• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 N47 Sport Line 137 tys km

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Witam

Prosiłbym o pomoc w doborze oleju do mojego samochodu który posiadam od roku, wcześniej zbytnio nie zwracałem uwagi na jakoś oleju nie mniej jednak w tej chwili chciałbym aby moje obecne auto było w jak najlepszej kondycji.
Przed zakupem auto było serwisowane więc wymiany oleju co 30tys km (zakupione przy 113tys km)
Po zakupie wlałem Motula x-clean 5w30, po 8tys km zmieniłem rozrząd i kupiłem amsoil ecf 5w30, i na święta jak bylem w Polsce po 12 tys km zmieniłem na shell AML 5w30.
Ogólnie kultura pracy silnika nie powala, co do wyboru oleju przeczytałem sporo opinie że do tego silnika również pasują oleje 5w40, i tutaj prosiłbym o jakieś wyjaśnienie w czym jest różnica w 5w30 oraz 5w40 (pomijam fakt że są to różne lepkości)
Oraz poradę co będzie najlepsze dla mojego samochodu.
 
Zadałem to pytanie ponieważ krąży wiele opinii że dla tego silnika i jego niezbyt wytrzymałego łańcucha rozrządu lepsze będą większe lepkości oleju ?
 
raczej niskie CCS aby szybko napełnił napinacz
 
nie zawsze, zdarzają się oleje 5wxx z praktycznie identycznym a może i lepszym CCS - zależy od bazy i pakietu dodatków
 
Pakiet dodatkow nie wpływa na ten parametr.
Post automatically merged:

Poprzez dodanie PPD możemy mieć wpływ na temperaturę płynięcia.
 
Napinacz ma na lepkości 0W30 działać tak samo, jak na 5W40, bo producent zaprojektował go do takiego oleju. Łańcuch natomiast nie ma tu nic do rzeczy.

Napinacz przy takiej jeździe to najmniejszy problem.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
Oprócz propozycji oleju od lantara?
Ktoś coś może polecić w zakładanym budżecie?
Pytanie również które oleje SAE30 będą w gornej granicy swojej specyfikacji?
 
Amsoil AFL 5W-40 - to tak na granicy budżetu, możesz mieć problem żeby się w 250 złotych zmieścić ale warto poszukać, bo generalnie dużo lepiej już nie będzie.

Podobnie na granicy będzie też dobre Yacco Lube DE 0W-30 i Neste Pro+ 5W-30.

Z tańszych i sensownych: Castrol Edge 5W-30 C3, Eneos Premium Ultra 0W-30, Yacco VX1703 FAP 5W-30.
 
Texaco Havoline Pro Ds M 5w30 ( lepkość w 100st - 12,1 , CCS- 5071, NOACK 6,9 ok 120pln za 5l)
Fuchs Titan GTI Pro C3 5w30
 
Yacco i Neste to fajne propozycje. Skłaniałbym się w stronę Yacco 0W30

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
No coś wybiorę w chwili obecnej mam Shella aml 3 tys km więc dopiero za jakieś 2/3 MSC wymienię wczesniej, chce również przepłukać silnik olejem fanfaro 5w30 i po jakichś 200km zlać go i zalać olej docelowy.
 
Szkoda oleju na płukanie przez 200km. Jeżeli już tak chcesz, to kup Xado Vitaflush i przejedź z tą płukanką ze 100-150 kilometrów. albo po prostu zastosuj dobrą płukankę przy samej wymianie - da więcej niż przejażdżka na czystym oleju.
 
Chce wlać do obecnego oleju płukankę 15 minutowa, później zlać olej z płukanka zalać świeży fanfaro pojeździć na nim kilkaset km i zalać docelowy olej nie wiem czy dobrze robię ale sam olej w sobie również ma wiele dodatków myjących itp
 
To juz lepiej wlac swiezy olej, pojezdzic jakis czas, nastepnie kupic np. Archoil 2820, mozesz swobodnie zostawic przez godzine w silniku, od czasu do czasu zwiekszajac obroty do ok. 1500 obr/min.
 
Płukankę posiadam z archoil, również pytanie czy jest sens wlewać ar9100 i czy można to dolać do każdego rodzaju oleju ?
Post automatically merged:

Lepiej wlać płukankę do świeżego oleju ?
Post automatically merged:

Jeszcze mam pytanie czy do tego oleju fanfaro 5w30 zgodnego z normą BMW ll04 mogę dolać 200ml świeżego shella aml tej samej lepkości ?
Posiadam bańkę 5l oleju fanfaro a do układu wchodzi 5,2l
 
Płukankę posiadam z archoil, również pytanie czy jest sens wlewać ar9100 i czy można to dolać do każdego rodzaju oleju ?
Post automatically merged:

Lepiej wlać płukankę do świeżego oleju ?
Post automatically merged:

Jeszcze mam pytanie czy do tego oleju fanfaro 5w30 zgodnego z normą BMW ll04 mogę dolać 200ml świeżego shella aml tej samej lepkości ?
Posiadam bańkę 5l oleju fanfaro a do układu wchodzi 5,2l
Płukankę lejesz do starego oleju przed spuszczeniem. Potrzymaj ja z pół godziny jak chcesz dokładniej układ przepłukać. Nie kombinuj z wylewaniem jakiegoś oleju na ileś tam kilometrów, bo to bez sensu. Takie operacje robi się w radykalnych przypadkach, jak płuczesz ropą, czy naftą, czego nie zalecam.

Jak masz układ 5.2 i wlejesz 5, to i tak na bagnecie będzie połowa, czyli spoko.

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
 
@bcdrm jeśli układ ma pojemność 5,2 litra to będę bardzo zdziwiony jeśli uda Ci się zalać pełną piatkę i nie przelać go. W magistrali olejowej zawsze trochę oleju zostanie. W moim aucie wchodzi podobno 4 litry, a nigdy nie udało mi się wlać więcej jak 3,5-3,6.
 
To by się zgadzało bo gdy wymianiam olej do poziomu max oprócz 5,2l wlewam jeszcze 200ml oleju.
Czyli jak pomieszam te oleje to nie będą się że sobą gryźć?
A co jest lepsze wlać płukankę do starego oleju czy może do tego którym chce przepłukać silnik ?
 
Back
Top