• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW N47 OLEJ Z NORMĄ LL04 5W40

Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.

bobwoj

Użytkownik
Samochód
BMW E84 18xD, BMW F25 2.0xD
Marka samochodu
bmw
Budżet/ile litrów
5
Styl jazdy
Silnik
N47 2.0Xdrive
Data produkcji
2010
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
LL04
Jaki olej masz obecnie
shell Am-l 5w30
Kierując się sugestią z oil-club.de chciałbym przy następnej wymianie zastosować olej 5W40 z normą bmw ll04.
Proszę o polecenie takich olei. Do tej pory udało mi się znaleźć:
  1. Millers Oils XF Premium C3 5W40​

  2. Motul X-clean C3 5W40​

  3. Valvoline Synpower MST 5W40 C3​

  4. Neste Pro C3 5W-40​

  5. Fuchs Titan GT1 5W40 XTL​

 
Solution
Zresztą OT się zaczyna, zaraz moderacja zacznie ksyceć. Jeżeli kolega chce 5W-40 to zostaje taki doradzić.

Z tej listy najsensowniesze wg mnie jest Neste - firma robi i same bazy olejowe i oleje więc mają spore doświadczenie. Prawdę mówiąc dalej bym nie szukał i lał Neste.

Fuchs też może być ciekawym wyborem, firma z niebagatelnym doświadczeniem w tworzeniu środków smarnych.
Jeszcze odnośnie instrukcji obsługi, akurat mam pod ręką od drugiego mojego auta F25. Tam jest napisane, cyt: " Jeżeli odpowiednie oleje nie byłyby dostępne wówczas można dolać maks. 1 litr oleju silnikowego wyszczególnionego w poniższej specyfikacji, silnik diesla ACEA C3"

@SACZI tak apropos, jeEli chcesz się kurczowo trzymać normy i olejów ll04, to powinieneś jeździć na oem BMW twin power 5w30 ll04

Oleje OEM są tylko rekomendowane, tak jak paliwa Shell obecnie. Natomiast aprobata jest wymagana. Ot taka różnica :).
Ostatnio byłem na serwisie olejowym w Premium Arena i przywiozłem własny olej, sprawdzili tylko czy ma aprobatę i jak ma to alles klar :)
 
Last edited:
@bobwoj, spoko, ja cię nie namawiam do czegokolwiek 😁
Sam jeżdżę na oleju z deklaracja spełnienia normy bez oficjalnej aprobaty.
Mało tego, olej rozlewany w ASO też nie ma oficjalnej aprobaty!
Więc jak ktoś mądry powiedział, te aprobaty to tak z grubsza, opłata za umieszczenie loga producenta na butelce z olejem...
 
Zwał jak zwał...
I tak za wszystko płaci konsument końcowy.
A same aprobaty nie czynią olej lepszym, tylko gwarantują minimalnie wymagane parametry i ich utrzymanie.
Nie znaczy to, że nie można zrobić oleju "lepiej".
Z drugiej strony, brak aprobaty, tylko deklaracja producenta, to pole, może nie do nadużyć, ale do dowolności.
 
@SACZI
Pełna zgoda, dobrze jeżeli choć producent oliwy deklaruję, że spełnia aprobatę lub ją przewyższa. Natomiast dla mnie stosowanie oliwy bez chociażby takiej deklaracji producenta jest co najmniej nieodpowiedzialne, ale to tylko moje zdanie. Więc wystarczy opis na oliwie, że spełnia lub przwyższa LL04, plus do tego duży, uznany producent i wówczas jest ok.

@Michalos12
to jak wiesz jaki olej stosować to po co nas pytasz jaki olej masz zalac?, jeździsz do aso to tam ci wleją olej odpowiedni

To że wiem nie oznacza, że nie mogę zapytać. W przeciwieństwie do nie których nie uważam siebie za alfę i omegę, lubię się dokształcać i potrafię przyznać się do błędu pod wpływem naukowo udowodnionych argumentów. Z autem o które pytam nie jeżdżę do aso. Forum jest dla wszystkich i dla tych co jeżdżą do aso i dla tych co nie.
 
Pytanie raczej czy @bobwoj ufa poradom z tego forum. Wiem, że wchodzę na grząski grunt i robię OT ale polecam uważne przeczytanie regulaminu forum BMW tym który są aktywni na jednym i drugim forum, zanim będzie się mieć czy miało uwagi do oilclub ;)

20. Administrator i Moderatorzy zawsze mają rację.
21. Za nie stosowanie się do niniejszego Regulaminu, możesz otrzymać ostrzeżenie. Za 5 ostrzeżeń otrzymasz automatycznie bana.
 
Ufasz np. AMG Extreme?
Ja nie. Napisałem wcześniej, że deklaracja dużego i uznanego producenta.

@soszo
20. Administrator i Moderatorzy zawsze mają rację.
21. Za nie stosowanie się do niniejszego Regulaminu, możesz otrzymać ostrzeżenie. Za 5 ostrzeżeń otrzymasz automatycznie bana.

W pełni to akceptuje.
 
Pełna zgoda, dobrze jeżeli choć producent oliwy deklaruję, że spełnia aprobatę lub ją przewyższa.
Wiesz, że to się opiera na takim samym zaufaniu, jak to tutaj? Polecają Ci ludzie dobre alternatywy, oleje C3, bo to jest wymaganie normy LL-04, a Ty argumentujesz, że chcesz, żeby Ci byle jaki producent tylko naobiecywał. No, ale jak się dobrze naobiecuje, to i dawać nie trzeba, a kasa producentowi będzie się zgadzać... ;)

Jeśli nie masz do nas zaufania - jedziesz do hurtowni\sklepu i mówisz, że chcesz zapłacić marżę za znaczek na butelce i Pan\Pani chętnie Ci sprzeda odpowiedni produkt, na którym odpowiednio zarobi.

To jest tak samo, jak niektórzy upierają się przy normie RN0700\0710. Jestem nieodpowiedzialny, bo w ogóle nie zwracam na to uwagi i kieruję się tylko A3/B4, czyli tym, co kryje się pod normą RN... ;) ;) ;)

Masz prawo się upierać, ale musisz zrozumieć, że w przeciwieństwie do Ciebie, jednak wiemy, co kryje się pod danymi normami i wiemy, kiedy warto się tej normy ściśle trzymać, a kiedy można sobie odpuścić.
 
@Zielony34
żeby Ci byle jaki producent tylko naobiecywał.

Napisałem wyraźnie że deklaracja dużego I uznanego producenta, a nie byle jakiego. Poza tym ludzie na forum mogą pisać prawie wszystko bez większej odpowiedzialności. Uznany producent takiego komfortu nie ma :)
 
Poza tym ludzie na forum mogą pisać prawie wszystko bez większej odpowiedzialności
Więc cały Twój temat mija się z celem. Wiesz lepiej, wiesz co chcesz mieć na opakowaniu, jedź do sklepu, albo ASO.
 
@bobwoj, przekreślasz dobre oleje bo nie maja aktualnie LL04, a kiedys mialy przyklad to wspomniany aral. Analoniczna sytuacja ma mieście w przypadku normy LL01 którą stracil np shell 0w40 a która można powiedziec pokrywa sie z MB229.5 którą to mial i ma nadal, stalo sie tak odkad oleje oem bmw produkuje shell. Co nie oznacza ze nie mozna wlac shell 0w40 do silnika ktory potrzebuje np LL01, czy 98
 
Last edited by a moderator:
Temat zamykam, wasze kłótnie nie mają nic wspólnego z tematem i pytaniem autora.
 
Status
Zamknięty, nie można już odpowiadać.
Back
Top