- Marka samochodu
- BMW F25
- Budżet/ile litrów
- 400PLN 6,5L
- Silnik
- 3.0D N57 258KM (oryginalna moc)
- Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
- Tak
- Jakiego oleju wymaga instrukcja
- 0w30 0w40 5w40 lub 5w30 LL04 taka kolejność w instrukcji
Witam
Proszę o doradzenie na jaki olej wymienić dotychczasowy LM TT 4200 5W30 (polecany przez znajomego). Samochód już drugi raz zalewam tym olejem (interwały po około 10 tyś) i nie do końca podoba mi się praca silnika. Po osiągnięciu nominalnej temperatury słyszę wyraźnie przy delikatnym dodawaniu gazu szelest czasami nawet mocniejszą przygrywkę hydro popychaczy. Jak silnik jest zimny to takiego efektu nie potrafię wywołać, grzechotka zaczyna się w momencie całkowitego rozgrzania silnika.
Zastanawiam się czy 5W40 może uspokoić trochę przysłowiowe bociany z drugiej jednak strony pokonuję krótkie odcinki 15-20 km w dodatku po mieście, czasami raz na 2 miesiące jakaś dłuższa trasa. W silniku w ogóle nie ubywa oleju nie zaobserwowałem też jakiegoś wzrostu
Osobiście myślę biorąc pod uwagę ww problem o:
1. RAVENOL VMP SAE 5W-30
2. RAVENOL REP SAE 5W-30
3. RAVENOL RUP SAE 5W-40
Pierwsze dwa to dalej 5W30 na bazie PAO nie HC jak LM i może lepiej się dogadają z moim silnikiem. Trzecia pozycja to już 5W40 i tu nie ukrywam, że mam dylemat czy przechodzić na inną lepkość co jak niektórzy sugerują może pomóc trochę w uciszeniu.
Proszę o doradzenie na jaki olej wymienić dotychczasowy LM TT 4200 5W30 (polecany przez znajomego). Samochód już drugi raz zalewam tym olejem (interwały po około 10 tyś) i nie do końca podoba mi się praca silnika. Po osiągnięciu nominalnej temperatury słyszę wyraźnie przy delikatnym dodawaniu gazu szelest czasami nawet mocniejszą przygrywkę hydro popychaczy. Jak silnik jest zimny to takiego efektu nie potrafię wywołać, grzechotka zaczyna się w momencie całkowitego rozgrzania silnika.
Zastanawiam się czy 5W40 może uspokoić trochę przysłowiowe bociany z drugiej jednak strony pokonuję krótkie odcinki 15-20 km w dodatku po mieście, czasami raz na 2 miesiące jakaś dłuższa trasa. W silniku w ogóle nie ubywa oleju nie zaobserwowałem też jakiegoś wzrostu
Osobiście myślę biorąc pod uwagę ww problem o:
1. RAVENOL VMP SAE 5W-30
2. RAVENOL REP SAE 5W-30
3. RAVENOL RUP SAE 5W-40
Pierwsze dwa to dalej 5W30 na bazie PAO nie HC jak LM i może lepiej się dogadają z moim silnikiem. Trzecia pozycja to już 5W40 i tu nie ukrywam, że mam dylemat czy przechodzić na inną lepkość co jak niektórzy sugerują może pomóc trochę w uciszeniu.