• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW E90 N53 - test długodystansowy Oilem DR Petrol

Witam,

Garść informacji,

Od 7 lat około lecą dodatki AR do paliwa, na samym początku 6200-eu, krótki epizod z Oilem Hybrogen, 6900-p odkąd weszło, 6400-p max kilka razy (poprzedniego kompletu wtrysków piezo niestety nie uratowało), prawie cała butelka DNA i po trasie kilkuset km parametry na 95 Orlen + DNA w proporcji 1:1000 wygląda super


W sumie na nowych wtryskach non stop leci AR od 5 lat, pomijam drobną awarię, która zbiegła się w czasie ze zwiększoną dawką DNA i mogła być nieszczęśliwym zbiegiem okoliczności (aczkolwiek raptem 60tys km przejechane na nowych wtryskach)


Wszystkie adaptacje poprawnie utworzone na każdym cylindrze, drobne uwagi do wtryskiwacza nr 1 w trybie średniego obciążenia na ciepłym silniku (ten wtrysk właśnie wymieniony był po ostatniej awarii gdzie skończyłem na lawecie w serwisie) - lekkie lanie, dlaczego? Nie mam pojęcia..

Wtryskiwacz nr 3 lekko leje w trybie uwarstwionym, ale jest to ze sporym zapasem -0.51mg/stk wygląda bardzo dobrze.

Wszystkie wtryski zakodowane od 0 po ostatniej wymianie, dodatkowo usunięte adaptacje długoterminowe dla większości komponentów m.in. sondy, wtryski, vanos, sprawności CO, przepustnica.


Pytanie co z powrotem? Do domu mam raptem 200km, szkoda lać całej butelki DR skoro 200km to będzie spalone z 13-14l paliwa, reszta będzie użyta w mieście na krótkich odcinkach, może wlać pół butelki? Co Ty na to @wlyszkow
 

Attachments

  • IMG_20230108_152949.jpg
    IMG_20230108_152949.jpg
    1,9 MB · Odwiedzin: 151
  • IMG_20230108_152941_1.jpg
    IMG_20230108_152941_1.jpg
    3,1 MB · Odwiedzin: 161
  • IMG_20230108_152941.jpg
    IMG_20230108_152941.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 141
  • IMG_20230108_152916.jpg
    IMG_20230108_152916.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 146
  • IMG_20230108_152908.jpg
    IMG_20230108_152908.jpg
    2,9 MB · Odwiedzin: 126
  • IMG_20230108_152858.jpg
    IMG_20230108_152858.jpg
    3 MB · Odwiedzin: 201
@szakul - i to jest merytoryka, której nie za wiele na forum 👏
 
@CICHY dziękuję za miłe słowa.

Kwestia teraz czy lać np połówkę Doktora na drogę powrotną na 40l paliwa czy zostawić go na wiosnę
 
Ja bym lał całość, ale ja to ja. W twojej sytuacji i przy Twoim podejściu chyba najsensowniej jest dać połówkę, ale - faktycznie - to jednak @wlyszkow winien tu być chyba najbardziej kompetentnym arbitrem w rozstrzygnięciu tego dylematu...
Może pomocne (a może nie) byłoby ustalenie, czy w tym mieście chcesz jeździć np. z DNA, czy też na paliwie bez dodatków...
 
Jeśli jest super, to lepiej raczej nie będzie a innych benefitów Petrol Dr bez kamerki albo rozbiórki się nie sprawdzi tutaj. Ja bym trzymał mocarza na czarną godzinę (odpukać) bo się nie zepsuje a Petrol DNA już 1:1000 także swoje potrafi.
 
Reasumując, testu nie porzucam, leci ciągle DNA w dawce 1:1000 w lato przerzucam się na 6900-p max, będzie analiza parametrów na przestrzeni km na obu dodatkach czy cokolwiek się zmienia na plus lub minus
 
Co zauważyłem pomiędzy DNA a 6900-p którego lałem odkąd się pojawił na rynku to fakt, że na DNA nie jestem w stanie zejść na trasie do takich wyników jak na 6900-p, zauważalnie wyższe spalanie jest na DNA zarówno w trasie jak i w mieście.

DNA będzie leciał jesień/zima w celu wygonienia wody z układu paliwowego, natomiast 6900 reszta część roku.

Dziś ściągnę wszystkie parametry z wtryskiwaczy po przejechaniu kolejnych 1000km
 
Czas na aktualizację po kolejnym 1000km, wrzucę zdj z najistotniejszego i najtrudniejszego trybu pracy wtryskiwacza w MSD80 czyli tryb uwarstwiony (3 iniekcje paliwa w trakcie jednego zapłonu) ja osobiście jestem w ciężkim szoku :) praktycznie każdy wtrysk doszedł do niemal fabrycznej wartości odchylenia. Obserwujemy dalej :)

Przypominam sytuację sprzez 1000km - wtrysk nr3 lekko lał w granicach dopuszczalnej normy, po 1000km zmniejszył niemal 3 krotnie korekcję.. wtrysk nr 5 miał minimalnie słabszą atomizację, aktualnie wartość 0.06mg/stk co powoduje, że zbliżył się do czystości fabrycznej, ten wtrysk zmniejszył korekcję niemal 7krotnie!!!

Super @wlyszkow i to jest dla mnie namacalny i realny dowód, że chemia działa, a nie post z *upy na EKG na Facebooku 🙃 :)
 

Attachments

  • IMG_20230204_155652.jpg
    IMG_20230204_155652.jpg
    2,4 MB · Odwiedzin: 109
Last edited:
i to jest dla mnie namacalny i realny dowód, że chemia działa, a nie post z *upy na EKG na Facebooku
O - i o to tu właśnie w tym wszystkim od samego początku chodziło i tak to powinno być realizowane.
Wzorcowe podejście Panie Kolego - niezależnie od "wyniku dla dodatku".
Pozdrav

Normalnie aż się samo z siebie prosi o wstawkę typu "dziękuję w imieniu służby" 😎
 
@szakul Ile wyższe spalanie masz w mieście i w trasie stosując Oilsyn DNA Petrol niż na PB 95 bez dodatków?
 
@magic27 wiesz co pękła już cała butelka, więc mogę z pełną świadomością napisać że na pewno około litra (wiadomo warunki są zmienne) aczkolwiek na trasie jestem w stanie jadąc tą samą drogą gdzie jeszcze nigdy nie było korka, a trasa jest zawsze płynna i jadę na tempomacie uzyskać te same warunki (poza temp i ciśnieniem atmosferycznym 🤣) no ale koło litra jest na pewno tu i tu.

Na 6900-p max byłem w stanie schodzić niżej ze spalaniem, aczkolwiek nie obniżenie spalania jest moim celem przy tego typu dodatkach ;-)
 
@szakul No ja ostatnio pare baków na DNA zjeździłem i byłem w trasie na mazury 450 km. I według komputera średnie spalanie miałem 6.2 L a wedlug dystrybutora 6.8 L. Zawsze 0.1 max w trasie przekłamywał komputer i spalanie było niższe. Może coś jest ,że na DNA więcej pali auto 🙂
 
Mam wrażenie, że temp spalin też jest o 20-30 stopni wyższa niż na benzynie solo, ale to i przy 6900-p max jest również zauważalne, taka moja teoria - zapewne jest to spowodowane lepszym i dokładniejszym procesem spalania, ale to tylko moja teoria ;-) na pewno na DNA rura jeszcze wolniej się pokrywa sadzą niż na 6900-p
 
Czyli coś się faktycznie dzieje i nawet sprzęt pokazuje zmiany w pracy. Lux info.
 
@STREAM-HD to najbardziej skomplikowany silnik i sterownik jaki wypuściło BMW, ma to swoje plusy i minusy, choc z perspektywy zwykłego i nie do końca świadomego użytkownika same minusy 🙈 natomiast dla mnie to świetne źródło wiedzy na temat jak dany komponent wpływa na działanie całego pojazdu. Nawet przy 98 paliwie solo można wyłapać mnóstwo niuansów obserwując parametry ;-)
 
Ale też najbardziej chyba awaryjny i utrzymanie układu paliwa i spalin w należytym stanie to taki średniej klasy cud. W całego okresu posiadania to tylko pamiętam noce i kilometry przejechane z Inpą/Istą na kolanach.
 
@Kaban zaraz leci 9 rok jak go mam, te samochody cierpią tylko i wyłącznie na syndrom poprzedniego właściciela, a 99 procent problemów zaczyna się od niesprawnego układu nox :)
 
Kolejne info prosto z laboratorium 🙊🙃


Po przejechanej całej butelce na Oilsyn DNA, rezystancje na 4 sondach lambda (2 regulacyjne i 2 kontrolne) spadła do 256ohm, co jest wartością niemal fabryczną (na dwóch było po 512) to świadczy o fajnym czyszczeniu elementów pomiarowych sondy :) super!!!
 
Super test, brawo! To mnie tylko utwierdza w przekonaniu, że warto lać te dodatki. I walić, że kosztują! W każdym aucie już mam butelkę Petrol DNA a w moto flaszka 6900 P. Dzięki za rzetelny test.
 
Ciekawe czy paliwa premium nie dokonały by tego samego?
 
Back
Top