• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW N47 OLEJ Z NORMĄ LL04 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Marka samochodu
bmw
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
N47 2.0Xdrive
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
shell Am-l 5w30
Kierując się sugestią z oil-club.de chciałbym przy następnej wymianie zastosować olej 5W40 z normą bmw ll04.
Proszę o polecenie takich olei. Do tej pory udało mi się znaleźć:
  1. Millers Oils XF Premium C3 5W40​

  2. Motul X-clean C3 5W40​

  3. Valvoline Synpower MST 5W40 C3​

  4. Neste Pro C3 5W-40​

  5. Fuchs Titan GT1 5W40 XTL​

 
Solution
Zresztą OT się zaczyna, zaraz moderacja zacznie ksyceć. Jeżeli kolega chce 5W-40 to zostaje taki doradzić.

Z tej listy najsensowniesze wg mnie jest Neste - firma robi i same bazy olejowe i oleje więc mają spore doświadczenie. Prawdę mówiąc dalej bym nie szukał i lał Neste.

Fuchs też może być ciekawym wyborem, firma z niebagatelnym doświadczeniem w tworzeniu środków smarnych.
Tak. Nie chodzi mi o gwarancję. Mam raczej na myśli to co sam pisałeś wcześniej. Że twierdzić można dużo, liczą się badania laboratoryjne. Norma daję mi spokój ducha, że leje coś zatwierdzonego przez producenta silnika i na pewno mu nie zaszkodzę. Nie ma normy, więc nie ma badań, testów itp. Są tylko twierdzenia i zapewnienia użytkowników.
Skoro olej spełniał, ale już nie spełnia to możemy się tylko domyślać, ale nikt oprócz producenta nie ma pewności. Więc jak najbardziej jestem konsekwentny w swoim wyborze.
 
Last edited:
Powtórzę: Twój pojazd pochodzi z roku 2010, jaka wtedy obowiązywała?

Ale podkreślam, że można obejść zalecenia producenta, ale trzeba wiedzieć kiedy itp. Opierając się o zbliżone testy lub nawet te same dla danej normy, ale to trzeba każdy przypadek indywidualnie weryfikować. W szczególności jak pojazd nie jest na gwarancji. Mam nadzieję, że wyraziłem się jasno.
 
Wtedy obowiązywała norma LL04. I taką proszę żeby spełniała zaproponowana oliwa. Żyjemy tu i teraz. Teraz też ma spełniać LL04. Tylko tyle. Ja tak podchodzę do tematu. Wcześniej olej spełniał. Teraz nie spełnia bo się zmieniła norma. Tylko czy przy okazji też nie zmieniła się receptura oleju i teraz nie spełnia ani tej wcześniejszej ani teraźniejszej. Ja tego nie wiem.
 
Ja tylko grzecznie proszę. Wybrzydza to dziecko w restauracji. Olej może przewyższać, jeżeli spełnia minimalne wymagania potwierdzone normą. I tak też niektórzy producenci opisują. Olej spełnia normę jednocześnie ją przewyższając.

@bobwoj dalej nie rozumiesz
I vice versa.
 
@bobwoj
Skoro chcesz coś co ma oficjalny papier na LL04 to ja wybrałbym Valvoline Synpower MST C3 5w40, można kupić z pewnego źródła na dużym portalu a poza tym cena za 5L nie zabija. Lepiej kupić coś tańszego i częściej zmieniać niż wydawać pieniądze na drogi olej i potem przeciągać interwały, bo szkoda.
 
@bobwoj tylko, że w Twoim rozumowaniu nie ma logiki, tylko chęć zakupu oleju z oficjalną aprobatą, która w Twoim przypadku nie odgrywa już dużej roli. A oleje, które utraciły tą aprobatę < 2018 rok możesz w dalszym ciągu z powodzeniem stosować.
 
Nie kombinujcie, tylko doradźcie OP olej o jaki prosi, a nie jaki się wam podoba. Skoro chce olej z aprobatą, to o co chodzi?
 
Ja mogę dorzucić od siebie PMO 5w40 C3.
Myślę że ciekawa propozycja
Używałem w 3.0d i byłem zadowolony, sam zastanawiam się nad powrotem do tego oleju.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
 
Można, ale kolega jasno się wyraził że chce z aprobatą.

Ja do listy dorzucę ostatnio przeze mnie bardzo lubianego Castrola: Magnatec 5W-40 C3. Ravenol chyba ma jeszcze coś w ofercie, VMO 5W-40 ale nie jestem pewien czy łapie się w budżecie.
 
Magnatec 5w40 C3 też dobra opcja, tym bardziej że można go kupić w lepszej cenie niż Valvo i to z oficjalnego sklepu tam gdzie wcześniej pisałem.
 
Dziękuje Panowie. Najbardziej podoba mi się na papierze Neste. Chyba najlepszy stosunek jakości do ceny z tych wymienionych.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
 
@bobwoj jeśli masz instrukcję to tam też jest wpisane, że jeśli nie masz pod ręką LL-04 to możesz zastosować C3. A C3 spełniają wszystkie wymienione oleje w tym wątku. Ja nie szukam już LL-04 a mam młodszy samochód i dużo bardziej wysilony silnik oznaczony M50d.
 
Można, ale kolega jasno się wyraził że chce z aprobatą.

Ja do listy dorzucę ostatnio przeze mnie bardzo lubianego Castrola: Magnatec 5W-40 C3. Ravenol chyba ma jeszcze coś w ofercie, VMO 5W-40 ale nie jestem pewien czy łapie się w budżecie.
Miałem VMO w ostatnią zimę, przy -20 bardzo ładna praca silnika od startu, kosztował jakieś 160zl ale teraz podrożał widze.
 
@bobwoj jeśli masz instrukcję to tam też jest wpisane, że jeśli nie masz pod ręką LL-04 to możesz zastosować C3. A C3 spełniają wszystkie wymienione oleje w tym wątku. Ja nie szukam już LL-04 a mam młodszy samochód i dużo bardziej wysilony silnik oznaczony M50d.

Zgadza się, ale ja "pod ręką" mam oleje z LL04, więc nie muszę stosować z C3. :)
jerseyAdmin nakierował mnie na właściwe tory. Ten Neste niczym nie ustępuję pozostałym propozycjom, zachowując jednocześnie aprobatę.

Taki mały off topic, jak admin zechce niech wykasuje.
U niektórych zauważyłem pewną niekonsekwencję. Z jednej strony piszecie, że nie powinno się porównywać olei na podstawie danych papierowych, ponieważ nikt nie ma możliwości laboratoryjnych oprócz producentów, żeby móc stwierdzić, czy coś jest złe, dobre, czy lepsze, czy się nadaję, czy nie. Z drugiej strony bez badań i profesjonalnych testów autorytatywnie poleca się oliwy bez oficjalnych aprobat producenta uważając, że własna wiedza wystarczy a aprobaty są niekonieczne. Trochę taka moralność Kalego.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top