• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW F34 335d N57Z

GR_BKP

Użytkownik
Cześć
Potrzebuję porady w doborze oleju - pacjent BMW 335d (F34). Znikomy przebieg, bo 81kkm, ale wymiany oleju zgodnie z producentem co 30kkm...
Myślę czym zalać silnik po zakupie.... Shell? Olej BMW TwinPowerTurbo (cenowo to samo co Shell AM-L, jeśli tylko litrowe opakowania są)?
Jest jakaś znacząca różnica między 5W30 Shell Ultra Professional AM-L (on jest tylko w litrowych opakowaniach?) a Shell Helix Ultra ECT?

A może 5w40 Eurol Fluence z AR9100? A może coś innego?
Strona Eurola zaleca Elance?
https://eurol.com/pl/produkty/eurol-elance-5w-30/

Auto latem musi pociągnąć przyczepę kempingową, więc nie wiem czy w ogóle nie powinienem (śmy ;) ) się skupić na 5W40?
 
Cześć
od tego zapytania dwa razy zmieniłem na Shella (AM-L 5W30).
W międzyczasie moc wzrosła pod 400KM i myślę o zmianie na 0W40. DPF nadal na swoim miejscu.
Podpowiecie coś? Na indeks 0 przed W się nie upieram, ale tak sobie myślę, że zimą nie zaszkodzi, a teraz częściej krótkie odcinki robię po mieście niż przejazd autostradą.
Cenowo okolice Mobila ESP X3. Ravenol RUP za drogi. Wolę częściej zmienić olej na świeży.
 
Jeżeli to tylko program, to możesz zostać przy takim oleju jaki masz. Nad zmianami lepkości to się myśli po fizycznej ingerencji w silnik, inaczej nie ma sensu.

Ja bym został przy tym co masz teraz.
 
Tak, tylko rogram. Wiosną jeszcze tylko intercooler wymienię na wydajniejszy, ale to też żadna ingerencja. Tuner sugerował przejście na 5W40, do tego latem ciągnę za sobą przyczepę kempingową, więc pomyślałem, że to dobry pomysł w sumie, choć być może nie powinienem tego ze sobą łączyć?
 
Podpowiedzcie proszę czy dostałem z zamówienia 3 różne oleje, 2 różne, czy to tylko butelki się różnią??
Jeśli w innym wątku powinienem zapytać, to prośba o pokierowanie.
Dzięki!
 

Attachments

  • 20211215_220813.jpg
    20211215_220813.jpg
    2,5 MB · Odwiedzin: 130
  • 20211215_220830.jpg
    20211215_220830.jpg
    2,8 MB · Odwiedzin: 133
No trochę się załamałem po otworzeniu paczki, ale może ktoś jest w stanie racjonalnie to ocenić...
Najchętniej to dla zasady bym odesłał, ale w poniedziałek auto do mechanika mam umówione.
Jestem w kropce, więc potrzebuję podpowiedzi kogoś, kto się na tym zna, co z tym zrobić... zalewać czy odsyłać...
 
@GR_BKP, oleje różnią się datą produkcji oraz spełnianą przez nie normą. Ale nie będzie to miało wpływu na smarowanie silnika. Do 4/5 lat olej w zamkniętym opakowaniu może być spokojnie używany. Tak więc gdybyś kupował na zapas to bym nie polecił, ale do użycia na teraz bezproblemowo bym użył. Myślę, ze sklep wyprzedaje stare zapasy i dodali nowe opakowanie 1l, bo innego już nie mieli.
 
Użyję tego oleju, nie chce mi się już bawić w odsyłanie (choć dla zasady powinienem to zrobić, zwłaszcza, że sklep odpowiedział mniej więcej tak - nie wiem, pewnie to tylko etykieta, takie mam, sprawdź sobie czy Ci pasuje, jak nie to odeślij), bo okres świąteczny i już są obsuwy w terminach dostaw. Nie chcę też zmieniać terminu serwisu.

To co mnie wybiło, to to, że jeden nie ma w nazwie X3, a wszystkie różnią się od siebie normami\aprobatami, więc martwiłem się, że oleje się jednak od siebie różnią\zmieniły się. Ale uspokoiliście mnie ;)
 
Użyj, będzie dobrze. Ten bez X3 to wg. Mnie ten sam olej ale ma starą etykietę. Normy ma te same (C3, 229.51, fiat z końcówką S2)
 
Back
Top