• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

BMW x3 e83 3.0i

Navi

Użytkownik
Samochód
x3
Marka samochodu
BMW x3 e83
Budżet/ile litrów
6.2l do 300zł
Styl jazdy
Silnik
M54b30
Data produkcji
2004r. 175tys przebiegu
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Nie
Jakiego oleju wymaga instrukcja
A3/B4 BMW LL-01 bądź BMW ll-98, 0w30,0w40,5w30,5w40
Jaki olej masz obecnie
bmw twinpower turbo 5w30 ll-01 + Steelshield
Proszę o polecenie czegoś dla mnie. Auto posiada instalację LPG. Samochód w ASO do 155tys. był zalewany Castrolem 5w30 ( wymiana co 30tys). Samochód z Włoch. Chciałbym zalać 0w40 bądź 5w50 ze względu na LPG (zamontowane przy przebiegu 165tys.) - zdaję się na was.
Skrzynia automatyczna gm 5l40 - lepiej zostać przy texaco Dexron III ? czy dołożyć i wlać dexron VI ?
Samochód spala znikome ilości oleju - około 0.3 litra na 10tys km. Pozdrawiam i proszę o pomoc.
 
Last edited:
Bo żeby tutaj miskę zrzucić to muszę targać całe zawieszenie przód
o cholera, no to nieciekawie. Piszę, bo na pewno przy takim stanie góry coś się na dole odłożyło.

Co do uszczelniaczy zaworowych, nie będę ruszał bo nie znam innego m54 który by spalał tak małe ilości oleju jak ten
może to i racja, bo faktycznie spalanie jest znikome. Pisałem profilaktycznie, bo wiesz, jak już mamy coś na wierzchu, to warto raz zmienić dla świętego spokoju i mieć z głowy.

Zdecydowałem się na meguin 0w40 i płukankę LM jak już wyczyszczę pokrywę i etc.
bardzo dobry zestaw. Lepiej wybrać nie mogłeś. Do czasu czyszczenia, możesz sobie śmiało latać na olejach, które podałem wyżej, jak Gulf, Texaco, Total, czy Lotos 5W40. W razie wątpliwości, czy pytań - pisz.
 
@Navi Zostaw głowicę w spokoju, montaż/demontaż ponad 30 rbh, wiem, bo robiłem. Moje M54 było zasyfione gruzem pod pokrywą zaworów, samym płukaniem doprowadziełem do białości. Poszukaj zdjęć mojej M54, wrzucałem latem, jest też opis płukania.
 
Dziękuje wszystkim za rady. Prosił bym jeszcze radę odnośnie środka do czyszczenia mechanicznego jak ściągnę czapkę - co użyć ?
tak czy tak będzie ściągnięta bo chce Vanosa zrobić
 
Jeśli chodzi o płukanie, to najlepszą robotę robi moim zdaniem IT Flushing Oil z Millers Oils
 
@Zielony34 OK, to na pewno pomoże, ale raz, że to potrwa, dwa, że potrzebuje jeździć jakieś dystanse, a nie 2x8km dziennie. Szybciej i dokładniej będzie to wyczyścić mechanicznie. Zresztą decyzja należy do autora.
 
Zrobię tak że kupię chyba tego archoila dystansowego bądź odpowiednik, postaram się na tym przejechać z 2000-3000 km. Następnie przy robotach z silnikiem zaleje płukankę ta na wolne obroty ( wypadało by wcześniej spuscic olej z Archoilem i zalać jakiś najtańszy?) i ściągnę pokrywę która wyczyszczę. Sprawa jest taka że pod pokrywą tego za bardzo jak bezpiecznie ( mechanicznie) nie ma jak dokładnie wyczyścić (tak mi się wydaje) dlaczego liczę na chemię.
 
Zrobię tak że kupię chyba tego archoila dystansowego bądź odpowiednik, postaram się na tym przejechać z 2000-3000 km
to nie ma sensu wlewać. To się leje na dłuższy interwał. Jak masz i tak zamiar pchać się do silnika, to szkoda tracić teraz kasę. Chemia warsztatowa, mycie wałków, miski, krzywek i dopiero wtedy dobór oleju.

Poza tym, nic nie zmienisz, jak trasy bedą 2xpo 8km.
 
@Navi przy Archoil 2300, aby wykorzystac w pelni potencjal tej plukanki, jak juz @Zielony34 dwukrotnie podkreslil, musza byc wyzsze temp. wiec wieksze trasy wskazane, po za tym za krotki interwal, przy oleju PAO nalezy go wydluzyc. Ewentualnie jakis HC, nastepnie przejechac caly interwal, solidnie wyczyscic silnik. Wtedy przejsc na olej PAO.
 
Jeżeli to są krótkie odcinki to BG109 albo AR2820 trzymana pod 1h na początek, potem olej i zmieniać częściej.
Rozumiem. Olej bmw który mam teraz to na pewno HC. Co do grzania autka, taka ciekawostka, przy temperaturze 0, - 1 gaz żonie odpala się 500 metrów od domu,(ustawiony na 30 stopni) tak że silniczek bardzo szybko się grzeje w porównaniu do mniejszych które miałem. Z silnikiem i Chemia zrobię tak jak mówicie. Jeszcze raz dziękuję
 
Olej bmw który mam teraz to na pewno HC
nie ma w tym nic strasznego.

Co do grzania autka, taka ciekawostka, przy temperaturze 0, - 1 gaz żonie odpala się 500 metrów od domu,(ustawiony na 30 stopni)
tak Ci powiedzieli, czy widziałeś na wiązce serwisowej? Bo u mnie się kiedyś okazało, że przełączał się w temperaturze 25 stopni, dopiero po konsultacji z moim gazownikiem, przestawiliśmy na 40. I jeszcze jedna rzecz - temperatura wody, to NIE jest temperatura silnika. Silnik masz przy takiej jeździe wiecznie niedogrzany.
 
Wiem o tym. Ale i tak się szybko grzeje. A co do ustawień gazu to sam jeździłem to kalibrować więc widziałem na programie że jest 30 ustawione. Co do temp oleju, przy robotach z silnikiem założę czujnik temp oleju bo w 3.0 tam przy filtrze jest wejście na to. A HC się nie boję, po prostu odpowiadałem że mam bo zalecaliście na takim jazdę w celu czyszczenia
 
Chłopy, co do silnika mam już jasność. Pomoże ktoś w doborze oleju do skrzyni biegów ? zastanawiam się czy kupić ten tańszy który był lany fabrycznie (Texaco texamatic Dexron III 320zł za 20l) czy wlać coś standardowego typu Dexron VI ? podsyłam linki do instrukcji skrzyni oraz procedury wymiany oleju którą chciałbym wykonać. Proszę o rady jeśli ktoś coś wie + czy płukać taka skrzynie ?
http://pro-ht.mbnet.fi/Kuvat/automaattilaatikko/5L40E.pdf - instrukcja skrzyni ( moja to bmowska as390r wdł. gm to 5l40e)
https://samnaprawiam.com/poradniki-1322-e46-wymiana-oleju-w-asb-fotki-diy-a5s390r.html - procedura wymiany
 
A ja polece płukanke Oilem ReleaseTech Power Flush (to ta z tbn 30+) to dopiero robi robotę :D
 
@Navi Co do skrzyni, to instrukcją się nie sugeruj. W BMW trzeba zajrzeć od spodu na nalepkę na skrzyni, bo żąglowali olejami, jak się dało. Ta sama skrzynia w tych samych rocznikach może mieć czerwony atf i np żółty 75w80.
 
Panowie, bryka w tamtym tygodniu skończyła 18 lat i trzeba coś zakupić dla niej, fajnego.
w silniku był meguin 0w40 a3, nie mogę narzekać za bardzo bo auto ładnie na nim paliło, aczkolwiek mimo iż mam świadomość że Pao lubi znikać na początku to na 9400 przebiegu za dużo go chlapło ... (2.4l) w tej chwili w silniku shell HU a3 5w30 ( obecnie 5600 dolałem 400ml). Chce wymienić tak jak po zakupie, oprócz silnikowego resztę oliw - Podam co siedzi w silniku i podam swoje opcję, proszę o ewentualne propozycje na podmiankę do dyskusji! płukanka standardowo ar2820 +-1h

- silnik HU a3 5w30+ ar9200v2, myślę spróbować 0w30 tutaj fuchs 0w30 a3 +ar9200v2 bądź ceraonanizator
- skrzynia gm 5l40e jest hipospec dex III , myśle o Petro-Canada dex VI + ar9100 ( olej wypycham przez chłodniczkę więc wychodzi jakieś 95 % z układu tak że nawet nie płukam jej.
- mosty tył przód jest hipospec 75w90, myśle o shell spirax 75w90 + ar9100
- wspomaganie elf dex III, myślę również zalać Petro-Canada dex VI + ar9100
- Skrzynka rozdzielcza napedów ATC Jest Ravenol DTF-1 , tu nie mam pomysłu na co wymienić i chyba zostanę przy nim.
 
Dlaczego w silniku nie zostawić Shella 5w30 A3, skoro tak mało go bierze i się sprawdza? To bardzo dobry olej, zwłaszcza, że M54 ma konstrukcyjnie 23 lata. Pozostałych olejów nie zmieniałeś czasem rok temu?
 
@Kaczorek79 zgadza się. Wpadła Kasa lewa + te urodzinki autka które naprawdę jest wdzięczne wystarczą mi. Auto od 2 miesięcy non stop Targa przyczepy po 1-2 tony ( buduje dom). W skrzyni na pewno chcę wymienić bo mi nawet to zalecił macher który robił aktualizacje sterowników, reszta to moje widzimisię i przy okazji.
 
To zostań przy tym Shellu i zmień sobie olej w skrzyni + w rozdzielczej. Te dyfry zostaw w spokoju, kasę wydaj na coś innego do auta, bo nie ma potrzeby tam co roku nowego lać.
 
Back
Top