• Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Cewka zapłonowa Opel silnik Z18XE

tak wygladal rdzen w kazdej fajce
cewka.jpeg
 
Orginal GM. Nowiutkie. Na starej cewce przejechały 200 km. Wymienić czy zostawić :)?
 
Tak może być. W renówie pomagała wymiana lipnych Sagem na Beru, whondach Denso jak dotąd niezniszczalne, ale też słyszałem, że męczenie świec do 170000 km zabijało nawet Denso. Do RX8 przekładałem jakieś amerykańskie, chyba z Corvette, dopiero wszystko działało pewnie i niezawodnie.
 
A jakie macie zdanie o świecach irydowych/platynowych ?

Ja nie kupię bo wolę zwykle wymienić co 10 - 15 tys. Komplet oryginałów GM do mojego auta to 90 zł więc żadne pieniądze.
 
W Astrze z podpisu miałem zwykłe oryginale świece oplowskie (champion) po wymianie na nowe oryginale świece oplowskie irydowe ale firmy NGK samochód jeździ jak zupełnie inny - lepsze przyśpieszenie, wkręca się na obroty i spalanie spadło minimalnie
 
W renault mialem cewki zaplonowe sagem. było ok dopóki ich nie wyjąlem to tak szarpało ze pracowal na 2 cylindrach w trybie awaryjnym i 2x więcej paliwa dawał. i kupilem denso uzywane i bylo ok.
 
Ja te Sagem miałem 3 razy wymienione na gwarancji, a renówa ma tylko 2 lata gwarancji:)
 
A jakie macie zdanie o świecach irydowych/platynowych ?

Ja nie kupię bo wolę zwykle wymienić co 10 - 15 tys. Komplet oryginałów GM do mojego auta to 90 zł więc żadne pieniądze.
Bardzo dobre mam zdanie o irydach, nie o samą trwałość elektrod chodzi a co ważniejsze o iskrę, jej przeskok i kontakt z mieszanką. Mądrze dobrane napewno ulżą cewce.
Wymiana świec zwykłych niklowych co 10 tys km uważam za zbędny wydatek, dołóż💲do iryd, zadbaj o czystość i przewodność terminali w cewce i masy silnika, zapodaj smar dielektryczny na porcelanę świec.
W załączeniu świeca irydowa Denso z nalotem 95 tys km z silnika M16A Suzuki , brak brązowego pierścienia na styku porcelany z metalową obudową, na tej świecy nałożony był smar dielektryczny Beru ZKF01. Świece te zostały wymienione po fabrycznych NGK przy przebiegu ok. 85 tys km, na świecach fabrycznych brązowy pierścień był, zdjęc nie posiadam musicie uwierzyć. Dla kierownika różnica w pracy silnika na świecach NGK VS Denso żadna, ale na świecach bez smaru prądy błądzące błądziły, na świecach że smarem już nie.
Jak dla mnie, te mazidło coś tam jednak daje ulgę świecom czy cewce I mając kapryśny układ zapłonowy stosowałbym.
20230703_175327.jpg
 
Te NGK fabryczne vs Denso irydowe to porównanie niklowych z irydowymi czy fabryczne też były irydowe ?
 
Te NGK fabryczne vs Denso irydowe to porównanie niklowych z irydowymi czy fabryczne też były irydowe ?
Fabryczne NGK były irydami.
 
Ej weźcie mnie nie zjedzcie, ale czy najprostszą metodą na wykluczenie przerywania z powodu świeca/cewka nie jest po prostu zerknięcie czy wydech nie pluje benzyną?
 
Fabryczne NGK były irydami.
No widzisz wiec wymieniles irydy na irydy dlatego nie czules jako kierownik roznicy w pracy :)

Ciekawe czy jest roznica miedzy nikiel a iryda w pracy silnika

Poczytalem kilka wpisow na temat tej brazowej korony na porcelanie i wszedzie pisza ze to normalny objaw i nie swiadczy o uszkodzdeniu swiecy
 
Mam jeszcze pytanie. Te świece jak wymieniałem to odkręciłem z wyczuciem ale bez klucza dynamometrycznego. We wtorek będę miał klucz. Pokusić się o dokręcenie z wymaganym momentem czy zostawić ?
 
Back
Top