- Marka samochodu
- BMW E60 530i
- Budżet/ile litrów
- do 450?/7L
- Styl jazdy
- Normalne użytkowanie
- Jazda w górach, z przyczepką i t.p. ciężki warunki
- Jazda torowa (zaznaczać wyłącznie jeżeli samochód użytkowany jest głównie lub wyłącznie do wyścigów)
- Silnik
- M54B30/LPG
- Data produkcji
- 2003
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Nie
- Pobór oleju na 1000 km
- 0.2
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- LL01 / LL04
- Jaki olej masz obecnie
- MOTUL 8100 X-CLEAN GEN2 5W40
Mam auto już ponad rok i zrobiłem już nim ok 35 tys. Od pierwszej wymiany auto raczej znikome ilości brało/gubiło olej.
Z czasem z miski olejowej "uciekało" więcej oleju (właśnie oddałem na wymianę uszczelki miski), odma jest usunięta (opary puszczone przed filtr powietrza) więc ciężko rzetelnie określić spalanie oleju lecz nie były to skrajne ilości. Co wymianę oleju stosowałem płukanki i dolewałem sam jeszcze nafty uniwersalnej. Raz zalany ceratec.
Auto wierząc "książce" serwisowej wymiany miało różnie 7-24 tys km. Olej wcześniejszy nie znany a aktualnie jest świeżo założone LPG.
Dużo robię raczej trasy a czasami w około komina z tzw. zachowaniem gówniarza -> czyt. trakcja off i ogień na tłoki
Auto już kilka razy ciągało przyczepkę i docelowo będzie czasami ciągnąć przyczepkę z motocyklem.
Auto jest bez katalizatora i takie pozostanie ...
Przejrzałem chyba większość tematów z silnikami serii M54 i jeden wniosek (może błędny) wszedł mi do głowy - będę co wymianę może co drugą dodawał 175 ml preparatu AR9100 oraz 70 ml preparatu AR9200
Dołączam zdjęcia góry silnika, pokrywa wewnątrz wyglądała jak pokrywa od vanosa wałka ssącego (prawy wałek na zdjęciu) ale została już umyta.
Proszę o pomoc w typowaniu jak najlepszego oleju oraz prośbę o do edukowanie mojej osoby
PS- Wydaje mi się że olej jaki leję byłby "lepszy" jakbym miał katalizatory a tak to nawet lepiej jak bym lał oleje z aprobatą LL-98 i tak zwany full saps ?
Z czasem z miski olejowej "uciekało" więcej oleju (właśnie oddałem na wymianę uszczelki miski), odma jest usunięta (opary puszczone przed filtr powietrza) więc ciężko rzetelnie określić spalanie oleju lecz nie były to skrajne ilości. Co wymianę oleju stosowałem płukanki i dolewałem sam jeszcze nafty uniwersalnej. Raz zalany ceratec.
Auto wierząc "książce" serwisowej wymiany miało różnie 7-24 tys km. Olej wcześniejszy nie znany a aktualnie jest świeżo założone LPG.
Dużo robię raczej trasy a czasami w około komina z tzw. zachowaniem gówniarza -> czyt. trakcja off i ogień na tłoki
Auto już kilka razy ciągało przyczepkę i docelowo będzie czasami ciągnąć przyczepkę z motocyklem.
Auto jest bez katalizatora i takie pozostanie ...
Przejrzałem chyba większość tematów z silnikami serii M54 i jeden wniosek (może błędny) wszedł mi do głowy - będę co wymianę może co drugą dodawał 175 ml preparatu AR9100 oraz 70 ml preparatu AR9200
Dołączam zdjęcia góry silnika, pokrywa wewnątrz wyglądała jak pokrywa od vanosa wałka ssącego (prawy wałek na zdjęciu) ale została już umyta.
Proszę o pomoc w typowaniu jak najlepszego oleju oraz prośbę o do edukowanie mojej osoby
PS- Wydaje mi się że olej jaki leję byłby "lepszy" jakbym miał katalizatory a tak to nawet lepiej jak bym lał oleje z aprobatą LL-98 i tak zwany full saps ?
Attachments
Last edited: