• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

bonderez

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E81 116i N43
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
250pln / 5L
Styl jazdy
Silnik
N43
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
<100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-01 LL-04
Jaki olej masz obecnie
Amsoil 5W40 european car formula (Full saps)
Czołem,
Niedługo wymiana oleju, a co za tym proszę o poradę z wymienionych poniżej. Silnik N43, aktualnie zalany Amsoil 5w40 full saps LL-01, czujnik NOX padnięty więc mieszanka tylko jednowarstwowa, dlatego też się zastanawiam nad przejściem na LL-04 mid saps. Co o tym myślicie?

Millers Trident 5w40 lub C3 5w40 LL-04
Millers XF c3 5w40
Ravenol 5w40 VST lub VMO w zależności czy wybiore LL-01 / LL-04
wrocić do Amsoil 5w40 (też jest wersja LL04 lub 01)

Co polecacie? Oczywiście full-synthetic gr IV
 
Last edited:
N43 i n53 zajmuję się tymi silnikami na co dzień. Oleje ll04 raczej, załatw sobie NOXEM bo mieszanka homogeniczna w dłuższej perspektywie dla tych silników jest zabojcza
 
Niejasno napisałem. Chodzi mi o olej syntetyczny z przewagą PAO. Te silniki pracują w dość wysokiej temperaturze, stąd decyzja o PAO względem termostabilności.
 
Gr. IV charakteryzuje sie nieco lepsza stabilnoscia termooksydacyjna, lecz dla mieszaniny nie ma to duzego znaczenia. Tak czy owak ta baza jest kiepska bez odpowiedniego mixu AOs.
 
Silnik nie jest jakoś mocno wyżyłowany, auta nie katujesz na torze, więc nie ma znaczenia czy będzie domieszka PAO czy nie - każdy olej, przy normalnym użytkowaniu, da sobie tutaj radę
 
Gr. IV charakteryzuje sie nieco lepsza stabilnoscia termooksydacyjna, lecz dla mieszaniny nie ma to duzego znaczenia. Tak czy owak ta baza jest kiepska bez odpowiedniego mixu AOs
Mówiąc o mieszance, przede wszystkim chodzi mi o zawartość związków SAPS przy niewypalającym się katalizatorze.


Silnik nie jest jakoś mocno wyżyłowany, auta nie katujesz na torze, więc nie ma znaczenia czy będzie domieszka PAO czy nie - każdy olej, przy normalnym użytkowaniu, da sobie tutaj radę
Niestety z tym silniczkiem (122km) często korzysta się z obrotów powyżej 3.5k w codziennej jeździe. Więc nawet nie katując na torze po dupie trochę dostaje :)


@szakul możemy na priv w sprawie Noxem?

Swoją drogą, co byście polecili?
 
@bonderez nawet takie Yubase 4 cSt zachowuje sie w wysokich temp. "reologicznie" lepiej od gr. IV. Ale PAO warto miec w oleju zimowym.

Poziom SAPS, a mieszanina olejow bazowych to dwie rozne rzeczy.
 
@bonderez zapraszam :) ja osobiście w n53 leje od niedawna Shell Helix Ultra 5w40, fajnie unowocześniony pakiet, choć te silniki nie cierpią nadmiernie na LSPI, ale na samo w sobie spalanie stukowe już są podatne w związku ze słabszym paliwem, dość mocno dociśnięty zapłon jest, na żyletki właściwie.

Znam te sterowniki na wylot, zajmuje się nimi pół zawodowo ;-)
Post automatically merged:

Klucz w tych silnikach to CZESTA wymiana oleju, niestety szybko odkłada się lakier, właśnie z racji wysokich temperatur
 
Niestety z tym silniczkiem (122km) często korzysta się z obrotów powyżej 3.5k w codziennej jeździe. Więc nawet nie katując na torze po dupie trochę dostaje :)
Nie przesadzaj my. Ja mam 1.6 98km w kombi i aby to jechało to wysokie obroty to konieczność. Ostatnio robiłem trasę 2x200km z czego 2x170 to ekspresówka i przy 140km/h mam ok 4.5tys obrotów i zwykły lotos daje radę .
 
Nie przesadzaj my. Ja mam 1.6 98km w kombi i aby to jechało to wysokie obroty to konieczność. Ostatnio robiłem trasę 2x200km z czego 2x170 to ekspresówka i przy 140km/h mam ok 4.5tys obrotów i zwykły lotos daje radę .
Twój silnik w Mitsubishi nigdy nie zagrzał oleju tak, jak silniki N43 jadąc spokojnie po bułki do sklepu. To istny piekarnik, a olej zaraz po wymianie wygląda, jak w innych motorach po 10 kkm.
 
Zgoda, ale to nie kwestia tego że jezdzi z prędkością 3,5tys obrotów bo jak pisałeś nawet przy jeździe po bułki temperatura tam wzrasta.
Jadąc szybciej masz też lepsze chłodzenie. Zgodzę się że te silniki wymagają lepszego oleju, Kiedyś chyba polecałeś do tego motoru mobila 0w40 fs, czy dobrze pamiętam?
 
A przy sprawnym nox co to zmieni?.. ll01 jest normalnie dopuszczalne w tych silnikach, a Shell ma fajną i odświeżona recepturę
 
Ale ten katalizator tak nie działa jak Ty myślisz 🙃🙃🙃 więc obalam za wczasu Twoją teorię zanim utrwalisz sobie te bzdury :)
Post automatically merged:

Ps: a powiem więcej, jesteś w błędzie, bo w trybie jednorodnym nie generują się tlenki azotu :)... Także w obu podpunktach Twoje rozumienie jest błędne.
 
Back
Top