływ do dpf, ale jak to wplywa na silnik? Ma to jakieś znaczenie? Lepiej żeby było mniej tych popiołów?
 
Back
Top