• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F30 N47 Sport Line 137 tys km

bcdrm

Użytkownik
Samochód
BMW F30 320d Sport Line
Witam

Prosiłbym o pomoc w doborze oleju do mojego samochodu który posiadam od roku, wcześniej zbytnio nie zwracałem uwagi na jakoś oleju nie mniej jednak w tej chwili chciałbym aby moje obecne auto było w jak najlepszej kondycji.
Przed zakupem auto było serwisowane więc wymiany oleju co 30tys km (zakupione przy 113tys km)
Po zakupie wlałem Motula x-clean 5w30, po 8tys km zmieniłem rozrząd i kupiłem amsoil ecf 5w30, i na święta jak bylem w Polsce po 12 tys km zmieniłem na shell AML 5w30.
Ogólnie kultura pracy silnika nie powala, co do wyboru oleju przeczytałem sporo opinie że do tego silnika również pasują oleje 5w40, i tutaj prosiłbym o jakieś wyjaśnienie w czym jest różnica w 5w30 oraz 5w40 (pomijam fakt że są to różne lepkości)
Oraz poradę co będzie najlepsze dla mojego samochodu.
 
Chce to zrobic tak jak zaleca producent płukanki czyli wlać do rozgrzanego silnika 20-30 min lekko podwyższając obroty.
 
Do nowego nie ma sensu....Ewentualnie jak chcesz pojezdzic na tym jakis czas i ostatecznie przeplukac.
 
To by się zgadzało bo gdy wymianiam olej do poziomu max oprócz 5,2l wlewam jeszcze 200ml oleju.
Czyli jak pomieszam te oleje to nie będą się że sobą gryźć?
to po co chcesz dolewać, skoro sam twierdzisz, że jednak wystarczy?

A co jest lepsze wlać płukankę do starego oleju czy może do tego którym chce przepłukać silnik ?
wszystko Ci napisałem wyżej.

No to mam na myśli pojeździć i przepłukać.
Nie ma sensu moim zdaniem. Weź wlej do starego oleju płukankę, a ten ewentualnie możesz sobie zalać na jakieś max 500km i zlej to wymieniając filtr za każdym razem.
 
Czasami takie krotkie jezdzenie na innym przejsciowym tanszym oleju ma jak najbardziej sens, w szczegolnosci przygotuje caly uklad skuteczniej, konczac z plukanka. Nowy olej bedzie jeszcze bardziej odciazony.
 
Trochę odświeżę temat a zarazem MMA pytanie odnośnie MEGUIN MEGOL NEW GENERATION 5W30 ktoś miał styczność z olejem??
mam możliwość kupna w dobrej cenie na terenie Szwecji
 
Meguin od poczatku blendowal oleje dla nich, lecz w 2006 roku Liqui Moly stala sie posiadaczem 100% udzialow Meguin.
 
Mam jeszcze jednego kandydata,
Total quartz ineo mc3 5w-30 co o nim sądzicie porównując do Mobil ESP 5w30 lub Shella którego mam obecnie zalanego ?
 
Wrzućcie jakieś ciekawe 5w40 C3 bo nie wiem co już wlewać może być z ll04 lub bez ?
Chciałbym żeby miał dość niski NOAC. < 8%
Niska temperatura płynięcia żeby można było bezpiecznie pojeździć zimą mam zamiar trochę przeciągać interwał I dolać ar9200
 
Takie cuda to tylko w Erze. C3 pozwala na 13 więc większość olejów będzie oscylować dookoła. Raczej nie masz co liczyć na mniejszy niż 10 w popularnych olejach. Inna sprawa, że większość producentów nie podaje tego parametru.

Jak chcesz niski NOACK z 5W-40 to zostają ci cuda za wysoki hajs i z nikłą dostępnością. Redline 5W-40 Euro-Series powinno mieć niski. Ew 5W-30 i Lotos 504/507. Ma Noack 9.1 wg naszego badania.
 
Z tego co kojarzę eurol miał koło 9? Chyba że zmienili teraz recepturę bo dostał nowe aprobaty.
Ten Redline za drogi i za prestiżowy dla mojego BMW 😂
 
Jak bierzesz pod uwagę lepkośc 5W30 to popatrz na Eurola Syntence 5W30 ma noack 5,9 !!! Do tego ma super wynik shear stability więc jak szukasz stabilnego oleju na dłuższy interwał to ten Eurol te dwa dość kluczowe w tym kontekście parametry ma genialne a nie kosztuje worka kasy.
 
Myślę tylko nad lekką 5w40 na chwilę obecną , zastanawiałem się nad eurolem fluence ale to grubas trochę jest, do tego doszły słuchy że mogli coś grzebać w składzie.
Pewnie będę zmuszony kupić coś standardowego bo dużego wyboru nie ma.
 
@bcdrm

RAVENOL REP SAE 5W‑30 USVO (PAO), aprobaty/specyfiakcje: BMW Longlife-04, MB-Aprobata 226.5, 229.51,229.52, GM dexos2™ (Licencja nr D20584HI081).

Lepkość w 100st: 12.2cst
NOACK: 6.2

Raczej ciężko będzie znaleźć coś z niższym noack.
 
Back
Top