• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW N47 OLEJ Z NORMĄ LL04 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Marka samochodu
bmw
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
N47 2.0Xdrive
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
shell Am-l 5w30
Kierując się sugestią z oil-club.de chciałbym przy następnej wymianie zastosować olej 5W40 z normą bmw ll04.
Proszę o polecenie takich olei. Do tej pory udało mi się znaleźć:
  1. Millers Oils XF Premium C3 5W40​

  2. Motul X-clean C3 5W40​

  3. Valvoline Synpower MST 5W40 C3​

  4. Neste Pro C3 5W-40​

  5. Fuchs Titan GT1 5W40 XTL​

 
Solution
Zresztą OT się zaczyna, zaraz moderacja zacznie ksyceć. Jeżeli kolega chce 5W-40 to zostaje taki doradzić.

Z tej listy najsensowniesze wg mnie jest Neste - firma robi i same bazy olejowe i oleje więc mają spore doświadczenie. Prawdę mówiąc dalej bym nie szukał i lał Neste.

Fuchs też może być ciekawym wyborem, firma z niebagatelnym doświadczeniem w tworzeniu środków smarnych.
Argumentują, że lepkość ta jest lepsza dla łańcucha rozrządu. Istnieje większa tolerancja dla lepkości po rozrzedzeniu oleju paliwem przy jeżdżie na krótkich trasach. Zalecają nawet olej do ciężarówek ravenol NDT.
 
Odnośnie ewentualnego rozrzedzenia z paliwem zgoda... Reszta? Nie mam pojęcia skąd oni to biorą, pewnie intuicyjnie.
 
Twierdzą że to właśnie obniżona przez paliwo lepkość jest przyczyną przyspieszonego zużycia łańcucha rozrządu.
 
Twierdzić można wiele... Trzeba to potwierdzić np. badaniami. Są odpowiednie testy pod kątem zużycia łańcucha rozrządu. Tam również zakorzeniło się kilka mitów, które są do dziś powtarzane.
 
Wolę się opierać na oficjalnych badaniach niż na interpretacji na chłopski rozum itp. 🤦‍♂️ w jaki sposób chcesz potwierdzić mniejsze zużycie łańcucha? Będziesz sam rozbierać silnik i weryfikować zużycie?
 
Jakieś tam wnioski ze statystyki awarii można wyciągnąć jeżeli ktoś takie prowadził. Więc badanie silnika nie jest konieczne.

Inna sprawa że jakoś wątpię żeby ktokolwiek takie badania zrobił i raczej to chłopski rozum, jak lanie 10W-60 do japońskich wozów.
 
Ludzie opisują, że po zmianie z xW-30 na 5W-40 wyraźnie mniej słychać "szuranie" łańcucha i potrafią te silniki wykręcić ponad 300tyś na oryginalnym rozrządzie. Natomiast na 5W30 i trybie LL potrafią pękać przy 150tyś. Te opinie piszę zarówno użytkownicy jak i ludzie prowadzący warsztaty w DE. Tych poglądów najwięcej jest na oil-club.de. na oil-club.ru nie ma takich ocen dotyczących tej kwestii.
 
A te 5W-40 to też LL czy może bardziej pomogła zmiana interwału niż lepkości?
 
Zresztą OT się zaczyna, zaraz moderacja zacznie ksyceć. Jeżeli kolega chce 5W-40 to zostaje taki doradzić.

Z tej listy najsensowniesze wg mnie jest Neste - firma robi i same bazy olejowe i oleje więc mają spore doświadczenie. Prawdę mówiąc dalej bym nie szukał i lał Neste.

Fuchs też może być ciekawym wyborem, firma z niebagatelnym doświadczeniem w tworzeniu środków smarnych.
 
Solution
Ta lista nie jest ostateczna. Jeżeli znacie jakieś oleje godne polecenia 5W40 z LL04 do 200zl za 5 litrów to bardzo proszę.
 
Lotos Aurum C3 5w40 + AR9100. Rozsądna cena i bardzo dobry poziom ochrony.
 
Może spróbuj 0w-40:
Aral Supertronic 0w-40 (kilka aut również BMW z forum śmiga na tym oleju, ale znikło LL-04 z opakowania) LUB
Mobil X3 0w-40. Oba przebadane na forum, oba z dużą ilością PAO
 
Nie lubię poprawiać inżynierów, projektantów. Po coś tę normę stworzyli. Już taki ze mnie prostak. Poza tym są na rynku oleje z tą normą, wiec nie ma potrzeby wymyślać koła na nowo.
 
Ale Twój pojazd pochodzi z 2010 roku...były poprawki w BMW LL-04 od 2018 roku np. pod kątem lepszej kontroli depozytów. Dlatego wiele olejów utraciły tą aprobatę co nie oznacza, że np. Aral SuperTronic 0W-40 nie przejdzie pomyślnie nowych testów. Twoje podejście nie jest do końca adekwatne.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top