BMW e46, 320d, 2005

Trupek

Nowy użytkownik
Samochód
BMW, e46, 320d
Marka samochodu
BMW e46
Data produkcji
2005
Silnik
M47TU
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
Nie
Budżet/ile litrów
250
Jaki olej masz obecnie
PMO Proffesional Motor Oil 5w40
Jakiego oleju wymaga instrukcja
nie wiem
Styl jazdy
Większość w mieście
Cześć,

Auto jeździ głównie po mieście ale raz na dwa miesiące robi trasy łączenie do 1000km. Przebieg to niecałe 330 tys. Z lektury forum celuję w dwa oleje:

1. Amsoil European Car Formula 5w40
2. Meguin Super Leichtlauf 5W-40

Przy tym drugim trochę zastanawia mnie wysoki poziom popiołu siarczanowego, który może wpływać na uszczelnienia.
Chcę też zrobić płukankę, której nigdy to auto nie miało. Do wymiany zostało ok 2000km, jak przeprowadzić ją skutecznie zakładając, że w silniku jest sodoma i gomora ?
 

poziom1989

Moderator
Lokalizacja
Niemcy
Samochód
Mazda 3 MZR 2.3 DISI TURBO
Popiół siarczanowy nie ma nic wspólnego z uszczelnieniami.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Chcę też zrobić płukankę, której nigdy to auto nie miało. Do wymiany zostało ok 2000km, jak przeprowadzić ją skutecznie zakładając, że w silniku jest sodoma i gomora ?
Wlać do oleju płukankę i potrzymać na uruchomionym silniku, powiedzmy 10 minut.
Przy następnej wymianie oleju zwiększyć czas płukania w zależności, jak silnik jest zasyfiony.
Szczegóły podadzą ci bardziej doświadczeni w plukankach forumowicze.
 

Trupek

Nowy użytkownik
Samochód
BMW, e46, 320d
Jeszcze ewentualnie Amsoil Signature 5w40. Jakieś sugestie? Kwestie na które warto zwrócić uwagę w kontekście tego silnika?

Dzięki @SACZI , na ok 2000km przed wymianą wleję też AR 2300.
 

SACZI

Moderator
Samochód
Astra K
Ja bym tutaj szedł w meguina, a nie Amsoila.
Po prostu, Amsoil pasuje mi do współczesnych silników tgdi, a meguin do konstrukcji z lat 2000-ok2010.

No i nie zapominaj o bdb mobil1, Shell i innych z tzw mainstream.
 

jerseyAdmin

Administrator
Samochód
Kia Ceed CD 1.4 T-GDI
AR2300 na 2000 kilometrów to strata pieniędzy. Wlej już do nowego oleju i trzymaj przez 10 tysięcy. I jeżeli będziesz stosował AR2300, to celuj raczej w oleje oparte o HC, a nie w PAO. Archoil 2300 lepiej działa w HC.

Tam jest chyba LL-01 (albo LL-04) wymagane, lepkość 5W-30 jeżeli wierzyć serwisówce. Skąd taka moda na 5W-40 w BMW? Możesz wlać ostatnio badanego na forum Orlena ME XD 5W-30.
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Jersey ma rację . Ar2300 wlej do nowego oleju i niech tam krąży do następnej wymiany. Kup dobra markowa płukankę a nie jakiegoś syfa , a już na pewno nie daj się namówić na naftę .
 

Trupek

Nowy użytkownik
Samochód
BMW, e46, 320d
Do wymiany pozostało już nie dużo, plan jest taki. Zalać teraz coś tańszego, Orlen, Shell albo jakieś inne podobne cudo i wlać AR 2300 na 10 tys km. W trakcie wymiany wlać płukankę na 10-20 minut, oczywiście najbardziej markową na świecie, a już na pewno nie naftę.
Po drodze pojawiło się jednak nowe pytanie, dlaczego 5w30, a nie 5w40? Ten drugi jak do tej pory wszyscy zalecali ( od sprzedawców po ASO), tym bardziej ciekawi mnie jaki jest przeważający argument za 5w30?
 

Wojt

Użytkownik
Samochód
BMW E91 , Toyota Starlet, Lancia Ypsilon
Zasadnicze pytanie , czy Twój silnik jest na prawdę zasyfiony , czy mówisz tak dla tego że olej jest czarny. W dieslu olej zawsze będzie czarny , nawet praktycznie po wymianie , bo taka jest specyfika tych silników. Jeśli masz zamiar przejechać pełny interwał 10 tys km z archoilem to po co masz brać olej po taniosci , bierz od razu ten który wybrałeś. Zasadniczo większość ludzi z tego forum którzy uważam że się znają twierdzą, że ar2300 lepiej działa w nagrzanym oleju , więc dłuższe trasy i letnie temperatury lepiej mu służą , oraz lepsze efekty są na olejach hc . Co do wyboru które są te lepsze to ja się nie znam
 
Top