• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 N53 - test długodystansowy Oilem DR Petrol

Witam,

Garść informacji,

Od 7 lat około lecą dodatki AR do paliwa, na samym początku 6200-eu, krótki epizod z Oilem Hybrogen, 6900-p odkąd weszło, 6400-p max kilka razy (poprzedniego kompletu wtrysków piezo niestety nie uratowało), prawie cała butelka DNA i po trasie kilkuset km parametry na 95 Orlen + DNA w proporcji 1:1000 wygląda super


W sumie na nowych wtryskach non stop leci AR od 5 lat, pomijam drobną awarię, która zbiegła się w czasie ze zwiększoną dawką DNA i mogła być nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności (aczkolwiek raptem 60tys km przejechane na nowych wtryskach)


Wszystkie adaptacje poprawnie utworzone na każdym cylindrze, drobne uwagi do wtryskiwacza nr 1 w trybie średniego obciążenia na ciepłym silniku (ten wtrysk właśnie wymieniony był po ostatniej awarii gdzie skończyłem na lawecie w serwisie) - lekkie lanie, dlaczego? Nie mam pojęcia..

Wtryskiwacz nr 3 lekko leje w trybie uwarstwionym, ale jest to ze sporym zapasem -0.51mg/stk wygląda bardzo dobrze.

Wszystkie wtryski zakodowane od 0 po ostatniej wymianie, dodatkowo usunięte adaptacje długoterminowe dla większości komponentów m.in. sondy, wtryski, vanos, sprawności CO, przepustnica.


Pytanie co z powrotem? Do domu mam raptem 200km, szkoda lać całej butelki DR skoro 200km to będzie spalone z 13-14l paliwa, reszta będzie użyta w mieście na krótkich odcinkach, może wlać pół butelki? Co Ty na to @wlyszkow
 

Attachments

  • IMG_20230108_152949.jpg
    IMG_20230108_152949.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 151
  • IMG_20230108_152941_1.jpg
    IMG_20230108_152941_1.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 161
  • IMG_20230108_152941.jpg
    IMG_20230108_152941.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 141
  • IMG_20230108_152916.jpg
    IMG_20230108_152916.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 146
  • IMG_20230108_152908.jpg
    IMG_20230108_152908.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 126
  • IMG_20230108_152858.jpg
    IMG_20230108_152858.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 201
Zrób test i wrzuć wyniki.
 
Ostatnio tankuje do Toyoty 1,8 Valvematic zamiast Obajtka, Shell vipower 95 we wtorki, żona jeździ i mówi auto nie dusi się przy raptownym przyspieszeniu i dużo lepiej przyspiesza więc może czyści te paliwo, wtryski, zawory, sondy. Wcześniej dodawałem środek czyszczący do paliwa i nie było aż takiej poprawy. Kupiłem nawet Techron ale zaleje dopiero przed wymianą oleju bo ma podobno pea. W Toyocie nie można tak sprawdzić wtrysków programowo jak kolega to robił, może miernikiem sprawdzę sondę jaki ma opór.
 
Co Ty w ogóle za sterowniki i typy wtrysku porównujesz? W mercedesie szwagra nawet olej roślinny działał w baku, wiec byłbym ostrożny.. lalem 98 verva i 95 shell vpower i jedyna różnica to na 98 przyspieszal zapłon. Koncentracja dodatku w takim shell to homeopatia i nie ma co porównywać nawet z dodatkiem lanym osobno
Post automatically merged:

W oilsyn dna pea jest też i przy każdym tankowaniu.. porównanie z jakimkolwiek paliwem premium to totalna bzdura
 
Orlen, były Lotos i Moll a właściwie wszystkie to z Orlenu są oprócz może paru premium na pewno nie Shell vipower 100. A ten 95 to pewnie ma tylko dodatki czyszczące Shella co robią różnice.
 
Napiszę raz jeszcze.. PALIWA PREMIUM POZA ORLEN 98 VERVA nic nie dawało w moim przypadku.. nic się nie działo na plus ani na -.. na bp 95 znacząco obniżał zapłon, natomiast na Orlen 98 przyspieszał (wieksza moc, mam adaptacyjne mapy w ECU)
 
Napiszę raz jeszcze.. PALIWA PREMIUM POZA ORLEN 98 VERVA nic nie dawało w moim przypadku.. nic się nie działo na plus ani na -.. na bp 95 znacząco obniżał zapłon, natomiast na Orlen 98 przyspieszał (wieksza moc, mam adaptacyjne mapy w ECU)
A na Shellu jeździłeś?
 
Tak, pisałem przecież w innym poście w tym temacie, nic szczególnego nie było mierzalne.. odczucia to można sobie wsadzić już pisałem gdzie :).. bo autosugestia potrafi być zgubna.
 
No to u mnie po zakupie auto muł brak mocy, szarpanie na 2 biegu 2000 obr. i gaz do dechy, wymiana świec filtra powietrza nic nie dała, 4 razy środek do czyszczenia wtrysków chwilowa poprawa, zmiana paliwa na Shell vipower 95 inne auto! Czyli na Orlenie gdzie tankowałem zawsze przy domu guwniane paliwo?
 
Czyli wszystkie paliwa premium to ściema. Dają tam minimalna dawkę homeopatyczną czyścika i tyle 😂😂😂także ten ,,premium to było ale 15-20 lat temu " 🙂
 
@szakul, verva ci dawała tak jak daje w mojej Kijance, ale nie dlatego że premium ale dlatego że 98. Jak na 95 ma ci ECU zareagować, skoro liczba oktanowa taka sama? Takie sprawdzanie paliw to jak sprawdzanie czy w du..e bardziej strzyka czy mniej.
 
Jedyna różnica między zwykłym 95 a Vpower 95 to detergent w tym drugim.
 
@szakul Dzięki za ten test, też sądzę, że warto lać takie siuwaksy, mimo, że mam diesla to u mnie też widać i czuć różnicę.
 
Kolejne tysiąc km za mną, już nie ma żadnej poprawy, wręcz minimalne pogorszenie na 3 wtryskiwaczach, do dalszego monitorowania ;-) teraz kluczowe będzie, czy będą utrzymane parametry, czy się będą pogarszać w czasie. Niebawem przejście na 6900-p
 

Attachments

  • IMG_20230311_101112.jpg
    IMG_20230311_101112.jpg
    2,6 MB · Odwiedzin: 54
Back
Top