• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

bonderez

Nowy użytkownik
Samochód
BMW E81 116i N43
Marka samochodu
BMW
Budżet/ile litrów
250pln / 5L
Styl jazdy
Silnik
N43
Data produkcji
2008
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Pobór oleju na 1000 km
<100ml
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL-01 LL-04
Jaki olej masz obecnie
Amsoil 5W40 european car formula (Full saps)
Czołem,
Niedługo wymiana oleju, a co za tym proszę o poradę z wymienionych poniżej. Silnik N43, aktualnie zalany Amsoil 5w40 full saps LL-01, czujnik NOX padnięty więc mieszanka tylko jednowarstwowa, dlatego też się zastanawiam nad przejściem na LL-04 mid saps. Co o tym myślicie?

Millers Trident 5w40 lub C3 5w40 LL-04
Millers XF c3 5w40
Ravenol 5w40 VST lub VMO w zależności czy wybiore LL-01 / LL-04
wrocić do Amsoil 5w40 (też jest wersja LL04 lub 01)

Co polecacie? Oczywiście full-synthetic gr IV
 
Last edited:
Może spróbuj Arala Supertronic 0W40. Olej jest na bazach PAO i do tego jest mid saps. Do niedawna miał aprobatę LL04. Teraz już nie ale nie przejmowałbym się tym. Zobacz sobie jego analizę. Cena też jest do przyjęcia.
 
@szakul czy mógłbyś rozwinąć myśl o słabym paliwie i dociśniętym zapłonie? Chodzi o przesunięcie momentu zapłonu?
Benzyna 98 może w tym jakoś pomóc? Ostatnio mam zagwozdkę jaką kombinację tankować. Niedawno zakupiłem Oilsyn petrol dna, ale podobnie jak kolega w innym wątku mam wątpliwości czy nie robi więcej szkody niż pożytku..
 
Te silniki powinny jeździć na 95/98 inaczej występuje ryzyko spalania detonacyjnego, szczególnie w warunkach podwyższonej temperatury.

Oilsyn dna jest ok :)
 
Back
Top