• Wymagane jest merytoryczne uzasadnienie polecenia danego oleju. Posty nie zawierające takiego uzasadnienie mogą zostać usunięte.
  • Ponieważ będę musiał zrekonfigurować serwery przez najbliższe parę dni możliwe są przerwy w funkcjonowaniu forum.
  • Cytatów używajcie tylko jeżeli jest to potrzebne! Jeżeli chcecie komuś odpisać używajcie @ z nazwą użytkownika.

Citroen C4 II 1.6 HDi olej HD?

MrWalczak

Użytkownik
Samochód
Citroen C4 II - 1.6 HDi DV6C; Renault Trafic 2.0 dCi M9R 780
Marka samochodu
Citroen C4 II
Budżet/ile litrów
4l
Styl jazdy
Silnik
1.6 HDi DV6C
Data produkcji
2011
Filtr cząstek stałych (DPF/GPF)
  1. Tak
Pobór oleju na 1000 km
Brak
Jakiego oleju wymaga instrukcja
5w30 z normą B71 2290
Jaki olej masz obecnie
Platinum MaxExpert XD 5w30
Witajcie,
Zakładam temat bo sam do końca nie mogę się zdecydować 😂😂
Pierwszy interwał po zakupie mojego 1.6 HDi właśnie dobiega końca (zalany jak w podpisie Platinum ME XD 5w30), przejechane na oleju ponad 8 tys więc czas zdecydować co będzie kolejne. Po dobrych analizach i opiniach byłem zdecydowany wlać Lotosa 504/507 5w30 i dodać Mannola 9929. Już nawet taki zestaw czeka w garażu.
Ale z racji tego że jak pewnie większość was kusi próbować czegoś innego to i ja myślę czy może by nie wlać jednak Shella Rimuli R6 LME 5w30 lub Petronasa Urania 5000 LSF 5w30 i ew do któregoś z nich dodać Mannola.
Jak myślicie? Olej od ciężarówki nie zrobi krzywdy? Dodawać do nich Mannola czy te oleje HD to już solo?
W sumie w grę wchodzą tylko te trzy oleje i ew każdy z nich z Mannolem, więc wybór ograniczony.

Jeżeli chodzi o interwał to klasycznie u mnie 9-10 tys.
Eksploatacja była 80/20 - trasa/miasto, ale teraz raczej będzie zamieniona proporcja i więcej będzie po mieście jak w trasie.

Czekam na wasze spostrzeżenia i podpowiedzi.
Pozdrawiam
 
Nie nie, ten sam olej 2 razy pod rzad nie może być, nie po to jestem tu na forum 😂😂
Ciekawi mnie aby zachowanie tego oleju HD, patrząc na analizy w de są to fajne oleje, a myślę, że skoro ciężarówki mają dużo większe interwały to i powinnen być bardziej odporny na utlenianie itp. co myślę że przy normlanym interwale w osobówce też nie zaszkodzi. Dodatkowo w de polecają te oleje do osobówek też wiec no... Ciekawość jest na wysokim stopniu 😁😁
Tylko jeszcze nie wiem czy do tego HD dolać dodatek Mannola czy już nie :/
 
Olej od ciężarówki nie zrobi krzywdy?
Jeżeli chodzi o interwał to klasycznie u mnie 9-10 tys.
Gdzie tu sens, gdzie logika?

zalany jak w podpisie Platinum ME XD 5w30
Nie widzę sensu zmian.

Tylko jeszcze nie wiem czy do tego HD dolać dodatek Mannola czy już nie :/
Taki sam sens, jak stosowanie oleju do ciężarówki. Bez znaczenia. Jak chcesz, to wlej.

Przy takich interwałach to właściwie można rzucić monetą, albo kierować się designem opakowania.
 
Ciężarówki robią takie interwały nie dlatego że oleje są z super technologią tylko dlatego że do miski wchodzi 10 razy wiecej oleju.
dodatkowo to sa nie wysilone silniki o dużych pojemnościach więc nie ma co porównywać.
 
Z racji tego że przy ostatnich robotach przy aucie nie wyrobiłem się z wymianą oleju, temat wyboru nadal krąży po głowie i wpadł mi jeszcze jeden pomysł, z racji zdecydowanej przewagi przebiegu po mieście w najbliższym czasie myślę aby wlac Orlena Pro 0w40 z promki co też mam w garażu z uwagi na większe ryzyko dostania się paliwa do oleju, co myślicie? 😉
 
Niestety przy tej wymianie nie chce już więcej inwestować w kolejny olej jak już leżą w garazu więc do wyboru mam
- Lotos 5w30 504/507 + ew Mannol 9929
- Orlen PRO 0w40
Wiem, że Orlen jest tylko A3/B4, ale silnik oleju nie bierze, to myślę, że przez jeden interwał odrazu FAP nie umrze, a patrząc na to, że większość przebiegu będzie po mieście wydaje mi się to sensowniejszym rozwiazaniem, ktoś coś jeszcze dorzuci od siebie? ;)
 
@MrWalczak, lepszym rozwiązaniem będzie użycie Lotosa 5W30 504/507, z racji tego że jest opracowany pod kątem ochrony filtra, ale jak silnik jest w porządku i nie bierze oleju to na jeden interwał ten Orlen Pro też powinien dać radę i nie wyrządzić szkód w filtrze. W tym wyborze to może rzut monetą będzie najlepszym rozwiązaniem. A tak na marginesie to ciekaw jestem po co kupowałeś oleje, z których żaden nie spełnia normy zalecanej przez producenta silnika, czyli C2, PSA B71 2290? Ja też mam w zapasie kilka rodzajów olejów, ale każdy spełnia wymaganą przez producenta normę.
 
Orlen był kupowany jeszcze do poprzedniego Audi 1.8T, ale, że nie zdążyłem go wlać to teraz leży i się kurzy w garażu, a Lotos fajnie wypadł w analizie na forum, popioły też obniżone to krzywdy filtrowi też nie zrobi, no i norma 504/507 niby bardziej wymagająca niż PSA B71 2290, dlatego też wybór padł na niego
 
Zdecydowanie Lotos tym bardziej, że do miasta, gdzie silnik często rozgrzewa się.

Kiedyś oglądałem porównanie pompowalności olejów 5w30 i 5w40 - turbina zdecydowanie więcej dostaje oleju 5w30. Przewody olejowe do turbo w 1.6 HDi mają skłonność do zarastania i bardzo istotny jest wysoki przepływ oleju silnikowego, aby w nich nie przegrzewał się.
 
A właśnie myślałem, że 0w40 zapewni lepszy przepływ szczególnie w niskich temp, a dodatkowo zostanie zapas na ew dolanie paliwa, ale no nic, nie będe kombinował i leje tego lotosa, bo nic lepszego nie wymyśle raczej ;)
 
Długo analizowałem temat 0w40, bo kusiło mnie też go wlać do mojego DV6DTED.

Te silniki jednak są zaprojektowane na oleje lekkobieżne, pompa olejowa na wolnych obrotach silnika daje ciśnienie 3bar. Filozofia jest taka, że ma być więcej oleju o mniejszej lepkości w jednostce czasu.

W związku z tym stosując olej 0/5w30 C3/507.00 bez obniżonego HTHS, to już niejako wlewasz "grubasa"
 
Muszę pochwalić się, że po wlaniu VAG OEM 0w30 silnik pracuje zdecydowanie ciszej niż na Castrol Magnatec 5w30 C2
 
To może następny będzie 0w30, na razie wpadł Lotosik z bonusem od Mannola i kolejne 10k km musi wytrzymać 😄
 
Ja mam dwa francuze
1.6 dv6fd i jeździ na 0w30 a3/b4
I 1.4 dv4td i jezdzi na 5w30 a3/b4- chodz będzie zmiana na 0w30 a3/b4, by były takie same oleje.
 
Back
Top