• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 N47 Sport Line 137 tys km

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Witam

Prosiłbym o pomoc w doborze oleju do mojego samochodu który posiadam od roku, wcześniej zbytnio nie zwracałem uwagi na jakoś oleju nie mniej jednak w tej chwili chciałbym aby moje obecne auto było w jak najlepszej kondycji.
Przed zakupem auto było serwisowane więc wymiany oleju co 30tys km (zakupione przy 113tys km)
Po zakupie wlałem Motula x-clean 5w30, po 8tys km zmieniłem rozrząd i kupiłem amsoil ecf 5w30, i na święta jak bylem w Polsce po 12 tys km zmieniłem na shell AML 5w30.
Ogólnie kultura pracy silnika nie powala, co do wyboru oleju przeczytałem sporo opinie że do tego silnika również pasują oleje 5w40, i tutaj prosiłbym o jakieś wyjaśnienie w czym jest różnica w 5w30 oraz 5w40 (pomijam fakt że są to różne lepkości)
Oraz poradę co będzie najlepsze dla mojego samochodu.
 
Wiesz co, jesteśmy w podobnej sytuacji i u mnie też pracuje AM-L, ale wydaje mi się, że nie warto dopłacać za napis "Professional" bo inne oleje Shella oferują w zasadzie to samo. Więc u mnie przy następnej wymianie wlatuje Shell ECT C2/C3 z dodatkiem Archoil 9100 lub Eurol Synthence FS 0W30. Eurol nie posiada aprobaty BMW ale nie wiem czy jest sens się tym przejmować, sam olej w sobie ma ok. 40% baz PAO, ma świetne parametry, a analizy zużyciowe na naszych silnikach wypadają doskonale. Nawet masz dwie analizy u nas na forum.
 
No tak tylko jest jeszcze pytanie czy można w jakiś sposób poprawić kulturę pracy i mieć bardzo dobra ochronę silnika i podzespołów np. poprzez przejścia na 5w40?
 
Jeżeli eksploatujesz w mieście to dzięki SAE 40 będziesz miał większy bufor na rozrzedzenie paliwem. Z drugiej strony nie wiem jak Tobie, ale mi 5W30 rozgrzewa się w mieście do 80 stopni dopiero po 20km, więc przy 5W40 będzie jeszcze gorzej. Więc przez większą ilość czasu będziesz jechał i gęstszym i niedogrzanym olejem. Lepiej lać SAE 30 i wymieniać częściej.
 
gęstszym
a co to jest "gęsty" olej?
przy 5W40 będzie jeszcze gorzej.
a jak wlejesz 5W40 z parametrami zbliżonymi do W30 na starcie, to jaki będzie olej po 2-3 tysiącach przebiegu?

@bcdrm sugerowałbym 0W30 C3, jeśli manual dopuszcza i trzymać się interwałów 8-10 tysięcy. Texaco i Shell to moi faworyci w tym wypadku. Jazda po mieście to cięższe warunki eksploatacji dla oleju, jak i jednostki napędowej. Olej 0W sprawi, że turbodoładowany silnik przy porannym rozruchu szybciej otrzyma olej w newralgicznych miejscach, przez współczynnik CCS, oraz szybciej osiągnie temperaturę roboczą, aby mógł w pełni chronić silnik.
 
@Zielony34 gęsty to znaczy że w niskiej temperaturze będzie miał wyższą lepkość - chyba dość zrozumiały skrót myślowy.
Na drugie pytanie nikt nie zna odpowiedzi, bo nie wiemy w jakim stopniu samochód podlewa paliwem i jaki jest dokładnie tryb eksploatacji.
 
gęsty to znaczy że w niskiej temperaturze będzie miał wyższą lepkość - chyba dość zrozumiały skrót myślowy.

takie skróty myślowe to się stosuje pod filmami pewnego "testera" gdzie nikt nie ma pojęcia o oleju. Tutaj używamy prawidłowych zwrotów.

jaki jest dokładnie tryb eksploatacji.

tryb eksploatacji jest taki, że samochód jeździ w mieście. Pewne jest to, że olej musi osiągnąć jak najszybciej temperaturę roboczą.
 
Dla mnie jest różnica czy auto pokonuje 2 razy dziennie po 20km w korkach czy jest używane w trybie 20x dziennie zapalanie i gaszenie na odcinkach 1-2km. Jeżeli wrzucasz to do jednego worka to ok :)
 
Codziennie autem dojeżdżam do pracy 2x4km i jakoś 5-6x miesiącu po około 80km do tego 4x w roku trasa 1300km.
Pozatym jak coś wypadnie to do sklepu po jakieś zakupy.
 
Raczej w korku nie zdąży się jechać, no właśnie jest wiele podzielonych opinii i ciezko znaleźć złoty środek
 
Ja zostaję przy moich propozycjach. Oba oleje które podałem znajdują się w górnym zakresie SAE 30 więc jakiś bufor na rozrzedzenie paliwem jest. Jeżeli będziesz zmieniał olej co 10k to nie widzę powodu do obaw.
 
Masz na myśli Shella oraz eurol?
Post automatically merged:

A jeszcze pytanie w jakim więc przypadku było by rozsądnym zastosować oleje 5w40 ?
 
Dotyczy to każdego, bez wyjątków
Dokładnie. Nie wiem, do czego pijesz, ale jesli do tego, że lubię napisać W30, 0W, to raczej nie stawiał bym tego na równi z takimi kwiatkami, jakie można tu znaleźć w stylu "gęsty", czy "woda" określające lepkości.

Jeżeli wrzucasz to do jednego worka to ok
zacytuj mi proszę, gdzie wrzuciłem do jednego worka.

A jeszcze pytanie w jakim więc przypadku było by rozsądnym zastosować oleje 5w40 ?

gdybyś pokonywał troszkę większe dystanse. Myślę, że 5W40 krzywdy silnikowi nie zrobi, ale uważam, że w Twoim przypadku ważniejsze jest dobranie oleju, który jak najszybciej, jak już pisałem, osiągnie temperaturę roboczą. Dla mnie dojeżdżanie Dieslem 2x4km do pracy to średnio trafiony pomysł, tym bardziej, że masz DPFa. Silnik będziesz miał wiecznie niedogrzany, to nie jest dobre, szczególnie w przypadku jednostki wysokoprężnej. Tutaj uważam, że będzie problem w przypadku każdego oleju.

Jaki zakres lepkości podaje książka?
 
@bcdrm co ile wypala się DPF?
 
Różnie w zależności od jazdy przedział jest od 300-800km, sprawdzam sobie zawsze aplikacja OBD2 i staram się wypalać za każdym razem do końca poprzez dłuższą jazdę.
Post automatically merged:

No a co z łańcuchem rozrządu w przypadku 0w30 nie spowoduje nadmiernego zużycia?
 
Back
Top